heel kort en krachtig wanneer mag je je buikspieren weer gaan trainen... ik ben 3weken gelee bevallen en wil het graag weer gaan trainen... wanneer raden jullie het me aan om te beginnen of wanneer mag je beginnen ermee???
Proficiat! Begin eerst met het trainen van de bekkenbodemspieren. (Aanspannen en ontspannen) Pas als je daar weer helemaal het gevoel en de controle terug hebt, kun je de buikspieren gaan trainen. Let wel op of de buikspieren weer mooi aangesloten zijn, voordat je echt met sit-ups enzo gaat beginnen. Je kunt het beste beginnen met de lage buikspieren.
Ik mocht vanaf dag 1 alweer bepaalde oefeningen doen van de kraamhulp. Ik kreeg een boek en daar stonden buikspieroefeningen in die ik gewoon mocht doen. Niet super fanatiek natuurlijk, maar gewoon lekker op het gemak. Echt intensief sporten mocht weer vanaf een week of 6 zei ze.
Je schuine buikspieren mag je al snel weer trainen. Ik mag die nl zelfs tijdens de zwangerschap gewoon trainen. Met je rechte buikspieren moet je wachten totdat ze gesloten zijn.