In jou geval zou mijn man geen getuige willen zijn zegt ie net maar ts ik vindt dat ook wel vreemd om een stel op te splitsen hoor zou dat zelf nooit doen , ik zou daarom de keuze aan mijn man laten of hij overdag en ik niet of samen als stel S'avonds.
Ik zou samen 's avonds gaan. Wij hebben op onze bruiloft wel alle partners uitgenodigd wat ik wel heel moeilijk vond. 2 personen (van de 35) had ik nog nooit ontmoet. Met 1 van de 2 had ik heel veel moeite. Haar vriend was een half jaar getrouwd toen hij een affaire met haar kreeg (waarschijnlijk al voor de bruiloft begonnen). Uiteindelijk dus gescheiden en nu is hij met haar. Ik kon heel goed met zijn ex-vrouw opschieten dus had haar liever niet uitgenodigd. Hem trouwens liever ook niet omdat hij niet iemand bleek te zijn die huwelijken en trouw erg serieus nam. Lastig!
M'n man zou samen gaan of helemaal niet, kaartje sturen was z'n eerste reactie....heb dit nog nooit gehoord en vind het dan ook erg vreemd.
Same here En als dan zoals ik hier proef.. Het mij niet zo uitmaakt... Zou ik zeggen: veel plezier, ik zie je wel weer als je terug bent En no hard feelings dan dus.
Jeetje wat onbeschoft je zou bijna opbellen en vragen of ze een fout hebben gemaakt. Maar ik zou beide als avondgast gaan, alhoewel ik eerder neig naar niet gaan.. Maar dat zal dan principieel zijn..
Dat moet toch haast een fout zijn. Ik zou de ogen uit mijn kop schamen, het denken oké. Maar je kan toch geen onderscheid maken in een koppel? Ik denk dat ik ook bloedserieus zou opbellen om te vragen of het wel klopt
ik had jou er ook bij uitgenodigd als daggast. Zo hebben wij het ook gedaan met vrienden / familie die van best wel ver moesten komen. Die hebben we allemaal de hele dag laten komen
Jeetje, wat belachelijk! Ik heb een erg grote familie, ik ken vrijwel alle partners nog niet van mijn neven en nichten maar die worden toch zeker tot een gerekend. Gelukkig is mijn partner erg direct in dit soort dingen, of we gaan samen of we komen gewoon niet.
Ik zou man laten vragen of het geen foutje is...hoe hebben ze dit trouwens gedaan...twee aparte uitnodigingen naar jullie gestuurd? Beetje rare actie...misschien zitten ze enorm krap bij kas en willen ze zo besparen? Ik zou zeker niet met 2 auto's gaan...dan maar gewoon beide als avondgast. al zou ik me denk ik niet helemaal welkom voelen... Ik hou sowieso niet van die scheiding...
Ik vind dit te onbeschoft en knieperig voor woorden eerlijk gezegd. Het zou niet in me opkomen om een (echt)paar apart te behandelen, ongeacht hoelang ze al samen zijn, of hoe lang ik de 'nieuwe' partner al ken. Ik zou me kapot schamen als het mijn bruiloft zou zijn...
Nou eerlijk? ik zou denken gelukkig heb ik een smoes om niet te hoeven gaan. En daarnaast mijn man heel veel plezier wensen! en eerlijk zeggen dat twee keer 100 kilometer echt te gek is. He wat jammer. Serieus toch vreselijk om pootjes te moeten geven bij mensen die je amper kent? Nee mij niet gezien.
Ik ben van het principe "samen uit, samen thuis". Als mijn man alleen 's avonds zou zijn uitgenodigd dan zou ik eerst met hem overleggen hoe hij er in stond en aan de hand daarvan een van de volgende beslissingen nemen: * contact opnemen met het bruidspaar om de reden te horen en dan beslissen of je wel of niet gaat. * beide alleen 's avonds Wij hebben ook mensen op onze bruiloft uitgenodigd die we hooguit 3x hadden gezien omdat we het not-done vonden om stellen op te splitsen. We hebben zelf ook aan de andere kant gestaan en toen besloten om beide niet te gaan.
Ik leg het net voor aan mijn man en die zegt resoluut: ik zou niet meer gaan,zelfs al was het mij beste vriend.Of samen,of helemaal niet. Ik vind het zelf ook vreemd, zou dit niet zo bedenken als bruidspaar eigenlijk.
Nodig je je hele familie incl neven en nichten dan de hele dag uit? Ik heb mijn neven en nichten niet eens voor de avond uitgenodigd..
Ik zou niet gaan, even aan man gevraagd maar hij zou dan ook niet gaan. Hij zou niet willen dat hij alleen zou gaan en dan aan anderen moet uitleggen waar ik ben. En 100 km voor een feestje savonds zou hij gewoon geen zin in hebben, of het moeten echt vrienden uit onze vriendengroep zijn. Maar dan zou deze situatie al niet voor te stellen zijn..
Nee dit is even puur om een voorbeeld te schetsen. Wij gaan zelf ook besloten trouwen met enkel de getuigen, het is dat wij zelf geen waarde hechten aan een traditionele bruiloft was dit wel het geval geweest werd iedereen gewoon in het gelijk getrokken.
Als het zo ver weg is, zou ik mijn man alleen laten gaan. Hoop dat hij een gezellige dag heeft, en ik zou een beetje klaar zijn met zulke vrienden. Weet ook niet hoe mijn man op zoiets zou reageren.
Waarom trouwens niet even contact opnemen met het bruidspaar? Het is niet alleen een kwestie van een stelletje splitsen, maar het is ook zeer onpraktisch voor jullie, omdat het 100 km verderop is. Dan moeten jullie met 2 auto's, of 1 met het OV, of samen komen maar tot de avond alleen zitten... Hoe zet je dat trouwens in de uitnodiging? Kregen jullie ieder een eigen envelop? Of stond er expliciet in dat overdag alleen rataman mocht komen? Ik kan me er zo weinig bij voorstellen... Kennen jullie nog andere stellen die zijn uitgenodigd?
Nou, wij hadden dit met onze bruiloft ook. Getuige van mijn man had een vriendin, die wij ook kenden. Hij was daggast en zij heeft zichzelf opgedrongen als daggast. Stond zelfs om 9.00u bij mijn ouders in huis terwijl ik mijn jurk nog niet eens aanhad. Had zij met ons overlegd of het goed was dat ze de hele dag kwam ivm reistijd, dan had dit never nooit een probleem geweest. Maar het opdringerige stoorde ik me aan. Uiteindelijk heb ik dit op de dag zelf losgelaten en was het best fijn dat ze er was. Ik zou om het netjes te houden even met het bruidspaar overleggen of het oke is dat je meekomt ivm reistijd en anders thuisblijven. Dit stel van hierboven was overigens nog maar twee maanden bij elkaar.