wel of niet griepspuit halen

Discussie in 'De lounge' gestart door kersenflap, 8 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kersenflap

    kersenflap Niet meer actief

    Afgelopen week heb ik de oproep voor de griepspuit in de bus gekregen dit is voor mij voor het eerst dus ik twijfel heel erg, je hoort wel eens verhalen dat men er juist zieker van wordt?
     
  2. mausi

    mausi Fanatiek lid

    22 jul 2009
    2.686
    568
    113
    Gelderland
    Ik twijfel ook. Bij ons kan het via het werk... ik twijfel... ik ben in de winter wel eens flink verkouden of 'ziek', maar dat ik nog geen griep volgens mij. Heeft het dan nut?
     
  3. 2jees

    2jees Niet meer actief

    Krijg je dat in de bus? iedereen? Apart.. Nee voor mij niet. Griep is vervelend maar meer ook niet. (Normaal gesproken).
     
  4. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik haal hem nooit.
    Wel eens gedaan en werd toen altijd ziek, nu haal ik hem niet meer en ben bijna nooit ziek.
    Met de prik word ik sowieso ziek en zonder prik zou het kunnen.
    @2tjes: nee niet iedereen krijgt een oproep voor de griep prik.
     
  5. Koon

    Koon Niet meer actief

    Nee alleen mensen uit risicogroepen. Geen idee wanneer je precies in een risicogroep valt trouwens.
     
  6. sem frummel

    sem frummel Fanatiek lid

    21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Jarenlang griep spuit gehaald ivm astma en altijd ziek nu al
    paar jaar niet gehaald en ook niet ziek . Toevallig nu wel stront
    verkouden
     
  7. Janna

    Janna Fanatiek lid

    Als ik in een risicogroep zou zitten, zou ik het denk ik wel doen. Griep kan je echt zo lang uitschakelen en dat kunnen wij echt niet gebruiken, vooral m.b.t. de zorg voor onze dochter.
     
  8. Lionne

    Lionne Fanatiek lid

    24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Ik twijfel ook. Ik kan het via mijn werk doen. Ik heb nog nooit echt griep gehad, maar dit jaar heb ik wel een verminderde weerstand (stress) en ik kan me twee weken ziek niet echt permitteren.

    Maar wel ziek worden door de prik is ook niks.
     
  9. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Er gaan per jaar wel een paar duizend mensen dood aan de griep. En dan dus ook echt DE griep.

    Overigens zijn deze mensen wel al verzwakt of met een lage weerstand.
     
  10. Minny

    Minny Fanatiek lid

    26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Nee, ik geloof er niet zo in. Tenzij je echt in een risicogroep valt, maar dan nog betwijfel ik of het wel echt zinvol is. Vaccinaties hebben ook vervelende bijwerkingen.
     
  11. Sandana

    Sandana VIP lid

    9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik word vanwege mijn beroep geacht om het te doen (verpleegkundige), maar ik doe het echt niet. Als ik ziek wordt dan zij het zo, maar er zijn genoeg jaren dat ik geen griep heb.

    Bij een risicogroep vind ik het wel goed. Bijvoorbeeld mijn vader die nog maar 1 long heeft. Griep is dan een lijdensweg en als het overgaat in longontsteking is hij er waarschijnlijk geweest.
     
  12. Esmaralda

    Esmaralda Fanatiek lid

    8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik heb astma en ik haal hem wel. Ik heb gemerkt als ik het niet doe, en ik word ziek dat ik dan altijd dingen erbij krijgt zoals een luchtweginfectie, beginnende longontsteking etc.

    Zelfde geld voor mijn man, die heeft diabetes. Als hij griep krijgt en koorts en minder eet, gaat zijn bloedsuiker alle kanten op. Hij gaat dan ook verzuren, en zag dubbel. Dus hij haalt er ook eentje.

    Natuurlijk kun je alsnog de griep krijgen, ik weet dat het slechts een paar delen van een bepaalde griep zijn, en dat er meerdere rondgaan, maar ik heb zoiets dan hebben we die in ieder geval. Zodat we die iets minder krijgen.
     
  13. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Als je in een risico groep zit zou ik hem gewoon halen...
     
  14. naatasja

    naatasja Fanatiek lid

    17 jan 2012
    1.003
    71
    48
    Enschede
    Griepprik is niet meer dan een virus wat ze in je spuiten. Dus als je van het winter de griep zou krijgen denkt je lichaam dat virus heb ik al waardoor je dus minder grieperig word.. En van de griepprik word je niet ziek, dan was je daarvoor al een beetje ziek. (zo is het mij allemaal uitgelegd door mijn diabetes arts)
     
  15. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.388
    3.259
    113
    Mijn man heeft de oproep ook gehad, hij is arts dus zit niet in een risicogroep maar heeft wel naum met mensen uit de risicogroep te maken.
     
  16. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Andere jaren wel gehaald, nu besloten dochtertje ook later te enten en heb me erin verdiept en ga t dit jaar niet doen.
     
  17. popje

    popje VIP lid

    20 jul 2006
    7.337
    268
    83
    NH
    Nee, Ik doe het ook niet.
    Ook al werk ik in de zorg en de kans is dat ik sneller ziek wordt groter.
    4 jaar geleden had ik hem wel gehaald. Dit jaar was ik erg ziek geworden (de griep)
    Daarna nooit meer gehaald/laten prikken en nooit ziek geworden.
     
  18. dina88

    dina88 Fanatiek lid

    7 nov 2008
    2.357
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Ik word altijd zieker van de spuit zelf, mijn man ook, dus die heeft al gezegd dat hij het niet haalt en krijgt de brieven niet meer.

    Ik heb gister voor mij en voor John binnen gekregen en twijfel toch wel erg, John afgelopen jaar flink ziek geweest (veel verkouden + luchtweginfecties) hij heeft ook pufjes, maar dat is alleen als hij verkouden is
     
  19. Amare

    Amare Niet meer actief

    Nee ik ga hem niet halen.
     
  20. Silverwings

    Silverwings Fanatiek lid

    18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    #20 Silverwings, 8 okt 2014
    Laatst bewerkt: 8 okt 2014
    Ik kan hem ook via het werk krijgen, werk in de zorg.. Ik doe het niet, ik ben eigenlijk nooit ziek al jaren niet geweest en als ik wel eens een griepje krijg dan is dat zo, heel normaal dat je eens een griepje hebt daar hoef ik geen spuit voor..

    Wanneer je weerstand bijv. al verminderd is dan kan ik het me voorstellen dat mensen heb wel nemen, maar ik heb genoeg mensen meegemaakt die zieker van die spuit werden..
     

Deel Deze Pagina