Bruiloft avondgast, partner daggast

Discussie in 'De lounge' gestart door ratatosk, 25 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Ze zijn al een jaar bij elkaar?
    En wonen 100 km verder op. Lijkt mij een stel toch? En nog eens onpraktisch om apart zo ver te motten reizen.

2. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik was niet gegaan, maar dan meer vanwege het gedoe om daar dan te komen, het is 100km, je bent er niet zomaar.
    Ik vind het raar dat ze jou niet samen met je partner uitnodigen, ik bedoel jullie zijn toch een koppel.

3. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Wow wat een hoop reacties :)
    Ik ga niet op alles apart reageren hoor, maar inderdaad we hebben twee aparte uitnodigingen gekregen. Ze mochten nog wel in dezelfde envelop, dat wel haha.

4. KimK

KimK Niet meer actief

Dat vind ik dan wel weer beetje triest. Mijn zus had twee aparte uitnodigingen in twee aparte enveloppen. Een aan broer man geadresseerd en een aan vriendin van broer geadresseerd.

Heb jij uberhaupt nog zin om er heen te gaan?

5. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Nou ik ken er nog andere mensen en zou het best leuk vinden om op het feest erbij te zijn. Je kunt wel zeggen dat het om het bruidspaar draait maar het is toch ook een sociale gelegenheid? Ik word nu eigenlijk buitengesloten omdat het logischerwijs niet te doen is om daar apart van elkaar te komen. Of het kost ons inderdaad een volle tank benzine. Zullen we dat op de kaart schrijven als zijnde cadeau :p

6. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik ben 100% voor dat bruidsparen bepalen, heb dat in mijn eigen bruiloft ook heel ver doorgevoerd. Maar stellen uit elkaar halen?! Dat is echt heel vreemd en een beetje aso.

7. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Ik persoonlijk zou het bruidspaar bellen en het probleem uitleggen. Ik zou bij hen de vraag neerleggen: hoe graag willen jullie mijn partner de hele dag? Want dan heb je mij er ook de hele dag bij dus. Is dit niet zo dringend? Dan komen we samen in de avond. Samen uit, samen thuis. Mijn man en ik zijn een stel en komen dus ook als een stel, niet om de beurt.

8. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Haha, mooi cadeau toch:D

Heb het met mijn man erover gehad. Die zou ook alleen s avonds gaan. Vind het ook niet nodig apart te gaan.

Wij hebben ook de stellen niet uit elkaar gehaald, vind ik niet meer als normaal. Er waren dus ook 2 gasten bij die we niet echt kenden. De mensen zijn niet meer bij elkaar maar dat weet je van te voren niet. Lange relaties hoeven ook niet eeuwig te zijn.

9. Pippamoi

Pippamoi Actief lid

28 jul 2013
    278
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Nou ja, vooroordelen en gebemoei... een koppel zo splitsen in uitnodiging is gewoon tegen de etiquette. Dus het is niet gek dat mensen dat raar of ongepast vinden.

Maar natuurlijk staat het iedereen vrij om zich wel iets of niets van de etiquette aan te trekken. En dit bruidspaar doet dat blijkbaar niet. Jammer, maar dat is nu eenmaal zo.

TS hoeft zich niet in bochten te wringen, het wordt (lijkt mij) of samen 's avonds of vriend alleen de hele dag. Die keus zou ik bij mijn vriend leggen, het zijn tenslotte zijn vrienden.

10. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Dat was waarschijnlijk meer om een postzegel uit te sparen. ;) Tenenkrommende knieperigheid en onbeschoftheid dit, ik zou er helemaal klaar mee zijn. Denk ook niet dat mijn man überhaupt nog zou gaan in deze situatie, of anders zou hij er zeker het nodige over zeggen! :(

11. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Dat is echt aso zeg! Maar ik meen te begrijpen dat je vriend niet direct mede-verontwaardigd was? Dat zou me steken.
    Ik zou hopen dat mijn partner zijn verontwaardiging uitspreekt en het anders zelf doen, bah-bah.

Wat verwachten ze nou, echt zwaar ongepast

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hè, ze zijn een jaar bij elkaar. Ik noem dat gewoon een relatie hoor.

Bizar dat het 2 uitnodigingen in 1 envelop zijn. Ik voel gewoon plaatsvervangende schaamte, wat gekke mensen zeg.

13. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ja echt hè, die twee uitnodigingen in één envelop slaat toch wel alles. :$

14. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ja dat vond ik dus ook wel pijnlijk. Ik heb vanochtend nog eens voorzichtig gepolst en hij bleek te wachten op wat ik nou wilde. Dat had ik expres niet gezegd omdat ik hem niet wilde pushen. Typische man-vrouw verwarring hahaha.
    We gaan waarschijnlijk samen savonds.

15. KimK

KimK Niet meer actief

Als je ze dan apart uitnodigt dan op zijn minst twee enveloppen... Begin bijna te denken dat het bruidspaar flink aan het bezuinigen is? Is er wrl drinken of moet je dat ook zelf meenemen :p

16. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Sterker nog, we kennen elkaar al meer dan acht jaar vrij goed dus echt een eendagsvlieg is onze relatie niet. Én ik ben sinds gisteren uitgerekend. Vandaar dat ik wat terughoudender ben met mijn reacties tegen vriend en tegen het bruidspaar want je weet wat hormonen kunnen veroorzaken :p

17. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Denk dat alles BYO (bring your own is)! :D

18. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Oh dus dan mag ik toch de hele dag mee? Bring your own girlfriend :)

19. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik vind het knap dat je überhaupt nog wilt gaan 's avonds, ik zou de eer aan mijzelf houden en lekker thuisblijven. :)

20. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    :p Zoiets ja!

Deel Deze Pagina