Kantoor aan huis

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavanjuul, 31 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wie heeft hier ervaring mee?

En ik bedoel niet mensen die hun webwinkel oid runnen van uit huis, maar echt een kantoor hebben aan huis.

Ons bedrijfspand gaat te koop en we hebben nu al een kijker gehad.
    De kans is dus aanwezig (reëel) dat we binnenkort ons bedrijfspand hebben verkocht en dat alles van uit huis geregeld gaat worden.
    (betreft een bouwbedrijf).

We zullen dan ook regelmatig gasten ontvangen, aannemers, eventuele klanten, vertegenwoordigers e.d.

Nu hebben wij de garage gesplitst in 2 gedeeltes, 2/3 is kantoor, 1/3 prive opslag.

Nu kunnen wij de gasten wel ontvangen in het kantoorgedeelte, maar erg groot is het niet.
    Maar nu twijfelen we om het dan maar in onze eigen woonkamer te doen.

Mijn grootste angst is dan dat de grens tussen werk & prive nog kleiner en dunner wordt...

Aan de andere kant scheelt het verbouwingskosten en zit je wel comfortabeler...

Wie heeft hier ervaring mee?

2. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Hoe vaak zullen jullie dan klanten in huis ontvangen?

Bij ons gebeurde het regelmatig :)

3. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

2 mrt 2011
    731
    0
    0
    Student Vastgoed & Makelaardij
    Noord-Brabant
    Ik heb er verder geen ervaring mee, maar ik zou wel bij de gemeente goed navragen (en op papier zetten) dat je hier toestemming voor hebt. Want niet in elke gemeente of elk bestemmingsplan is het toegestaan...

4. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Ja wij hebben dat.. Als het alleen gaat om een bespreking, met de accountant of vertegenwoordiger ofzo, dan doen we dat gewoon in onze woonkamer.

Gaat mijn man een offerte met iemand doorspreken, bouwtekeningen doornemen of weet ik veel wat, dan doet hij dat wel op kantoor maar dat is dan meer omdat hij daar z'n computer en administratie heeft staan..

Nu is het wel zo dat wij gaan verhuizen en dan het kantoor bij de opslagplaats en werkplaats gaan krijgen.. Dat vind ik persoonlijk lastiger, nu kan ik de kinderen in de gaten houden en dat gaat dan niet meer..

5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wat zouden we moeten navragen dan?
    We hebben geen winkel ofzo, dus er wordt niks verkocht...

@MamaR: De kinderen gaan gewoon naar de oppas overdag. Anders komt mijn man nergens aan toe, haha!

6. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Je moet navraag doen of het toegestaan is om bedrijfsmatige activiteiten uit te voeren op het adres.

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Volgens mijn man is dat niet van toepassing.

Maar is er verder niemand met ervaring met werken van uit huis?

8. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Wij hebben de zaak aan huis, maar klanten, vertegenwoordigers, etc. komen echt niet bij ons binnen. Privé is privé bij ons. Verder vind ik het ook niet heel professioneel overkomen. Ik zou vertegenwoordigers en leveranciers gewoon in de 'garage' ontvangen en ik zou naar de klanten toe gaan in jullie geval.

9. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hoe hebben jullie het gescheiden? Echt een apart kantoor oid?
    Als wij dat echt gaan doen, dan gaan we de garage waarschijnlijk iets uitbreiden met een aparte ingang voor leveranciers e.d.

Zijn nu wat aan het orienteren, want het pand kan zomaar verkocht zijn :D

10. Theres

Theres Actief lid

4 nov 2009
    280
    33
    28
    Zeeland
    Mijn moeder heeft 20 jaar kantoor aan huis gehad (schoonmaakbedrijf). Sinds 6 jaar hebben we (ik werk ook in de zaak, al 8 jaar) een apart pand. Kantoor aan huis maakt het scheiden van werk en prive iets lastiger, maar zolang je je daar zelf bewust van bent is het goed te doen. Klanten en potentiele opdrachtgevers werden zoveel mogelijk op eigen locatie bezocht. Anderen werden in de huiskamer ontvangen. Niet ideaal misschien, maar bracht ook wel wat vetrouwds met zich mee. Een beetje gevoel van een klein bedrijf met de daarbij behorende voordelen, zoals korte lijnen, persoonlijk, direct contact.

Nu we een kantoorpand hebben zijn de voordelen; meer naamsbekendheid, meer uitstraling van proffessionaliteit met daarbij behorende groei, maar ook minder persoonlijkheid.

Mijn tip is dus eigenlijk, gebruik je thuis kantoor als je kracht; klein, persoonlijk en bereikbaar. Probeer werk en prive te scheiden door tijdstippen, dus bijv na 20.00 uur geen werk meer in huis. Dan is het denk ik best te doen.

Succes!

11. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Ja ik bedoelde ook meer wanneer de accountant ofzo komt, die komt altijd 's avonds en daar moet ik wel bij zijn ;)

maar eerlijk is eerlijk, ik vind het wel fijn dat de klanten niet binnen zitten bij ons maar op kantoor..

Deel Deze Pagina