Bruiloft; alternatief voor jurk/rok

Discussie in 'De lounge' gestart door ikkie97, 7 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Hydrofieldoek... "He jij daar in je hydrofiele doek!" *slappelach*

:roflmao:

2. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Hahaha :roflmao: Nou, genoeg leuke printjes te vinden in elk geval. Misschien kun je een leuke knooptechniek ontwikkelen? :p

3. Tal1987

Tal1987 Actief lid

18 jul 2012
    117
    41
    28
    NULL
    NULL
    Akkoord een jumpsuit kan heel snel heel fout zijn, maar kan ook heel mooi zijn bij dames met een maatje meer als hij maar de juiste dingen accentueert (dat en de juiste lingerie..als je buik een probleem is kan goed corrigerend ondergoed echt wonderen doen!). Als je het goed doet, kun je er echt heel stijlvol uitzien en je echt wel op je gemak voelen (zeker als jurkjes/rokjes geen optie zijn).

Bijgevoegde bestanden:

4. Juffrouwminoes

Juffrouwminoes Fanatiek lid

21 jan 2016
    1.419
    774
    113
    Hoi hoi ik heb van de week een broek bij de only gekocht.
    Zwarte netjese pantalon maar die zit zo lekker dat jr hem thuis ook als chil broek aan kan.
    Kost geloof ik 39.90 .. en is ook in het grijs en blauw...

5. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.254
    11.856
    113
    Als je er niet te veel geld aan wilt of kunt uitgeven dan ga eens bij de Primark kijken. Daar hebben ze genoeg keuze in skinny's (ook nette zwarte) en in nette bovenkleding (heel veel soorten blouses en tops daar).
    Mooie accesoires erbij en klaar.

6. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Misschien al gezegd, maar ik vind een broekpak ook echt mooi. Nette broek met bijpassend jasje.

7. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Een mooi broekpak?
    Nette pantalon met mooie blous?
    Mooie skinny zwarte broek met iets moois erop ?

Mooie schoenen haren mooi en de make-up in en je bent heel feestelijk

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Haha, er is toch vast iets van je lijf dat je graag ziet? Mooie schouders, lange armen, mooi decollete... elk lichaam heeft wel iets. En de kunst is dan dat te accentueren.

Mooie broek kan prima, met een blouse of top in zijde bijvoorbeeld. Als het er luxe uit ziet qua stof en snit heb je geen rok of jurk nodig.

9. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.330
    10.295
    113
    Een mooie pantalon met een blazer, of een mooi zwart topje als het maar geen tshirt is. Een blouse kan ook maar dat past bij mij nooit goed (grote borsten)

10. Essie3

Essie3 Niet meer actief

een skinny broek met een mooie blouse (van zijde oid) vind ik prima kunnen, tenzij het een formele bruiloft is. Ik zou er dan wel echt mooie hoge hakken onder dragen. Zo maak je het net wat feestelijker.

11. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Bij een dresscode formele kleding zou ik gaan voor een (lange) jurk. Een tuniek met 7/8 broek vind ik veel te casual.

12. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.920
    3.939
    113
    Gelukkig hier geen dresscode! Iets als formeel, gala of chique zou mij echt doen overwegen om me af te melden... Ik snap ook echt niet waarom sommige mensen zoveel waarde hechten aan wat anderen aanhebben. Het gaat er toch om dat ze er zijn?

Maar goed, heb inmidds een bestelling op wehkamp geplaatst voor meer dan 200 euries, dus morgen maar even passen.. ;)

Manque en maansneeuw vinden dit leuk.
  13. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Nederland
    Heel benieuwd! :) Ik had bij mijn linkjes inderdaad niet op maten gelet, oeps. Maar hopelijk heeft Wehkamp iets tofs voor je!

14. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Je hoeft niet perse voor een donkere (spijker) broek te gaan. Ik zou bijvoorbeeld -als ik geen jurkje of rok aan heb- een lichte spijkerbroek met een rood blousje aan doen en dan een wit iets wat langer colbertje aandoen. Bij een rood blousje zorg ik er altijd voor dat ik gouden sieraden om heb, dat is mooier als zilver. Daarnaast zou ik een paar mooie hakken aandoen. Dat maakt het in mijn ogen gelijk een stuk netter!

Ik zou wel omdat het om een bruiloft gaat -als je een blousje aan wilt doen- voor een kleur gaan die een beetje opvalt. Sowieso geen donkere kleur. Mint groen, een mooie kleur rood, koraal kleurig of bijvoorbeeld koningsblauw. Koningsblauw vind ik persoonlijk altijd heel erg mooi.:p

15. jeshh

jeshh Niet meer actief

Pssst, als vrouwelijke gast iets wits dragen op een bruiloft is echt nog steeds not done ;)

16. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Ik dacht nog zo dat ik daar op gelet had.:| Een wit blousje vind ik namelijk ook altijd heel netjes staan, maar ja dat kan niet op een bruiloft, dacht ik nog.:p:D

17. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.920
    3.939
    113
    Jaaaaa heb een outfit! Eindelijk...

Na twee wehkamp zendingen compleet retour te hebben gestuurd vanmiddag met mijn moeder even naar een wat luxere kledingzaak in de buurt gegaan (zoeen waar ze zowel duur als wat goedkoper en zowel chique als casual hebben) en leuk geslaagd vind ik zelf!

Een blauw/grijze broek met een beetje doorschijnende blouse in de kleuren grijs/lichtblauw/rozig.
    Verder nog twee tops en een blouse gescoord voor de 'gewone' gelegenheden.

Nu alleen nog leuke schoentjes erbij. Misschien een paar lichtkleurige ballerina's ofzo. Ben eigenlijk geen fan van hakken namelijk...

maansneeuw en Suzy85 vinden dit leuk.
  18. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Nederland
    Klinkt leuk! Zeker geen foto's van?
    Zijn Toms een optie? Vind ik net wat vlotter staan dan ballerina's. Maar goed, ik ben dan ook #teamsneakers, ik ga altijd op gympies naar bruiloften ;)

19. Manque

Manque Niet meer actief

Heb je toevallig al op de site van Paprika gekeken? Ik vind dit wel een mooie blouse voor een bruiloft: http://www.paprika-shopping.nl/p/bloes-met-volantmouwen-7TC13195028.html#start=1
    Misschien met een dergelijke broek: https://www.promiss.nl/palazzo-broek-streep/product/88172/

Of een andere simpele, losvallende broek op volledige lengte (voor een formele bruiloft zou ik geen 7/8 dragen) met een andere blouse (geen jersey o.i.d.) en een mooi groot sieraad (statementketting bijvoorbeeld).

Ik vind niet dat je jezelf gedwongen moet voelen om een jurk aan te trekken of hakken te dragen. Lijkt me ook écht niet wenselijk om zo oncomfortabel te zijn op een feest. Je kunt prima aan een dresscode voldoen in een broek en op platte schoenen.

Wat ideeen voor nette platte schoenen:
    https://www.omoda.nl/dames/ballerina-s/gabor/blauwe-gabor-ballerina-s-61-352-72893.html
    https://www.omoda.nl/dames/ballerina-s/paul-green/rode-paul-green-ballerina-s-3399-75707.html
    https://www.omoda.nl/dames/instappers/gabor/blauwe-gabor-instappers-120-72899.html

Deel Deze Pagina