Wie herkent deze uitslag misschien? Onze huisarts is al dicht en ze komt zo net uit school. Gisteren had ze wel al wat bultjes op haar buik en rug maar die waren erg klein. Ze heeft er geen last van dus verder geen aandacht aan besteed. Nu komt ze net uit school en zitten ze ook op haar armen. Ze zijn rood met een witte binnenkant. Normaal zou ik de huisarts bellen om even te overleggen met dat kan nu dus niet meer.
Netelroos of ringworm? Als ze er verder geen last van heeft en ze voelt zich ook niet ziek / heeft geen andere klachten zou ik tot maandag wachten.
Is ze niet onlangs door een teek gebeten? Bij Lyme zie je dan vaak een grote vlek maar soms komen kleine vlekken ook voor! Maar weet niet of ze ook andere klachten heeft. Mijn dochter heeft eens zulke vlekken gehad die jeukten en dat was netelroos door stress.
Het lijkt wel een beetje op de huidgriep ook wel Pityriasis Rosea genoemd. Begint vaak met 1 grotere plek op de buik en dan verspreiden de plekjes zich.. De vlekjes kunnen ook gaan jeuken.
Dank je wel voor de reacties! Ze heeft er helemaal geen last van. En aantal jaren terug heeft ze inderdaad huidgriep gehad maar dat waren toch echt bultjes. En daar had ze wel last van. Maar als ik op Google kijk dan lijkt het er toch op. Ze heeft zover ik weet geen tekenbeet gehad. Ik ga maandag voor de zekerheid in ieder geval even de huisarts bellen.
Zijn de plekken inmiddels groter geworden? Een grote ring? Mijn oudste heeft 2 jaar geleden van die plekjes gehad, begon een beetje als dit en de volgende dag was het kleine rondje een grote ring geworden. Ze had er totaal geen last van. Als dat bij jouw dochter ook zo verloopt, ga ik even opzoeken hoe het ook alweer heet.
Nee ze lijken wel iets groter te worden. Het lijken net op geknapte blaasjes. Er zijn alleen geen blaasjes maar ze vervellen wel direct.
Ben je al bij de dokter geweest? Ik bedoel dit goed maar ik zou niet op Google of een forum een diagnose zoeken. Ik heb dit gehad met onze jongste dochter. Zij had vlekken waarvan men dacht dat het de 6e ziekte was. Het was een schimmelinfectie.
Lijkt wel op ringworm. Dat is gewoon een schimmel en kan je een zalfje voor kopen bij de Kruidvat (miconazol). Kan geen kwaad om te proberen lijkt me.
Nee nog niet geweest. Ga morgen even bellen. 6e en 5e ziekte heeft ze beide al gehad en dat lijkt het ook niet op.
Dank je wel allemaal voor de reacties. De huisarts denkt dat het psoriasis of huidgriep is. We hebben een doorverwijzing gehad voor de dermatoloog omdat hij het niet precies weet.