Iemand ervaring met Giardia bij een peuter?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by kaatje k, Dec 11, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Hoi, mijn zoontje heeft al een half jaar last van diarree en een paar weken geleden kwamen we erachter dat hij een giardia besmetting had. Hij heeft een week antibiotica gehad maar het lijkt niet over te zijn. We zijn opnieuw bij de huisarts geweest en hij moet weer getest worden.

Ik vraag me af hoe lang het duurt (mocht het uberhaupt weg zijn) voor dat de darmen herstellen bij zo'n kleintje (hij is twee). En of het permanent de darmen zou kunnen beschadigen. De huisarts had zoiets van, laten we eerst maar eens even testen...

Maar goed ik ben natuurlijk ongeduldig, dus vroeg me af of er meer peuters zijn die dit gehad hebben en of die goed hersteld zijn.

2. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

Sep 7, 2006
    4,277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    ik heb daar nog nooit van gehoord :(

sterkte met de kleine!

3. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Hoi kaatje k

bij mensen heb ik niet zoveel ervaring, bij dieren weet ik het wel.
    Vervelend hoor dat hij dat heeft. Blijft hij ook achter in groei?

Succes.

4. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,019
    0
    0
    Niet mijn dochter maar ik heb giardia gehad. Voor de mensen die niet weten wat het is Giardia lamblia, infectie met - Maag Lever Darm Stichting

Bij mij zijn ze er pas heel laat achter gekomen (lees bijna 3 jaar). Uiteindelijk via een huisarts op vakantie eindelijk een feces kweek gekregen en meteen antibiotica. De dag erna was ik van de diarree af. Maar een week na de antibiotica kuur weer diarree. Weer een feces kweek maar geen giardia meer. Gelukkig! Maar doordat hij zo lang in m'n darmen had gezeten moesten mijn darmen wat langer herstellen. Dit heeft nog een paar dagen geduurt, en daarna gelukkig niet meer terug gekomen.

5. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

dank je vera!
    het zou dus kunnen dat het even duurt voor zijn darmen hersteld zijn. hopelijk krijgen we snel uitslag van de test en weten we in ieder geval of het weg is...

6. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,019
    0
    0
    Ja, in principe heb ik 1 week antibiotica gehad, en daarna een kleine week geen diarree meer, en toen nog een week diarree omdat de antibiotica uitgewerkt was en m'n darmen moesten herstellen.
    Ik raakte ook al helemaal in paniek toen omdat ik dacht dat het nog niet weg was, maar gelukkig was dit wel het geval.

Ik hoop idd dat het bij je zoontje ook weg is nu, ik heb al veel meegemaakt, maar de bevalling en het giardia verhaal waren voor mij het ergste, dan liever operaties ed.

Share This Page