Hoihoi, ik kreeg vandaag dit mailtje, maar ik heb niks aangevraagd. Maar ik heb wel een kaart. En het mailadres ziet er ook normaal uit. En het Nederlands is ook foutloos. Iemand hier bekend mee? Betreft: vervangende Card aanvraag goedgekeurd Geachte heer/mevrouw, Hierbij bevestigen wij dat uw persoonlijke gegevens zijn gewijzigd via Mijn ICS. We hebben uw aanvraag voor een vervangende Card ontvangen. U ontvangt uw vervangende Card binnen twee weken. Heeft u geen vervangende Card aangevraagd? Dan bent u verplicht dit te melden door middel van het opvragen & opsturen van ons beveiligd formulier. Dit formulier kan alleen ingevuld worden door de rechtmatige ICS account houder om verder frauduleuze activiteiten te voorkomen. Klik op de onder gegeven button om uw beveiligd formulier op te vragen en uw account te controleren. Let op: bent u niet de rechtmatige account houder van dit ICS-account en probeert u toch dit formulier in te vullen zijn wij genoodzaakt om deze ongeautoriseerde IP adres aan te melden bij onze fraude afdelingsdesk en het betreffende account permanent te verwijderen, totdat er telefonisch of fysiek contact met ons word opgelegd. Met vriendelijke groet, International Card Services BV
Welk emailadres? ik zou de bijlagen (/ beveiligde formuliet) niet openen. Eventueel ics bellen maar vrees dat het toch nep is.
Als het echt een bericht van ICS is dan gebruiken ze geachte mevrouw en dan je achternaam. Nooit geachte heer/mevrouw zonder achternaam.
Dan bel je even naar het bedrijf en dan vraag je het daar na, en als het niet klopt meld je gelijk dat die mail in de omloop is
Ik zou ze gewoon even bellen want ik weet het niet zeker maar ziet eruit als phishing, ook omdat er gezegd wordt: klik op de onder gegeven button om uw beveiligd formulier op te vragen en uw account te controleren. Er zijn gevallen waarin je wordt doorgelinkt naar een ogenschijnlijk goede website, waarachter al je gegevens worden achterhaald.
Mailadres is kaart@icscards.nl ik verwacht echt wel dat phishingmail is, maar toch twijfelen. Muts die ik ben, maar ik ga wel even contact met ze opnemen...
Dit, dat maakt het vrij zeker een phishing mail (is namelijk ook altijd wat ik vraag als klanten dit op mijn werk zeggen haha)
Is phishing mail, kreeg deze ook vaak maar had/heb geen kaart. En het is ook niet helemaal foutloos Nederlands trouwens
Ik krijg ook heel vaak dit soort mail. Ook van banken, waar ik geeneens bij zit. Het zegt mij dan al genoeg. Bij twijfel gewoon even bellen.
Is zeker geen echte mail. Banken vragen je NOOIT om online, via een linkje in een mailtje, je gegevens te versturen bij zoiets. Echt niet. Verder is de mail niet foutloos Nederlands, het email adres is ook raar (een groot bedrijf gaat echt niet mailen van een email adres met kaart@xxx) En dat je niet persoonlijk wordt aangesproken is raar. Meld even bij ICS dat je dit hebt gehad, en snel deleten!