Hier had het prima gekund. Verveelde mijzelf al dood na drie dagen kraambed dus toen al vanalles gaan doen. In de 2de week was ik bij de verjaardag van een vriendin, high tea voor de verjaardag van mijn moeder en lekker uiteten. Overal ging de kleine ook mee naartoe overigens. Denk dat ik het in dat opzicht getroffen heb, ook met de kleine man. Ik zou even afwachten en kijken hoe je je voelt. Het is echt zo anders voor iedereen.
Ik ben ook geweest 12 dagen na m'n bevalling. Alleen ceremonie en het eten. Onze dochter lag heerlijk te slapen in de wagen. Was echt prima te doen en erg leuk om er lekker uit te zijn.
@grietjenb Hahaha jaaa, nou vooral dat t bruidspaar t met mij aandurfde haha.. waanzin natuurlijk eigenlijk he.. Als ik er op terug kijk vraag ik me nog steeds af hoe ik t allemaal voor elkaar heb gekregen 😂
Je kan er nu inderdaad nog niets over zeggen! Bij beide bevallingen voelde ik na een uurtje al geen verschil meer met voor de bevalling (sorry dames ). Ik huppelde zo'n beetje het ziekenhuis weer uit, kon op mn gemakje op mn knieeen zitten (dus benen onder je kont, kraamverzorgster was in shock). Maaaaarrrrr... 4 weken na de geboorte van de jongste kreeg ik Ischias en niet zo'n beetje ook. Dat ging weer over maar toen de kleine 10 weken was kreeg ik het weer en het was echt vreselijk (denk 3 weken helse pijn, niet meer zelf de kinderen kunnen verzorgen + daarna nog aantal weken herstel en nu, 2 jaar later, nog steeds met vlagen last) een bruiloft had zeker niet gekund op dat moment.
Wij hadden 10 dagen na de bevalling een bruiloft van mijn mans neef. We hadden ons aangemeld maar er wel bij gezegd dat we zouden kijken hoe het zou gaan. We waren uitgenodigd voor de hele dag (s'middags en 's avonds) Ik voelde me op zich prima. Wel een beetje last van de hechtingen maar niet zoveel dat ik daardoor thuis wilde blijven. De kleine mee en gaan Na het diner zijn we naar huis gegaan en toen was ik wel echt gesloopt. Had te veel gestaan en gedaan. (eigen schuld) De kleine deed het geweldig... hele middag geslapen. Ik zou gewoon kijken hoe jij je voelt en dan een beslissing maken.
Twee weken na de bevalling van de tweede zijn we even een uurtje naar de speeltuin geweest met de oudste. Ik heb voornamelijk toegekeken, maar de rest van de dag kon je me opvegen. Was helemaal gesloopt, pijn van onder enz.. dus ik had niet blij geworden van een bruiloft
Ik had bij alle 3 de kinderen (een deel van) bruiloft 2 weken na bevalling wel gekund, was eigenlijk wel redelijk snel opgeknapt. Maar 2 weken na uitgerekende datum ? Euh nee ... Ben 3 keer (flink) overtijd gegaan. Ik zou idd vanuit gaan dat je niet gaat en dat ook zo doorgeven. Mocht je tegen die tijd wel kunnen/willen gaan, dan neem ik aan dat dit zo geregeld is?
Bij mij kon het wel. 8 dagen na de bevalling bruiloft van mijn beste vriendin. Ik liep de hele dag met een kussentje onder de arm omdat ik nog behoorlijk last had van m'n knip. Na het diner heb ik even een uurtje op bed gelegen en de hele feestavond wel op een stoel gezeten. Danspasjes maken zat er helaas niet in. Of het zo verstandig was weet ik niet maar ik wilde er wel perse bij zijn.
Ik kreeg buikgriep na mijn bevalling. Omdat mijn weerstand zo slecht was door de bevalling heeft het 3 weken geduurd. Ik kom alleen op bed liggen dus een bruiloft had echt niet gekunt. Maar mijn schoonzus liep na twee dagen alweer vrolijk rond. Dus je moet het maar afwachten.
Fysiek kon ik t wel aan, maar die kleine had spooknachten dus wij waren helemaal verrot en geen energie meer over. Dus als je kindje beetje meewerkt en je lijf doet ook gezellig mee dan moet t geen probleem zijn.
Ik ben 1 week na mijn bevalling naar een bruiloft geweest. Heb een vlotte bevalling gehad en weinig last achteraf. Wel gezorgd dat ik zelf met de auto daar was en dus weg kon als het niet meer ging. Uiteindelijk ceremonie, receptie en helft van diner meegedaan, toen was het wel welletjes Lastigste was de borstvoeding, daarmee zitten klooien om te proberen om het een beetje discreet te doen, maar daarvoor heb je na zo'n korte periode eigenlijk nog niet genoeg ervaring met als gevolg dat het aanleggen niet goed lukte en baby overstuur raakte. Bij mij was het dus wel mogelijk, maar als je gaat zorg dan wel dat er ook een rustig plekje is om te voeden en dat je weg kan als dat nodig is (denk dat het heel onrealistisch is om een hele bruiloft aanwezig te zijn). Had ook de draagdoek mee trouwens, was heel fijn.
2 uur in de auto zitten Al die drukte Een hele dag met baby rondslepen Er fatsoenlijk uit zien op de foto's Het zweet zou me al uitbreken Ik kreeg bij menigten (meer als 3 personen) al opvliegers
Denk ook aan je baby. Een pasgeboren kind de hele dag in zo veel drukte.. mijn dochter was 3 weken toen het kerst was en die was na 2 kerstdagen echt over de zeik (ondanks dat ze bijna de hele dag in de draagdoek zat) en ik had ook meteen een borstontsteking te pakken.
Ligt aan jezelf, je bevalling en je baby. Een overnachting gaat hem sowieso niet worden. Ik had een gekneusde stuit dus kon weken lang niet zitten, en amper staan dus wanneer ik +- 2 weken na mijn bevalling een bruiloft had gehad dan had ik deze overgeslagen.
Hier zou het niet zijn gelukt, zeker niet na de 1e. Ging sowieso ten eerste al 2 week overtijd en heb zeker 10 dagen op bed moeten liggen daarna. Daarna superslap en moe en een huilbaby. Houd er dus ook rekening mee dat je man niet aanwezig kan zijn, als je bijvoorbeeld 2 week overtijd gaat of een keizersnede krijgt (ik kon echt niks, niet eens zelf naar de wc, laat staan voor een baby zorgen). Nu is dat wel een heel negatief scenario, maar ik zou er wel rekening mee houden.
Net twee weken geleden bevallen van nummer drie en na deze bevalling zou ik het zo aandurven om na twee weken naar een bruiloft te gaan.. Ook omdat het de derde is ben ik veel makkelijker en durf ik alles sowieso sneller aan.. Zou echt naar jezelf kijken op dat moment.. Is nu echt moeilijk in te schatten.