Hey Ik heb afgelope dinsdag mijn laatste 2 verstandskiezen laten trekken en heb dus van die brufen 600mg bruis zakjes. Nou heb ik gehoord dat dat schadelijk kan zijn voor het kindje, maar omdat ik niet zeker weet of ik wel zwanger ben wil ik toch wel voorzichtig er mee zijn. Wat weten jullie hier over? Is het schadelijk of kan ik het gewoon in nemen? Hoor het graag van jullie Giltje
Ibuprofen mag je zeker weten niet slikken tijdens de zwangerschap. Paracetamol wel. Anders slik je 2 van 500?
Iboprofen is ontstekingsremmend, pijndempend en koortsverlagend, paracetamol is alleen pijndempend en koortsverlagend, daarom wordt bij kies trekken ibuprofen voorgeschreven. Voor de pijn kun je gerust 1000 mgr paracetamol slikken, is niet schadelijk voor de baby of voor jou. Schadelijkheid heeft niets te maken met hoeveel je neemt, maar of het wel of niet passeert door de placenta. De eerste weken is er nog geen contact tussen bloed moeder en de placenta, dus al had je het genomen, was het nog niet zo erg geweest..... maarreh, klop je banner wel...???? ik zie dat je aan het begin van je cyclus zit,,,,,,
Brufen 600 mg kan je gewoon in nemen. Bij zwangerschap word dit ook juist bij de kaakchirurg/tandarts voorgeschreven ivm ontstekkingsremmer. Dit moet je natuurlijk niet overschrijden maar max 3xdgs een paar dagen. Ik werk zelf als tandartsassistente en zie dit soort situaties vaak voorbij komen.
Da's vreemd ik kreeg bij mijn zwangerschap nou juist te horen dat je dit absoluut niet mag innemen en het echt bij paracetamol moet houden. Ik ben een echte migraine-patiënt en heb Brufen 600 mg tegen de pijn. Maar de eerste 4 tot 6 weken kan je het wel innemen aangezien er dan nog geen contact is tussen moeder en kind. Hierna wordt dergelijke medicatie afgeraden of het moet met de HA besproken worden. Dit staat als het goed is ook in de gebruiksaanwijzing! Liefs, Duveldraakje
Maar aan je banner te zien heb je je eisprong nog niet gehad. Dus snap het probleem niet zo. Of klopt je banner niet? Sorry lees weer half, zie dat die niet klopt.. Maar je weet niet zeker of je zwanger bent, dan maakt het toch niet veel uit? Omdat je kindje de 1e paar weken niks van je neemt?