Peuterspeelzalen worden over het algemeen gesubsidieerd door de gemeentes. Hier in elk geval wel. Hier in de regio is er een organisatie, die zowel PSZ als KDV heeft. Nu heeft de gemeente schijnbaar de persoonsgegevens van mijn jongste doorgestuurd naar die organisatie, want ik krijg ineens geadresseerde post. Ze weten nu in elk geval: Voorletters, achternaam, adres en waarschijnlijk ook geboortedatum, of in elk geval dat hij dit jaar 2 wordt. Maar mogen ze dit zomaar doorsturen? Er is toch zoiets al 'bescherming van persoonsgegevens'?
Je hebt je kleine niet ingeschreven bij de PSZ?? Want dat zou het verklaren. Maar volgens mij mag de gemeente niet zomaar je gegevens verstrekken. Immers is een PSZ niet verplicht ofzo.
Mogen kerken gebruik maken van het GBA? Ik zou niet weten waarom ze dat zouden mogen (de PSZ). Het is een commerciële instelling.
ja daarom weet een kerk je overal te vinden als je verhuist, ze hebben gewoon een abbo op je bij het GBA En zo zijn er een heleboel schimmige organisaties en instellingen die GBA mogen raadplegen, zorgverzekeraars bijvoorbeeld...
Hmmmm, kom er ook net achter, dat de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens per 6 januari dit jaar is komen te vervallen. Ben nog op zoek naar wat ervoor in de plaats is gekomen. Edit: Wet basisregistratie personen is ervoor in de plats gekomen.
Gaat het inderdaad niet via het CB? Hier namelijk ook zomaar een afspraak gemaakt voor de jongste om mij voor te lichten over psz'en. Ik had die brief helemaal over het hoofd gezien en kreeg opeens een telefoontje waarom ik niet thuis was voor onze afspraak. Was ook nog eens om half 9 's ochtends, raar he dat je niet thuis bent met meerdere kinderen waaronder van basisschoolleeftijd, ahum. Heb aangegeven dat mijn jongste al ruim een jaar ingeschreven staat voor de psz en dat hij al bijna gaat starten.
Waarvoor bedoel je? Dat ze alle gegevens zomaar rond mogen sturen? Of specifiek naar de PSZ? Volgens mij niet...
CB hoort bij GGD of GGZ (ik haal die twee altijd door elkaar) en binnen die organisaties mogen de gegevens inderdaad gebruikt worden. Maar de PSZ heeft daar niks mee te maken. Die vallen daar niet onder en daarom zouden ze de gegevens daar ook niet naartoe mogen sturen.
Kreeg hier rond 2 jaar ook brieven van de psz binnen en rond 3, 5 jaar van verschillende basisscholen Nooit bij nagedacht hoe ze aan de gegevens komen maar ze weten idd alles
Ik lees trouwens dat ik bij het bezoek van 1j6m aan het cb kon aangeven of ik wel of geen bezoek wilde ontvangen van de voorlichters van psz'en. Nou ik kan me echt niet herinneren dat dat gevraagd is, anders had ik het ook helemaal niet gedaan want heb ondertussen echt wel ervaringen hoe dat in z'n werk gaat en toen stond hij al een jaar ingeschreven. Naar mijn idee dus gewoon doorgedrukt zonder te vragen. Misschien bij jou ook op zo'n manier gegaan.
Nou, ik ben wel wát wijzer geworden... De gemeente mag deze gegevens niet verstrekken. https://www.mijnprivacy.nl/Vraag/persoonsgegevens_gemeente/gba-persoonsgegevens/Pages/GBA.aspx Blijft CB/GGD over. Op de website van onze GGD staat een privacybeleid, waarin staat, aan wie zij de gegevens kunnen verstrekken en de PSZ valt daar niet onder. Dus morgen maar eens bellen...
Wat. Dat is wel heel raar. Misschien die mensen maar eens een woordenboek cadeau doen, of op zijn minst op de hoogte brengen van de definitie van het woord afspraak.
Hier in de gemeente vallen tegenwoordig de PSZ en het KDV onder een hoedje, dat wilt dus zeggen dat het niet meer gesubsideerd word door de gemeente en dat de prijzen en regels gelijk lopen aan het KDV, op beide locaties doen ze in principe het zelfde, misschien dat ze dat bij jou ook gaan invoeren en daarom al je gegebens hebben doorgestuurd?
In die link die je post over het gba, staat dat ze wel gegevens aan sport en muziekverenigingen mogen geven en andere niet-commerciele instellingen. Is je psz geen stichting dan?
Is dat dan ook weer per gemeente verschillend? Ik heb nog nooit post van een psz gehad. En ook geen bezoek van het CB over psz..