Grrr, ik Google me suf, maar ik krijg het niet gevonden. Dochter 3 jaar mag a.s weekend wat nieuw speelgoed kopen. Nu haalde ik haar laatst op van het kdv, en was ze druk bezig met een spelletje. Ze leek het erg leuk te vinden en was lekker gefocust bezig. Uiteraard heb ik even op de doos gekeken welk spelletje het is, maar met mijn demente postduif geheugen ben ik het weer vergeten. Het waren plaatjes, opgebouwd uit vormen. Rechthoeken, cirkels, driehoeken die samen een compleet plaatje vormden, een boot ofzo. Er zaten stukjes bij van dun plastic die ze op die vormen van het plaatje kon leggen, zodat ze het plaatje na konden maken als ze die vormen daarop leggen. (volgen jullie me nog?) Zou ik normaal bij het kdv vragen hoor, hoe dat spel heet, maar ze gaat daar maandag pas heen en dit weekeind komt ons het beste uit om wat te winkelen. Enfin, ze mag dus wat nieuw speelgoed aanschaffen, wat wat meer bij haar leeftijd past, en dit leek me leuk om erbij te nemen. Weten jullie hoe dit spelletje heet? En waar kan ik het kopen? Ik ben het bijvoorbeeld bij intertoys en bol.com nog niet tegen gekomen. ( wat op zich ook wel weer logisch is als je de naam van dat spel niet weet.)
Ik heb gekeken, maar loco is het niet. Colour code ook niet. En van habba ook niet, maar komt er wel heeeel dichtbij. De plaatjes waren iets ingewikkelder. Wat lief dat jullie met me meedenken. Tangram ga ik even kijken, komt me wel bekend voor
Ik denk wel dat het zoiets is als tangram. De figuurtjes die worden gebruikt zijn hetzelfde, alleen de voorbeeldplaatjes waren wat kleurrijker en wat meer toegespitst op kinderen van rond de drie jaar. Weet haast wel zeker dat het zoiets is, maar volgens mij was de naam anders... Vriend zit me al semi-nijdig aan te kijken vanaf de bank. Waarom ik "altijd weer moeilijk moet doen. En niet gewoon de winkel binnenstap en wel zie." tja...helemaal ongelijk kan ik hem niet geven
Veel spellen op het kdv komen bij groothandels vandaan, waar je als particulier niet zomaar kunt kopen.
Daar was ik ook al bang voor...jammer, want ik heb best veel leuke dingetjes gezien die ik inderdaad nog niet in de winkels ben tegengekomen. Ach..voordeel is dan wel dat het speciaal blijft voor daar. (maar sommige dingen lijkt me nou net zo leuk om met haar samen te doen)
Bel anders morgen het Kdv even op en dan vraag je het nog eens na. Die wegen heus wel welk speelgoed ze in huis hebben en hoe het heet.
Nee joh gewoon bellen! Ik werk zelf op t kdv en zou dit helemaal niet raar of vervelend of wat dan ook vinden, alleen maar leuk!
Dan ga ik morgen idd maar eens een telefoontje plegen. Ik laat het jullie wel weten wat het nu precies is. bedankt voor het meedenken, dames