Nou het is dus niet persoonlijk, altijd fijn om te weten nietwaar. Maar wat een sneue toestand zeg, die lui weten hoe ze een feestje moeten bouwen..
Ik lees veel reacties over aso, bezuinigen, onbeschoft, lees: bruidspaar is niet goed bij hun hoofd etc. Vind dat behoorlijk overdreven. Hier een grote vriendengroep, merendeel is reeds getrouwd. De meesten hebben slechts 1 á 2 stellen als daggasten uitgenodigd. Wijzelf geen vrienden uitgenodigd, omdat we niet wilden kiezen. Binnenkort trouwt een vriend uit deze vriendengroep, zijn vriendin heeft een eigen (ook grote) vriendinnengroep. Zij hebben dus besloten om van hem de vriendengroep (alleen mannen) en van haar de vriendinnengroep (alleen dames) uit te nodigen. Alle partners (ongeacht lengte relatie, getrouwd, etc.) worden als avondgast uitgenodigd. Tsja, ondanks dat ik dit niet gewend ben en het wel even vreemd vond dat manlief er wel de hele dag bij is en ikzelf niet vond ik dit wel een mooie oplossing van ze om het toch op hun manier, binnen hun budget te kunnen doen. Laatst ook een stel gehad wat stiekem was getrouwd. Daar mocht helemaal niemand bij zijn... Krijgen niet eens een feestje. Moet ik daar ook verontwaardigd over zijn? Gezien de afstand snap ik wel dat voor jullie lastig is om apart van elkaar te gaan. Daarnaast is het wel een grote eer om als daggast gevraagd te worden. Althans zo wordt dat hier gezien. Ik zou op basis van hoe graag ik zelf aanwezig wil zijn de keuze maken tussen wel/niet gaan. Indien wel, gewoon als avondgast.
Als mijn vriend niet samen met mij als daggast 'mag' zijn dan ga ik alleen in de avond.... Vreeeeemd! Edit; ik zou dus vragen of mijn vriend met mij als avond gast wil gaan! Betreft foto's maken e.d. Ik heb ook genoeg bruiloften meegemaakt waarop sommige mensen niet stonden (bijv alleen vrienden van of familie etc....) dat vind ik allemaal niet zo'n probleem hoor...
Tsja wij hebben het met 1 stel ook gedaan (wel uitgelegd waarom). Hier ging een vriend van mijn man met zijn ex aan de date. Toen nog maar net en ik zag het niet zitten om gezellig naast de ex van m'n man op m'n eigen bruiloft te zitten. (Heb ook niks met haar) Ze reageerde eerst ook wat gepikeerd maar na uitleg begreep ze het ook wel vanuit mij gezien, een aangezien het onze dag is.. Ze is toen wel bij de trouw geweest en s'avonds op het feest. Ts ;doen wat jullie goed lijkt. Hun feest maar jullie beslissen wanneer je wel/niet gaat.
Ik zag mijn bruiloft als 1 groot feest waar iedereen welkom was die het ons gunde. Er liepen dus ook een paar honderd man en was super gezellig. Overdag had ik familie en zeer goede vrienden en die zou ik nooit opsplitsen als stel. Elke uitnodiging voor een single had ook een optionele +1 erop zodat ze een date mee konden nemen. Alleen maar leuk toch! Ik vind dit dan ook echt apart...
Gister vertelde een collega mij dat ze de gastenlijst zo moeilijk vindt. Ik snap wel waarom, het is ook nooit goed als ik het zo lees hier.
OOh ik zou hier zo gemeen van worden. Zou mijn man zich op laten geven als dag gast, jij als avond gast. En een dag vooraf besluit je toch lekker samen ´s avonds te gaan, is toch het gezelligst. Wedden dat ze dat niet leuk vinden (en moeten betalen) Nee hoor weet niet of ik dat zo zou doen, kwam wel even in mij op
Het is gelukkig niet persoonlijk ratatosk, maar wat een sneue bedoening inderdaad! Zijn ze 'in het echt' wel leuke mensen, dat ze in een tijdelijke wedding breakdown verkeren ofzo?
Iets met spijker en kop Even een zijstraatje: wat te doen als je sm op eigen houtje familieleden (die een kaart hebben gekregen waarop duidelijk staat "avondgast") gaat uitnodigen als daggast? We hebben aangegeven dat ze dit zelf maar moet gaan oplossen, maar heb er een hard hoofd in dat dit gaat gebeuren... Ceremoniemeester laten oplossen op de dag zelf?
Jeej lekkere sm. Ik zou die mensen zelf een berichtje sturen met de mededeling dat je hebt begrepen dat .... heeft gezegd dat ze ook daggasten zijn maar dat dit niet zo is en ze genodigd zijn volgens de door hun ontvangen uitnodiging. Mijn excuus voor de verwarring. Voor vragen verwijs ik u naar onze ceremonie meester .....
Dank voor je reactie Misschien is dat maar het beste. Baal er ook van, want nu zitten wij er weer mee, terwijl we gewoon heel duidelijk waren in de uitnodiging (leest niemand die meer tegenwoordig?) :x
Ik zou eisen dat schoonmoeder die mensen opbelt waar ik bij sta om het recht te zetten..je wil jezelf en je ceremoniemeester hier toch niet mee belasten..schoonmoeder heeft het veroorzaakt dus mag het ook oplossen.
Misschien wil schoonmoeder haar plekje als daggast opofferen zodat een van haar genodigde die in kan pikken? Oh sorry dat is flauw...
Ik ben zelf zo'n iemand die maar 1 deel van een stel uitnodigt voor heel de dag. Mijn beste vriend had een week voor onze bruiloft ineens een relatie met een oude kennis van me. We hadden toen alles voor onze zeer kleine bruiloft al klaar. Ze was in eerste instantie helemaal niet uitgenodigd, maar hebben aangegeven dat ze 's avonds best welkom zou zijn. Als ze had gevraagd of ze ivm vervoer er de hele dag bij kon zijn, had dit ook prima geweest. Maar daar heb ik zelf toen nooit over na gedacht. Hun misschien nu ook niet. Tot op de dag van vandaag is ze boos op me dat ze niet welkom was. Ze had best mogen komen, maar dan moet ik het wel weten dat ze dat zo graag wil. Ik zou gewoon even bellen en vragen hoe hun dit bedacht hebben. Misschien hebben ze er wel niet goed over na gedacht en is het geen probleem als je wel komt. Anders kun je er altijd nog voor kiezen alleen 's avonds te gaan met zijn twee of man alleen de hele dag. En wat betreft de actie van de schoonmoeder... ik zou haar vriendelijk verzoeken het op te lossen of anders te betalen voor deze personen omdat jij het in ieder geval niet gaat doen.
Vind ik een goeie. En ook: Mijn man skipt jullie huwelijksvoltrekking en de rest van het dagprogramma liever, zodat hij samen met mij bij het feest kan zijn. Ik vind dat echt schandalig. Begin me af te vragen hoe oud het bruidspaar is. Ik zou echt wel willen weten, wat de gedachte er achter is om stellen op te splitsen. Helemaal op een dag, die juist gáát over samen zijn en samen blijven... Nu maak je me nieuwsgierig! Is daar iets raars gebeurd, dat sommigen er niet (meer) bij mogen zijn? Of zijn er nu mensen, die niet meer mee willen naar het vrijgezellenfeest? Als ik zonder man wordt uitgenodigd voor een bruiloft, dan zou ik serieus ook het vrijgezellenfeest skippen.
Sjeetje, ik stond al ontzettend achter onze keuze om in het geheim te trouwen, maar als ik dit zo allemaal lees word ik er alleen maar blijer en blijer van dat we het zo gedaan hebben. Zo te lezen is het werkelijk ook nooit goed! Niet dat iedereen hier blij was met onze keuze, maar ja, ookal was het in het geheim, het was wel onze trouwdag!
Idd je mag als bruidspaar tegenwoordig niet eens meer zelf de gastenlijst bepalen vanwege een paar tere zieltjes..het moet niet gekker worden.