Het grote smoesjestopic (tot 12 weken zwangerschap)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sunkissed, 31 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunkissed

Sunkissed Lid

30 aug 2014
    55
    0
    0
    #1 Sunkissed, 31 aug 2014
    Laatst bewerkt: 31 aug 2014
    Welke smoesjes zeg jij allemaal tijdens de eerste 12 weken van je zwangerschap?

Bijv. waarom je geen alcohol meer drinkt enz. Misschien ga je wel niet meer naar de sushibar uit voorzorg enz. Kortom: wat zijn jouw smoesjes?

Lijst:
    - Antibioticakuur
    - Darmproblemen
    - Moe
    - Hoofdpijn
    - Ik ben niet lekker
    - BOB
    - Morgen vroeg op.

Gestopt met roken:
    - Was te duur

2. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Antibiotica of darmproblemen :)

3. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Moe
    Hoofdpijn
    Ik ben niet lekker
    Antibioticakuur
    Darmproblemen

4. jes12

jes12 Bekend lid

2 jan 2014
    888
    91
    28
    Moet morgen vroeg op dus ik zal de bob wel zijn 😀

Ben gestopt met roken omdat het gewoon teveel geld kost, kon het echt niet meer betalen.

En inderdaad antibioticakuur☺ aangezien ik chronische blaasonsteking was dat wel makkelijk te gebruiken.
    alleen mijn vrienden weten ook dat ik normaal gesproken tijdens de antibiotica wel gewoon alcohol dronk dat was dan wel weer even lastig.

5. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik was zo nu en dan niet zo lekker (misselijk, moe).... keek ook moe uit mijn ogen. Mijn smoes was dan dat het weer die tijd van de maand was. Normaal ook best last van dus niemand die dat raar vond. Wel uitkijken dat je die smoes niet elke week gebruikt ;)

Als smoes had ik ook dat ik de week ervoor wat glaasjes teveel op had en dat ik er nu even 'af' was.

Heb ook wel de smoes gebruikt dat ik buikpijn krijg van alcohol (is soms ook echt zo, hoe dat kan weet ik niet) en dat ik deze keer even over sla.

Of dat je bij het eten al een glaasje wijn hebt gehad maar die viel niet lekker. Je houdt het dus op fris verder.

6. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja, ik drink en rook niet (ook nooit gedaan trouwens) en ik ben vegetarier dus rauw vlees en vis at ik toch al niet. Het enige lastige was dat ik dus wel graag in achtbanen ga en aan sportklimmen doe en ook rodelbanen vind ik leuk op vakantie. Dat was na de vakantie met het bekijken van de foto's wel even lastig uit te leggen. Mijn oma vroeg heel scherp waarom ik niet van de rodelbaan was geweest ;) . Mijn man versprak zich toen dat dat niet kon met mijn buik enzo :) . Tja, toen vermoedde ze dus wel wat ja.

7. 'Ik ben zwanger :) '

8. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Geen smoes gebruikt. "Ik ben zwanger" was voldoende.

9. twinty

twinty Bekend lid

20 jan 2012
    640
    1
    18
    Bob of moet werken, kater gehad gister en smaakt nu even niet, dubbelrol ipv wijn inschenken.

10. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zei dat ik gestopt was met roken en daarom ook even geen alcohol dronk. Ik was bang dat als ik alcohol ging drinken ik niet sterk genoeg in mijn schoenen zou staan om het stoppen met roken vol te houden ;)

11. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Ik zou ook wel willen weten wat jullie voor verklaring geven voor de misselijkheid? Ik heb nu vakantie maar ben 24/7 misselijk en zou op dit moment niet weten hoe ik volgende week aan het werk moet gaan... Wat zeg je bijvoorbeeld bij het ziek melden?

12. Purplebee

Purplebee Actief lid

4 dec 2013
    455
    1
    16
    NULL
    NULL
    Light, ik heb mijn collega's al heel vroeg verteld dat ik zwanger ben, omdat ik me net als jij ziek meldde omdat ik zo misselijk was. Maar mijn situatie was wel wat anders, zij wisten ook van de vruchtbaarheidsbehandelingen waar ik mee bezig was (veel ziekenhuisbezoekjes en soms een dag afwezig ivm bijwerkingen hormonen).

De eerste week heb ik het gehouden op darmklachten, die ik vaker had. Een week later heb ik mijn leidinggevende en directe collega's ingelicht, een week daarna een mail gestuurd naar de hele afdeling. Dat was overigens rond 5/6 weken...

13. angel1990

angel1990 Actief lid

29 dec 2013
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het bij beide zwangerschappen al met 6 weken "moeten" zeggen doordat het niet ging.
    Bij de eerste werkte ik in een schoenenwinkel op een halfuur afstand van huis.
    De autoreis moest ik al 4x stoppen ivm braken.
    En op de werkvloer (kinderafdeling) regelmatig een klanten gesprek moeten beƫindigen om naar het toilet te gaan.
    Dus het "probleem" uitgelegd. En in de ziektewet gegaan. Met 10 weken opname ivm uitdroging.

Bij deze zwangerschap werkte ik avonddiensten ook weer een half uur van huis.
    Was vanaf het begin heeeeeel moe en misselijk!
    Ben met precies 6 weken weer in de ziektewet gegaan ivm het vele braken.
    Mijn leidinggevende toonde totaal geen begrip.. (woensdag)
    Dag na ziekmelding opgenomen met uitdroging (donderdag)
    Week later sondevoeding gekregen.. mijn leidinggevende heeft zijn excuses aangeboden.

Ik had dus bij beide zwangerschappen aan de smoesjes niets.. lag met beide zwangerschappen al voor 12 weken in het ziekenhuis.

14. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Als het om je werk gaat geen smoesjes gebruikn tegen je leidinggevende. Dan zou ik wel zeggen dat je zwanger bent.

15. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik heb vandaag op het werk gezegd dat ik niet 100% fit ben. Dit weekend slecht geslapen en darmen van slag dus veel gespuugd. Niets gelogen maar ook niet vermeld dat ik zwanger ben. Als de misselijkheid langer aan houdt ga ik het wel vertellen.

16. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Ik denk ook dat ik de klachten vermeld zonder de oorzaak en daarna, als de misselijkheid langer aanhoudt, dat ik zwanger ben. Tegen die tijd heb ik het inmiddels in ieder geval m'n ouders kunnen vertellen. Ik wil zeker niet dat mijn leidinggevende de eerste is die het weet want ik verwacht nou niet bepaald een enthousiaste reactie van deze narcistische autist...

17. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Dat ik ziek ben (met de jaarwisseling)

18. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Ik heb het gewoon snel verteld dus geen smoesjes nodig gehad, stuk makkelijker :D.

19. MrsBucket

MrsBucket Niet meer actief

Ik heb een slechte bbq gebruikt (er zal wel iets niet goed gebakken zijn) en dat ik niet lekker in mijn vel zit. Mijn leidinggevende was met 5 weken op de hoogte, de rest van mijn collega's vertel ik het volgende week.

20. Sunkissed

Sunkissed Lid

30 aug 2014
    55
    0
    0
    Ik wil het inderdaad ook eerst mijn ouders vertellen, daarna pas de beste vrienden en pas met 12 weken de rest van de vrienden en op het werk. Vind dat mijn familie en vrienden het als eerste mogen weten, in plaats van mijn baas. (Hij is geen mensenpersoon, kan alleen professioneel met hem overweg)

Brengt wel moeilijkheden met zich mee. Moet donderdag blijven slapen op het werk. Donderdag half negen beginnen, en vrijdag tot half 3 werken. Dus gaf na de positieve zwangerschapstest aan dat ik niet kon blijven slapen (ivm misselijkheid, dorst, lage rugpijn enz wil ik dolgraag thuis slapen: 500 meter van mijn werk af). Na flink wat morren zei ik maar dat het wat medisch was waarom ik niet kon blijven slapen. Hij zou kijken of hij genoeg man had.... En hij liet vervolgens een stilte vallen en keek me aan van: 'je moet gewoon komen, ook al is het wat medisch'.

Door mijn hormonen is mijn baas nu nog meer in achting gedaald...

Deel Deze Pagina