Dag dames, De haaruitval begon bij mij precies drie maanden na de bevalling. Het was erg extreem, vooral bij het douchen leek het echt op die horrofilm the grudge. Omdat ik wel de helft van mijn haren kwijt was, ben ik naar de dermatoloog geweest en die zei meteen dat het door de bevalling komt en wel weer over gaat. Nu, anderhalf jaar na de bevalling is het wel een stuk minder geworden, maar nog steeds niet over. Ik heb zelfs kale inhammen. Nu ben ik benieuwd of er meer dames zijn die zo lang na de bevalling nog last hadden van haartuitval en hun ervaringen hiermee.
Mijn dochter is nu 15 maanden en ik heb ook nog steeds haar uitval... niet zo erg meer als maanden hiervoor maar verlies nog steeds een hoop haar, ik heb alleen ook een schildklieraandoening waar je ook haaruitval van kunt krijgen dus ik weet niet waardoor het precies komt maar van mijn volle bos is weinig over. Ik slik er tabletten voor en overweeg extensions.
Ik heb het de laatste keer ook zo erg gehad, halverwege deze zwangerschap is het pas gestopt. Ben dus ook wel een beetje bezorgd wat er gebeurt na deze zwangerschap... Vitamine B schijnt te kunnen helpen las ik pas.
Ik had een behoorlijk ijzertekort waardoor mijn haaruitval goed te verklaren was. Na een maand ijzertabletten was het gewoon helemaal over. Mijn haar is nu nog steeds herstellende.
Wordt het door de medicatie niet beter Zonnebloem92? Ik ga komende week ook voor bloedonderzoek imdat mijn schildklierwaardes na de zwangerschap behoorlijk op en neer gingen. Lijkt me heel vervelend voor je. Is het bij jou ook na de zwangerschap ontstaan? Ergens hoop ik dat ze bij het bloedonderzoek een tekort vinden, of ijzer of vitamines. Dan is er tenminste een oorzaak bekent. Het is wel een stuk beter geworden dan dat het was, maar zo houd ik straks niks meer over. Is/was het bij jullie ook zichtbaar?
Nee je zag geen kale plekken of zo, wel als ik het in een staart deed dat het heel dun was aan de zijkanten. Nu het aan het aangroeien is, zie je het wel. Ik heb overal pieken van zo'n 5 cm. Verder lang haar tot mijn bh bandje dus ik draag het meestal los anders is het echt geen gezicht haha.
Enorm herkenbaar. Ik had ook echt inhammen, vreselijk.. bij mij werd het z'n jaar na de bevalling beter en nu (na 3 jaar) is het gewoon weer normaal sinds een jaartje.
Ik ben kapster en kom dit vaak tegen. Bij mij in beide gevallen ook zo'n 3 maanden na de geboorte haaruitval. Je moet niet vergeten dat je lichaam heel wat door maakt tijdens een zwangerschap en dan moeten we de bevalling helemaal niet vergeten. Je hele hormoonhuishouding staat op z'n kop en dan duurt dat ongeveer 3 jaar voordat je hormonen weer "normaal" zijn. De nou verschilt het heel erg per persoon hoelang je last kan blijven houden van haar uitval. Het zou dus kunnen zijn dat je er zo'n 3 jaar last van houd. Zolang je maar ziet dat er nieuwe haren groeien is er niks ernstigs aan de hand, vervelend is het wel. Dan erbij heb je zo'n 2x per jaar sowieso als extra haaruitval. Vitamine B slikken en zorgen dat je voldoende ijzer binnen krijgt helpt zeker. Het nadeel van vitamine pillen is wel dat ze echt tijd nodig hebben en je ze dus consequent moet slikken, ze moeten opgebouwd worden in je systeem.
Afgelopen week bloedonderzoek gehad. Volgens de HA was er niks vreemd te zien. Toen ik zelf de uitslagen bekeek, viel me op dat mijn ferritine erg laag is (16) en de vitamine D zit ook tegen de ondergrens aan. Na veel zeuren mag ik van de HA een ijzerkuurtje doen om te kijken of dit de oplossing is. Dus wordt vervolgd..
Ik heb een jaar geleden ook een bloedonderzoek laten doen omdat ik haaruitval had, en daar bleek ook de ferritine laag en vitamine d en ook zink. Toen ik ging zoeken bleek zinktekort ook mogelijk een oorzaak van haaruitval te kunnen zijn. Is daar bij jou ook naar gekeken? Heb voor alles supplementen gekregen, het heeft wel wat geholpen. Vitamine d tekort is iets wat heel veel Nederlanders hebben door ons prachtige weer hier
Is het haaruitval bij jou nu helemaal verdwenen? Zink hebben ze niet naar gekeken, wel vele andere dingen. Mijn schildklierwaarde zat tegen een versnelde schildklier aan. Verder was alles wel prima, op de ferritine en vit d na dan.
Beetje late reactie, ik had het idee dan het wel beter ging, maar niet spectaculair ofzo. Haaruitval is nu sowieso gestopt, maar ja ik ben weer zwanger. Ik weet wel dat als ik bevallen ben ik gelijk begin met ijzer en zink.