Brufen 600mg tijdens zwangerschap?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Giltje, 19 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Giltje

Giltje Niet meer actief

Hey

Ik heb afgelope dinsdag mijn laatste 2 verstandskiezen laten trekken en heb dus van die brufen 600mg bruis zakjes.

Nou heb ik gehoord dat dat schadelijk kan zijn voor het kindje, maar omdat ik niet zeker weet of ik wel zwanger ben wil ik toch wel voorzichtig er mee zijn.

Wat weten jullie hier over? Is het schadelijk of kan ik het gewoon in nemen?

Hoor het graag van jullie

Giltje

2. marloes1

marloes1 Lid

19 mrt 2010
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat schijn je beter niet te kunnen nemen. Beter is een gewone paracetamol.

3. Giltje

Giltje Niet meer actief

zou dat wel werken tegen de pijn in mijn kaak? want die brufel is wel een hogere dosis

4. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ibuprofen mag je zeker weten niet slikken tijdens de zwangerschap.
    Paracetamol wel. Anders slik je 2 van 500?

5. Giltje

Giltje Niet meer actief

is dat niet schadelijk dan 2 para's van 500?

6. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Je mag per dag geloof ik maximaal 3000mg paracetamol slikken.

7. Giltje

Giltje Niet meer actief

ahh okay dan doe ik dat maar, want mocht ik zwanger zijn, wil ik geen misklaam hebben

8. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Je kunt het altijd voor de zekerheid navragen of zelf even via google zoeken.

9. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    Iboprofen is ontstekingsremmend, pijndempend en koortsverlagend, paracetamol is alleen pijndempend en koortsverlagend, daarom wordt bij kies trekken ibuprofen voorgeschreven.
    Voor de pijn kun je gerust 1000 mgr paracetamol slikken, is niet schadelijk voor de baby of voor jou. Schadelijkheid heeft niets te maken met hoeveel je neemt, maar of het wel of niet passeert door de placenta. De eerste weken is er nog geen contact tussen bloed moeder en de placenta, dus al had je het genomen, was het nog niet zo erg geweest.....
    maarreh, klop je banner wel...???? ik zie dat je aan het begin van je cyclus zit,,,,,,

10. mammavan2snoetjes

mammavan2snoetjes Fanatiek lid

25 okt 2009
    1.882
    0
    0
    Tandartsassistente
    Leiden
    Brufen 600 mg kan je gewoon in nemen. Bij zwangerschap word dit ook juist bij de kaakchirurg/tandarts voorgeschreven ivm ontstekkingsremmer. Dit moet je natuurlijk niet overschrijden maar max 3xdgs een paar dagen.
    Ik werk zelf als tandartsassistente en zie dit soort situaties vaak voorbij komen.

11. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Da's vreemd ik kreeg bij mijn zwangerschap nou juist te horen dat je dit absoluut niet mag innemen en het echt bij paracetamol moet houden. Ik ben een echte migraine-patiënt en heb Brufen 600 mg tegen de pijn.

Maar de eerste 4 tot 6 weken kan je het wel innemen aangezien er dan nog geen contact is tussen moeder en kind. Hierna wordt dergelijke medicatie afgeraden of het moet met de HA besproken worden. Dit staat als het goed is ook in de gebruiksaanwijzing!

Liefs,
    Duveldraakje

12. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Maar aan je banner te zien heb je je eisprong nog niet gehad. Dus snap het probleem niet zo. Of klopt je banner niet?

Sorry lees weer half, zie dat die niet klopt..

Maar je weet niet zeker of je zwanger bent, dan maakt het toch niet veel uit? Omdat je kindje de 1e paar weken niks van je neemt?

Deel Deze Pagina