Brrrr!

Discussion in 'Eerste symptomen' started by Romper, Mar 23, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Romper

Romper Bekend lid

Feb 3, 2012
    506
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jullie zullen wel denken "Brrrr, het is toch heerlijk warm weer?". Dat is het ook, maar ik heb het ineens zoooo koud! Komt jullie dat bekend voor en ook al zo snel in de zwangerschap?

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Ik had het in mijn zwangerschap iedere dag koud!
    iedereen liep lekker rond in een truitje en ik met mijn trui en vest hahaha.:D

3. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

Nov 14, 2011
    2,616
    2
    0
    Ja komt me zeker bekend voor. Het eerste trimester heb ik het echt ijskoud gehad (het was op zich ook winter, maar ook voor de winter had ik het extreem koud). Liep soms met meerdere truien over elkaar heen door huis, terwijl de verwarming ook nog aanstond :). Maar dat gaat nu beter! Nog niet zo warm warm warm als men voortdurend beweert dat je het als zwangere vrouw zou moeten hebben, maar wel weer gewoon normale temperatuur-gevoel :) Dus lekker warm aankleden maar en weet dat t beter wordt ;)

4. Romper

Romper Bekend lid

Feb 3, 2012
    506
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vriendjelief verklaarde me al voor gek dat ik het zo koud had, dus ik ben blij jullie reacties te lezen ;)

In de winter zal het idd nog erger zijn, maar dan is het niet zo vreemd. Ben benieuwd of ik het in de zomer ook zo koud zal hebben! Dat kan ik me toch eigenlijk niet voorstellen! Vraag me wel af waar die kou vandaan komt eigenlijk, hoe dat komt.

5. mich87

mich87 Bekend lid

Nov 7, 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    Ja, ik had het in het begin van mijn zwangerschap ook ontzettend koud (ok, het was toen winter, maar kouder dan eerst). Er wordt een nieuw mensje in je buik gemaakt en dat kost enorm veel energie. Die verbranding zorgt ervoor dat je lichaam minder energie heeft om te 'verwarmen', waardoor je het sneller koud krijgt. Als je veel afvalt, dan verbrand je ook veel extra energie en hebben veel mensen het ook koud.

Ben je ook erg moe? Ik ging in het eerste trimester soms wel al om 19.00 uur naar bed en sliep dan gerust tot een uur of 10.00 in de ochtend.

6. Taart1611

Taart1611 Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    1,084
    0
    36
    Fijn te horen dat er meer mensen zijn die het koud hebben!

Koude handen en voeten en niet warm te krijgen.......

7. Romper

Romper Bekend lid

Feb 3, 2012
    506
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Mich: bedankt voor je uitgebreide uitleg!
    Klopt, ik ben ook erg moe. Lag net tijdens The Voice Kids op de bank te slapen en ga nu ook lekker slapen!

@Taart: idd, fijn om te lezen dat we niet de enigen zijn! Ik had net ook nog eens last van wat buikpijn en haal mezelf dan gelijk weer van alles in mijn hoofd...

8. Ludora

Ludora Fanatiek lid

Sep 12, 2011
    1,920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Gek he, ik heb t aaaaaaltijd koud, maar nu ik zwanger ben heb ik het alleen maar warm... Ik vindt t wel fijn!

9. Syrse

Syrse Fanatiek lid

Feb 9, 2012
    1,157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gek, ik heb het juist warmer dan normaal :) Zal voor iedereen anders zijn zeker?

10. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    In het begin weet ik t niet meer...

Maar aan t eind had ik het zooooooo warm!!!

Zat kerstkaarten te schrijven met de balkon deur open:)

11. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Hihi wilde net zeggen....ik zweet en zweette al erg vroeg als een otter...

Gewoon opvliegers, snachts zo zweten dat ik eruit moest van de dorst.

En nog altijd lig ik boven op de dekens en heb t warrum pffff!

12. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

Jun 29, 2011
    4,057
    2,555
    113
    Limburg
    Ik had het juist warm, terwijl buiten de sneeuw lag...

13. Sassie87

Sassie87 Actief lid

Mar 29, 2011
    128
    2
    18
    Female
    NULL
    Gelukkig ben ik dan niet de enigste.

Ik kan slapen Joh. ik dommel vaak om half 9 in slaap dan ga ik maar naar bed omdat mijn ventje mij naar bed stuurt. Dan slaap ik tot 2, 3 uur moet ik plassen (was voorheen nooit ik was echt een Comaslaper. kon notebene een bom afsteken naast mij. Nu wordt ik soms van elk geluid wakker.)

Dan gaat om 6:15 mijn wekker maar het liefst zou ik door willen slapen. maar in het weekeind is het dat ik gewoon vroeg naast mijn bed sta omdat ik niet kan slapen meer.

En koud.......ken ik slaap met 1 geheel 4 seizoen deken + een half deel en soms ril ik nog. En mijn vriend mij voor gek verklaren omdat ik dan ontzettend gloei.

Hebben jullie ook dat je dingen vergeet dan?

groetjes.

14. zilla

zilla Actief lid

Jul 6, 2011
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo herkenbaar, dat koud hebben! Ik zit nu met een dikke trui en joggingbroek op de bank en begin het nu weer een beetje warm te krijgen ;)

@sassie ik slaap ook een stuk slechter nu en inderdaad in het weekend om 7 uur wakker en niet meer kunnen slapen :( Ach, we nemen het maar voor lief ;)
    Vergeetachtig kan ik nog niet over meepraten, wel heb ik laatst (waarschijnlijk) een schilmesje in de prullenbak gegooid ;) Hij is iig kwijt!

15. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    1,466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    Ik heb ook echt zo koud! Met deken op de bank en nog rillen echt niet normaal had ik vorige niet maar nu wel mijn handen worden volgens mij nooit meer warm ;)

16. Joon1408

Joon1408 Actief lid

Mar 20, 2012
    230
    0
    0
    Gehandicapten zorg
    Ijselmonde
    Ik ook. Zelfs in de zon heb ik het koud. Word er gek van.
    Zodra ik het echt warm heb krijg ik een bloedneus.
    Grrr

17. Romper

Romper Bekend lid

Feb 3, 2012
    506
    0
    16
    NULL
    NULL
    Grappig dat er zoveel zijn die het herkennen! Alleen is het dus bij sommige andersom, die hebben het juist warm.

Wat betreft slapen; ik ben al gauw moe en ga vroeg naar bed. Rond een uur of 4 in de ochtend word ik vaak wakker (erg fijn als om 5.00 uur je wekker gaat doordeweeks...).

Vergeetachtig ben ik ook wel en ik doe de gekste dingen!
    Maar daar kan ik vaak zelf nog wel om lachen ;)

@Joon: ooh, een bloedneus is niet fijn. Had je daar voor je zwangerschap ook weleens last van?

18. Maia

Maia Niet meer actief

ja hoor, ik heb het al weken enorm koud. zit nu ook met een dik vest aan.

19. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Ik heb het bij mijn jongste ook zo ongelooflijk koud gehad. Echt ik was koud tot op het bot. Het maakte niet uit hoeveel ik aan had, ik werd gewoon niet warm. Heel vervelend. Na 3 maanden verdween het (geloof ik). Bij mijn oudste heb ik het heel erg warm gehad. In de winter had ik een hemdje aan, maar ik bleef het warm houden.

20. Joon1408

Joon1408 Actief lid

Mar 20, 2012
    230
    0
    0
    Gehandicapten zorg
    Ijselmonde
    Nou ik sta wel bekend met hele dunne vaatjes in me neus.
    Maar moet dinsdag even naar de dokter en daar ga ik het wel aangeven.

Share This Page