Hun keuze inderdaad. Onze keuze is dan gewoon om niet te gaan. Jammer dan pech gehad een stel breek je niet op in 2 gradaties
Wij zouden 's avonds samen gaan en mijn man zou meedelen waarom hij overdag niet zou komen, ook als hij getuige was zoals ik ook lees. Vind het echt not done dit.
Hier zon stel dat een aantal vrienden zonder partner heeft uitgenodigd. Sowieso waren bij ons alleen de naaste familie de echte daggasten, alleen zij waren uitgenodigd voor het diner. Wij hebben er nooit iets over gehoord, de betrokkenen begrepen onze keuze ook. We trouwden als student met een minimaal budget en van een paar vrienden hadden we de partner misschien 1x ontmoet. Ik ben ook sterk voorstander van het idee 'jouw feest, jouw keuze wie je uitnodigt'. Hier dus ook geen afzeggingen gehad van daggasten vanwege die keuze. En ik zou het ook niet erg vinden als het mij zou overkomen (wat overigens ook 2x is gebeurd...)
Idioot, wat een knieperigheid (of wat is het anders?) van het bruidspaar, ik vind het bovendien óók nog eens behoorlijk onbeschoft. Tenzij JIJ er zelf heel veel zin in hebt zou ik gewoon helemaal niet gaan, kan je vriend de hele dag gan als hij zin heeft.
Wat raar. Wij hebben ok partner van goede vriend uitgenodigd ok al kende ik ze nogniet eens. Maar vind raar ze op te splitsen. Want die ene meer of minder lijkt me probleem niet. Ik zou als alleen hele dag zou mogen rn m'n man niet. Ok mezelf niet lekker op m'n gemak voelen zitten. Zijn toch samen. Maar ja ieder zijn eigen keus hierin. Lijkt me gezelliger om dan eben savobds samen te gaan. Zie je ze ook een keer en kun je ze leren kennen
Ik doel hiermee ook vooral op het commentaar op het bruidspaar, dat ze dit niet zo hadden moeten doen, ze hebben het wel zo gedaan namelijk. Daar verander je niets aan. Als hier een topic wordt geopend met de vraag of ze iemand wel of niet moeten uitnodigen, dan reageert iedereen dat ze dat zelf moeten weten, want het is tenslotte jouw dag.. Nu een stel dit zo heeft besloten, mag je ineens koppels niet uit elkaar halen..
Vind het ook erg vreemd. Wij hadden ook dag gasten die we iets minder goed kende maar ja om koppels te splitsen is wel heel vreemd!
Mijn beste vriendin deed het ook zo, ik daggast en mijn vriend alleen 's avonds. We kenden elkaar toen anderhalf jaar, best lang dus. Zij voerde de kosten als argument aan, 80e per daggast. Ik vond het wel jammer omdat ik verder niemand kende en alle daggasten heel andere mensen waren als ik, iedereen kende elkaar, allemaal corpsvrienden van hem. Ik wist ook dat mijn vriendin die lui niet zo mocht...dus wel bijzonder dat er voor hen wel budget was. Maar mijn vriend zag het sowieso niet zitten tussen het corps Hij wilde ook geen daggast zijn, hij kende hen niet zo goed en wilde er geen vakantiedag voor opnemen. Hij is als avondgast geweest, toen pas werd het voor mij ook een beetje gezellig, hele dag geen aanspraak gehad. Zelfs niet aan tafel. Maar ja, ik kwam voor mijn vriendins trouwdag en niet voor mezelf.
Ik vind het niet zo heel vreemd. Zeker als het vrienden van lang geleden zijn en al een lange vriendschap dan is dat jaar dat je er bij bent - toch niet zo lang. Daggasten waren hier alleen familie (broers/zussen) en allebeste vriendinnen (die ook gelijk ceremoniemeester waren) . Blijkbaar valt je partner in de categorie die érg dichtbij hen staan op dit moment, en willen ze hem er graag de hele dag bij hebben. Ik zou dat respecteren. Ik lees van 'wij zijn samen één' - nou dat is hier ook niet hoor - we hebben ook dingen die we lós van elkaar doen. En hoewel mijn man z'n vrienden hartstikke aardig zijn, met veel van hen heb ik niet zo veel.... Ik zou thuis blijven denk ik. Mannetje lekker laten genieten en het verder ook niet te moeilijk maken voor het bruidspaar. Ik weet nog goed hoe een drama die gastenlijst was... (als je die vraagt, moet je die ook vragen etc)
Eerlijk? Zo heeft mijn zus het ook gedaan met haar schoonzus. Schoonzus was avondgast en broer van haar man was daggast. Waarom? Schoonzus zagen ze vrijwel nooit (nooit bij hun op bezoek, bijna nooit op feestjes e.d.) dus ja ze konden haar amper. Bij schoonouders zagen ze elkaar eens per jaar. Ik kan me voorstellen dat het niet netjes overkomt, maar eerlijk? Ik begrijp het ergens wel. MAAR aan de andere kant. Als iemand het bij mij zo zou doen zou ik geen eens meer zin hebben om te gaan haha. Dusja. Kiezen of delen denk ik. Ik zou niet gaan en mijn partner zou denkelijk ook thuis blijven.
Als ik in jouw situatie had gezeten was ik niet gegaan. Ik ga voor zo'n rare actie niet helemaal krom liggen voor hun. Ik vind het raar dat ze in een stel gaan ''snijden''.
Haha jeetje wat onbeleefd van ze.. Ik denk dat ik dat ook zou zeggen en zou zeggen dat we beide alleen s'avonds komen..
Tja, dan vind ik het raar... En onbeleefd ook! Als je nou 3 weken 'verkering' hebt of als een man een 'slettebak' is dan vind ik het anders maar na een jaar relatie is het heel raar dat ze je buitensluiten.
Nee hoor niet de enige. Hun bruiloft, hun wensen. Ik zou zelfs wel apart naar het feest toe rijden, vindt 100 kilometer nou niet zo heel ver ligt er wel aan hoe goed ik ze in dat jaar heb leren kennen en hoe leuk ik ze vind anders zou ik thuis bljjven
Nou, ik vind het ook raar en niet netjes. Op onze bruiloft waren partners gewoon ook daggasten, ook hadden ze nog geen jaren een relatie. Onze getuige kende zijn vriendin 4 maanden, maar ze hoorde er gewoon bij. Wij hebben de afspraak samen....of niet. Of er moet een reden zijn dat we niet samen kunnen (man kan geen vrij krijgen bijvoorbeeld op de bruiloft van mijn nicht waar ik jaren mee heb samengewoond. Dan ga ik echt wel alleen de hele dag )
Ik leg t net voor aan mijn man en die staat echt te kijken alsof hij water ziet branden. Niet eens verontwaardigd ofzo, maar gewoon verbijsterd. Wij vinden dit allebei 'not done'.