Bruiloft avondgast, partner daggast

Discussie in 'De lounge' gestart door ratatosk, 25 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik wil me juist niet laten kennen en wél gaan. Mét man aan mijn zij zodat ze zien dat wij echt WIJ zijn, wat voor fratsen zij ook bedenken.

2. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Toen wij gingen trouwen had mijn beste vriendin net een nieuw vriendje. Zij was de hele dag mee, en hij mocht savonds komen.. Dat begreep ze prima.
    Ga toch geen onbekende man op MIJN bruiloft uitnodigen? De hele dag intiem met vrienden en familie en dan loopt er zo,n vreemde man de hele dag erbij.. Dacht het niet..

Maar in jouw geval wel wat vreemd ja.. Is die uitnodiging specifiek aan jou gericht? Of perongeluk in de envelop gekomen?

3. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Mijn man zou waarschijnlijk ook passen na dit alles, maar anders kan ik mij ook wel inleven in jouw standpunt ja. :cool:

4. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Nee specifiek gericht..

5. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Wat is daar overtrokken aan. Uiteraard is het jullie dag maar er zijn grenzen. Zo ga je gewoon niet met mensen om. Dat heet normen en waarden. TS wordt gewoon buitengesloten en gekwetst. F*ck heel de regel; het is ONZE dag en wij doen wat wij willen! Prima, maar niet ten koste van een ander. En als dat wel je instelling is, dan ben ik blij dat ik nooit op jouw bruiloft hoef te komen. Al kreeg ik er geld bij...

6. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik ben het er op zich wel mee eens dat je op jouw bruiloft moet doen wat jou leuk lijkt maar ik vind wel dat je daarbij rekening moet houden met je gasten. Je feest is toch veel leuker als iedereen het naar zijn/haar zin heeft?

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    precies!!! :)

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik zou een bruiloft die zo overduidelijk gericht is op JOU en JOUW dag lekker aan me voorbij laten gaan.:) Sorry hoor, maar ik kan me zo ergeren aan dat verkrampte gedoe.

Als je een koppel uitnodigt, doe je dat samen of helemaal niet. Een koppel opsplitsen, voor wat voor reden dan ook, is in mijn ogen belachelijk en getuigt van weinig rekening houden met een ander. Als je die vreemde man er niet de hele dag bij had willen hebben zou je net zo goed je vriendin ook een avondgast kunnen maken, samen met haar vriend. Het is namelijk ook een erkenning naar je vriendin toe van haar nieuwe partner. Door ze op te splitsen geef je al aan dat hij wat jou betreft niet belangrijk genoeg is.

9. Nescio

Nescio Niet meer actief

Precies!

Mijn bruiloft zou niet draaien om MIJ en MIJN dag maar om de mensen die ik liefheb, MET aanhang, die met ons samen ons geluk willen vieren. Daar past koppels opsplitsen dus echt niet bij. Alles zo verkrampt in de hand willen houden en gewone fatsoensregels vergeten, ik enk dat sommigen een beetje doorslaan.

Een bruiloft is juist een goede manier om die 'vreemden' eens beter te leren kennen! En het kan juist leuk zijn om ook nieuwe mensen erbij te hebben. Als partners horen ze er toch gewoon bij!

10. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.655
    1.414
    113
    Ik vind het sws een beetje raar, jij en je vriend zijn een jaar samen, je bent nu uitgeteld van (neem ik aan ;)) jullie kindje, dan is het toch duidelijk dat jullie een echt stel zijn dus dan nodig je toch beide uit, met 1 kaart en op dezelfde tijden.
    Mijn man zou de lieve vrede willen bewaren en samen 's avonds gaan, ik zou zeggen stik er in en helemaal niet meer gaan :D.

11. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48

Ik vind mijn bruiloft niet een manier om vreemde mensen te leren kennen. Dat doe ik in de kroeg wel. Ik wil gewoon geen vreemde mannen op mijn trouw fotos en die waarschijnlijk toch niet blijven.. (mijn vriendin kennende:D) Zei vond het gelukkig geen probleem en was het er helemaal mee eens..
    Ik ben gewoon nog van de ouderwetse trouw manier, waar je alleen je lieve vrienden en familie de hele dag meeneemt, en geen vreemden.. Savonds is iedereen welkom..

Maar in het geval van TS vind ik het idd een beetje vreemd!
    Hadden we die vreemde man van te voren leren kennen was het misschien een ander verhaal..

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ach ja, als het een losse scharrel is of een one-night stand die de volgende ochtend is gebleven;) is het een ander verhaal en dan snap ik wel dat je hem niet uitnodigt.

Maar in het geval van TS is het gewoon van de pot gerukt.

13. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Ik zou of niet gaan, of samen in de avond.

Hier ook zo'n soort situatie. Zwager en zwager gaan trouwen. Als ik kom, komt schoonloeder niet. Zwager wil moeder erbij hebben, logisch. Dus ben ik niet welkom.
    Mijn vriend gaat dus niet naar de bruiloft van zijn broer. Hij wilt niet dat zijn broer mij buitensluit, omdat zijn moeder dat wilt. Het is zijn dag en niet die van zijn moeder. Wij blijven dus lekker samen thuis. En eerlijk? Ik ben er niet rouwig om dat ik niet welkom ben op hun nep-bruiloft. :)

14. Ik krijg bij het verhaal van TS een heel klein beetje de indruk, dat jij eigenlijk liever niet welkom bent op hun bruiloft, maar omdat ze jouw vriend er wel graag bij willen hebben blijkbaar, jou dus niet helemaal kunnen passeren, en het dan maar zo denken te kunnen oplossen.

Niet echt netjes. Maar wel super dat je vriend dan ook zegt, alleen 's avonds te gaan. Maar ik zou het wel melden aan het bruidspaar.

Mijn man zou bellen, en dan zoiets zeggen als: Joh bedankt voor de uitnodiging, maar omdat jullie mijn partner alleen voor de avond hebben uitgenodigd, kom ik ook alleen 's avonds.

En het dan ook zo laten, zelfs al zouden ze nu zeggen, nou dan mag ze ook wel mee de hele dag. Want dan zou ik me niet echt welkom voelen. Maar ja dat is mijn mening.:D

15. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Zou me er niet zo druk om maken. Het zijn zijn vrienden. Ik zou lekker thuis blijven en je vriend als daggast laten gaan.

Het is hun bruiloft, hun geld en hun beslissing.

16. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Wat raar zeg. Ik had een vriendin van mij als dag-gast en ik had haar nieuwe vriend nog nooit gezien. Maar die hebben we ook gewoon als dag-gast uitgenodigd hoor. Als het goede vrienden van je zijn dan nodig je mensen gewoon uit als stel. Als het goede kennissen zijn dan als avondgasten samen.

Overigens hadden wij wel onze collega's zonder partner 's avonds.

17. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Goede oplossing inderdaad!

18. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    Ik vind dat nog al veel mensen zeggen dat bruid en bruidegom beslissen want het is hun dag..

maar zonder blije gasten kan een dag behoorlijk verziekt worden.

Ik zou het niet in mijn hoofd halen om partners te splitsen.. ik kan me ook niet druk maken dat ik later fotos heb van bruiloft waar misschien iemand opstaat die nu niet meer in de picture is.. moet ik dan bij alles zo denken? Kraambezoek: nee, jij mag niet op de foto met de baby want je bent pas 4 maanden samen met mijn broer en ik wil later geen vragen hebben van mijn kind wie is die vreemde vrouw die mij in de armen heeft..

Alles in het leven is een momentopname.. ook een bruiloft.. en als 2 mensen op dat moment een stel vormen.. dan horen ze gewoon samen uitgenodigd te worden.. als je de een liever niet als daggast hebt omdat die niet dicht genoeg bij je staat, dan stuur je een uitnodiging waarin je ze beide uitnodigd als avondgast.

19. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Mijn zus heeft een vriendin die al jaren vrijgezel was nooit geen vriendje of iets.Toen mijn zus ging trouwen was ze dag gast uiteraard en gaf aan wel even opzoek te gaan naar een lover zodat ze die mee kon nemen naar de bruiloft ( ze kent onze familie toch vrijgoed dus waarom was omdat je op een bruiloft niet alleen hoort te komen volgens haar...).

Hier heeft mijn zus toen wel even duidelijk gemaakt dat dat niet de bedoeling is. Mocht ze toevallig een vriend hebben was die welkom maar op zoek gaan nee dan was die scharrel toch niet welkom.:D......... en Terrecht

20. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Beetje vreemd idd, waarom zou je persé met een partner naar een bruiloft moeten? Ben zo vaak als vrijgezel alleen gegaan....

Deel Deze Pagina