Binnenkort hebben wij een bruiloft van vrienden van mijn vriend. Ik ken die vrienden nog maar kort en ik ben uitgenodigd als avondgast vanaf half negen. Mijn vriend is uitgenodigd als daggast. Het is alleen bijna 100 km verderop dus ik twijfel wat we moeten doen. Ik twijfel tussen óf samen als avondgast gaan óf ik ga niet en vriend gaat de hele dag. Hij kan me door de afstand niet even ophalen tussendoor en om nou met twee auto's naar één bruiloft te gaan? Ik weet het niet. Wat zouden jullie doen?
Vind het nogal stom jou als avondgast te doen... Ik zou de partner dan ook een daggast maken... Die ene persoon meer maakt dan ook niet uit...
Jeetje, dat vind ik wel heel raar.. Bij ons komen er ook daggasten mee die we niet zo goed kennen, maar dat komt omdat het 'partner van' is.. Kan moeilijk mijn vriendin (getuige) overdag vragen en haar vriend alleen 's avonds, omdat we elkaar nog maar net kennen!
Oei daar was ik ook niet blij mee geweest. Ik vind ook mijn partner en ik zijn 1 en of we komen alle 2 de hele dag of gewoon helemaal niet
Ik zou ook zeggen dat je dan gewoon allebei samen gaat 's avonds. Tenzij je man echt persé alleen wil gaan, dan gaat ie maar heel de dag. Hier is 't toch ook alle twee of niemand. Of dat nu de hele dag is of alleen 's avonds.
Ik ben momenteel ook bezig met de uitnodigingen voor mijn bruiloft maar ik zou nooit een koppel op die manier opsplitsen, ik vind dat erg vreemd. Als jouw vriend een goede vriend is van het stel dan zou ik zeggen allebei overdag, en is jouw vriend een kennis of collega dan beide 's avonds... Maar goed nu is het zo... Het hangt van jouw vriend af, wil hij er graag overdag bij zijn dan zou ik zeggen hij gaat alleen de hele dag. En als hij graag samen wilt dan ga je samen 's avonds.
Ik zou ook niet voor deze constructie kiezen, maar het bruidspaar heeft dit wel gedaan. En ik huldig ook wel het standpunt "het is jullie dag dus nodig uit wie jullie willen" Als jullie er echt heel erg aan hechten om als koppel te gaan, zou ik beide alleen 's avonds gaan. Anders zou ik je vriend gewoon de hele dag laten gaan.
Mja ik had jou dan ook als daggasten gevraagd denk ik. Maar... Als ik jou was zou ik denk ik mezelf opofferen om die avond op de kinderen te passen Tenzij je heel graag wil natuurlijk.. Maar ik zou dan toch voor practisch gaan. Ook mezelf niet minder voelen of iets dergelijks... Maar is het nou om de hoek is het jog wat anders. Maar je kent ze niet echt goed, het is ver weg, je moet ook oppas regelen.. Ik zou lekker thuis blijven Gewoon met een goed excuus
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet altijd raar vind... Hoe lang heb je een relatie met je vriend? Hoeveel verschillende vriendinnen heeft hij voor jou gehad? Ik zou ook niet allemaal vreemden op mijn trouwdag willen, vriendin van of niet. In dit geval zou ik je aanraden samen dan als avondgast te gaan. (ik zou nl zelf niet alleen naar een bruiloft willen waar ik het bruidspaar niet ken)
Persoonlijk had ik niet meer willen gaan! Wat vind je vriend? Wij zijn zelf in mei getrouwd en hadden ook een paar gasten met een nieuwe vriend/vriendin en die wel uitgenodigd. Iedereen denkt daar weer anders over, maar vind dit eigenlijk wel ongepast. Een koppel nodig je samen uit en niet los van elkaar.
Ik vind het ook raar. Overleg met je vriend wat hij wilt. Anders zou ik lekker samen Savonds gaan. Of je vriend de hele dag en jij lekker thuis blijven
Wat raar zeg!! Ik zou dus zeker niet savonds gaan dan. Wij hebben binnenkort ook een bruiloft an een vriend van mijn man. Zijn as vrouw hebben we 1x gezien en verder ken ik echt helemaal niemand, maar we zijn wel gewoon samen uitenodigd als daggast Vind dat ook wel zo normaal, of allebei niet of allebei wel.
Dit. Maar goed.. het blijft heel erg raar, vooral omdat jullie ook 100km van elkaar vandaag wonen. Hoe had het bruidspaar dit is gedachten dan? Indd gewoon samen 's avonds naar het feest gaan.
Ik heb zelf met het dilemma gezeten 'wat met de nieuwe partner?' en ik heb toen wel gezegd dat ze erbij mocht zijn de hele dag, maar voelde me er ook niet echt happy mee Ten eerste omdat het nog heel pril was, en als het uitgaat ooit staat zo iemand wel op alle foto's (niet dat een lange relatie tegenwoordig nog garanties geeft, maar toch ) Daarnaast moesten we dan ook opeens weer alles gaan veranderen, we hadden overal het aantal gasten al doorgegeven, tafelschikking gemaakt etc. Ten derde: tijdens deze dag wilde ik samen zijn met de mensen die belangrijk zijn voor ons en zij was dat op dat moment gewoon nog niet. Overigens voor zover ik weet kan je niet iemand weghouden bij het stadhuis, dus je zou daar gewoon bij kunnen zijn en dan ergens anders een hapje gaan eten??
Hahaha wat een praktische instelling We zijn iets meer dan een jaar bij elkaar en ik ken die mensen wel hoor, maar hij kent ze natuurlijk langer en beter. Hem tenminste, haar kennen we beiden niet goed. Mijn vriend was voor mij overigens eeuwen alleen dus dat is het niet.