Ik heb waarschijnlijk 2 kleine nichtjes en mijn dochtertje al bruidsmeisjes. Jurkjes gaan we kopen op de zwarte markt.Taken nog niet over nagedacht.
Toen wij gingen trouwen (alweer bijna 9 jaar geleden), was een nichtje van mijn man (9 jaar oud) bruidsmeisje. Helemaal geen jurken kind, dus mijn moeder, die ook mijn jurk heeft gemaakt heeft voor haar van dezelfde stof als mijn jurk een broek met daarover een tuniekje gemaakt. Stond leuk en paste goed bij onze kleding. Ze staat op veel foto's, heeft de ringen gebracht, verder niet echt plichtplegingen. Over ruim een half jaar mogen mijn meiden bruidsmeisjes zijn op de bruiloft van mijn broer. Mijn oudste wilde alleen toestemmen als ze een mini bruidsjurk aan kreeg . Wat ze allemaal moeten doen weet ik nog niet. In iedergeval 1 bloemblaadjes strooien en mogelijk 2 voor de sleep.
Wij hadden wel twee bruidsmeisjes maar ik vind die trouwjurk lookalike jurkjes vreselijk lelijk dus zijn we met de meisjes gaan shoppen en uiteindelijk werden het zacht roze overslagvestjes, een wit ballonrokje met een witte legging met kanten randje en roze gympen. Hun taak was het brengen van de ringen & heeeeel veel bellen blazen toen we het stadhuis uit kwamen . Mijn dochtertje is 2 keer bruidsmeisje geweest, de 1e keer heb ik een jurkje gekocht marine blauw en wit gestreept met roze ceintuur en de 2e keer een marine blauwe jurk met witte stroken en strikken. De eerste was functioneel, de tweede een echte prinsessenjurk en niet in te spelen maar ze was toen 4 en wilde graag een echte trouwjurk (zie foto)
Mijn nichtje (dochter van zus) was bruidsmeisje, ze was toen zeven en droomde daar al jaren van. Ze had geen 'taken' behalve mooi zijn en bij de foto's zijn. Ze vond het geweldig ennis niet van mijn zijde geweken de hele dag! De zoons van mijn man waren bruidsjonkers, de jongste van toen zes heefr de ringen gegeven en de oudste van toen 14 (maar verstandelijk beperkt) mocht het huwelijk 'inslaan' met een hamer. Ook hebben de jongens allebei een eigen huwelijksakte ondertekend.
bij ons was mijn nichtje ons bruidsmeisje. wij hadden voor haar een jurkje gekocht in de winkel waar mijn trouwjurk gekocht is. Bekijk bijlage 302663 Bekijk bijlage 302662
Wij hebben het ook gedaan en deze jurkjes waren nog goedkoper dan een mooi merken jurkje! Ik heb voor ze een zilveren bolero gekocht voor als het fris was en schoentjes bij de bristol:
Onze jongste was op het moment van trouwen 1 jaar en 3 maanden. Dus zij had niet echt een rol. Onze oudste was 3,5 jaar en heeft ons de ringen gebracht. Daarna heeft papa bij haar ook een ringetje om haar vinger gedaan, zodat ze ging mee trouwen. We hebben de jongste gewoon haar gang laten gaan, en die ging dan ook lekker zitten en proberen haar schoenen uit te trekken
Onze kindjes waren ook bruidsmeisje en bruidsjonker. Ze hadden een prachtig 'trouwjurkje' en pakje aan, compleet met overhemdje, gilet en stropdas en onwijs gave schoentjes! Ik vond het helemaal geweldig om ze zo leuk aan te kleden maar voor de zekerheid hebben we wel gewone kleertjes en schoentjes meegenomen maar afgezien van Louise's vestje is dat allemaal in de tas gebleven. Ze mochten allebei met een stempelkussen een vingerafdruk in het trouwboekje zetten en dat was echt heel bijzonder. Zo zijn ze toch bij de ceremonie betrokken geweest. Het broertje van mijn man (13 jaar) gaf de ringen.
Onze dochter (dan 3) wordt ons bruidsmeisje en mag de ringen komen brengen en ons zoontje krijgt ook een mooi pakje aan maar zal niet veel kunnen doen want dan is hij nog net geen jaar..
Oh en mn dochtertje zegt steeds: mama ik wil ook een mooie jurk! Die krijgt ze ook van mij.. Alleen wijst ze steeds de assepoester jurk (blauw) in de carnavalswinkel aan, dat doen we dan maar niet