slaapritme overdag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door eikie79, 13 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eikie79

eikie79 Actief lid

22 sep 2007
    454
    0
    0
    Hallo

Mijn zoontje Mika is nu ruim 4 maanden. 's nachts slaapt hij meestal goed. dwz. Van 21u tot 6/7u . Daarna de fles en dan slaaot hij nog wel tot 8u/8.30u.
    De laatste week proberen wij hem 's avonds eerder op bed te leggen. We proberen nu 20u en het gaat aardig moet ik zeggen.

* ik vroeg me af hoe laat kinderen van deze leeftijd naar bed horen te gaan? :(:

Hij slaapt dus nu eigenlijk van 20u tot 8u met om 6/7 zijn voeding er tussendoor.

Ik heb gelezen dat kinderen van die leeftijd zo'n 14-16 u slaap nodig hebben. Dat zou dus in houden dat hij overdaf nog zo'n 2 tot 4u "moet" slapen.

ikzelf vind dat hij eigenlijk nog geen echt ritme heeft overdag. Hij is nu net overgestapt na 4 flessen en naar zijn groente en fruit. Over het algemeen kan ik hem na de fles van circa 10.30/11u op bed leggen, dan slaapt hij tot 13u. Al moet ik eerlijk bekennen dat hij de laatste tijd moeilijker in slaap komt. Maar als het goed is zit hij in zijn sprongetje (die 5 weken kan duren!) dus daar zal het misschien mee te maken hebben.

Soms kan ik hem ook om 10u op bed leggen maar dan slaapt hij maar een uurtje.

Op zich is 's morgens niet een groot probleem. Maar 's middags heb ik helemaal geen ritme voor hem. Afhankelijk van hoe hij smorgens slaapt...
    Als hij van 10 tot 11 u slaapt, is hij smiddags moe, en kan ik hem rond 14u/14.30u op bed leggen.
    Als hij van 11u tot 13u slaapt, krijg ik hem smiddags niet op bed. Hij krijgt dan om 145.30u ongeveer zijn flesje, maar ervoor kan hij echt niet slapen. Misschien is hij gewend om te slapen nadat hij een flesje heeft gehad ? :(:

Na de fles is hij dan vaak moe, maar als ik hem dan op bed leg, accepteert hij dat meestal niet. soms maar voor 30 min.
    Als ik hem dan uiteindelijk naar beneden haal, valt hij vaak rond 17u in slaap tot zijn eten om 17.45u.

* Is het erg dat hij smiddags niet op bed slaapt :(:

Ik wil hem zo graag smiddags op bed hebben! misschien wel te graag..dat zou ook kunnen...als hij niet wil, dan niet. op zich vind ik het niet zo erg als hij eind van de dag beneden in slaapt valt. Zolang hij s avonds maar weer in bed slaapt. dat is geen probleem. Maar toch, je hoort zo vaak dat kinderen 2, 3 dutjes per dag in bed doen...!

Volgende week ga ik weer werken en gaat hij naar de oppas. Ben heel benieuwd hoe hij het daar doet! dan zal hij veel meer indrukken krijgen en misschien eerder slapen. en ook smiddags misschien. Afwachten maar denk ik, misschien krijgt hij daar een middag ritme?

Ik vroeg me tot slot ook af hoe andere mama's en papa's dat doen met een kleine van die leeftijd? :(: :)

alvast bedankt!

2. lisanne1204

lisanne1204 Actief lid

19 jul 2008
    243
    5
    18
    Vrouw
    hallo dit is ons schema een beetje
    let niet op de tijden die zijn voor elk kindje anders
    10:00 fles 220+7
    rond 12:00 naar bed half uurtje slapen
    13:00 fruit 200 gram
    rond 15:00 slapen 30/45 min
    16:00 fles 220+7
    18:00 groente 200 gram +toetje
    rond 20:00 slapen 30/45 min
    en dan krijgt ze rond 22:00 haar laatste fles 220+7
    die drinkt ze helemaal op en dan slaapt ze al dus kunnen we haar zo in bed leggen en dan slaapt ze tot de volgende ochtend 10:00 uur
    ons meisje heeft nooit veel willen slapen overdag max 45 min mja ze is nooit moe of hangerig daarna dus ze zal het wel niet nodig hebben en als je alles bij elkaar optelt komt ze on wel aan haar slaap mja ieder kindje is anders :)

Deel Deze Pagina