Bruiloft avondgast, partner daggast

Discussie in 'De lounge' gestart door ratatosk, 25 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Nou ja, nieuwe vlam.....ze is hoogzwanger van deze man en kennen elkaar in totaal al acht jaar.....;)

2. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ook dat ja. ;)

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ja dat is onbeschoft en buiten dat, je gaat als bruidspaar toch niet na hoe lang een stel al samen is om te kijken of je ze moeten opsplitsen of niet...ik zit hier echt met m'n ogen te klapperen :$

Wij waren net 4 maanden samen toen mijn man zijn broer ging trouwen, hij was getuige en ik ben er de hele dag bij geweest. Ik hield mezelf tijdens de familiefoto's wel wat afzijdig maar werd er gewoon tussen gezet...voelde me zo wel gelijk welkom.

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Allemaal goed en wel, maar er bestaat ook zoiets als fatsoen. En een bruidspaar dat de normale fatsoensregels niet eens kent kunnen dan ook niet rekenen op een leuke, ontspannen dag met blije gasten die zich goed en vrij voelen.

Ik was ook niet uitgenodigd op de bruiloft van mijn nicht, niet omdat we elkaar haten ;) maar omdat ze veel neefjes en nichtjes heeft en weinig budget.
    Ze heeft dus niemand van de neefjes en nichtjes uitgenodigd, en van haar man zijn kant ook niet. Dat had van mij niet gehoeven maar vind ik wel getuigen van fatsoen.

Maar op basis van jouw persoonlijke keuze koppels gaan opsplitsen? Ik vind het hoe langer hoe belachelijker. Dat gedoe over MIJN dag, MIJN dit, MIJN dat. Vermoeiend hoor. Je gaat trouwen, het is geen inauguratie voor het presidentschap van Amerika;)

5. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    je kan het niemand kwalijk nemen dat ze vinden dat de bruiloft hun dag is. Ja, onze bruiloft, was Onze dag. Wij hebben hier tienduizend euro aan uitgegeven, dus ja wij zijn wel degenen geweest die alles hebben "bepaald." Ik doe dit maar 1 keer in mijn leven, en heb er lang over nagedacht, dus wil ik doen wat ik wil.. Dus Mijn dag.. Ja, en wie het er niet mee eens is, blijft maar thuis.. :)

6. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Ts, heb je al een keuze gemaakt? In jouw geval vindt ik het erg vreemd dat er zo gedacht wordt.. Ik zou op mijn bruiloft nooit koppels die al lang bjj elkaar zijn, uit elkaar halen.. Dan is het of de hele dag of de avond, maar nooit iemand wel en de ander niet. (behalve in mijn eerder benoemde reactie)

7. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Snap ik.
    Maar het kan toch niet zo zijn, dat door "partner van" uit te nodigen, je dag verpest is;).
    Dan draaf je wel erg ver door.

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Bepalen of niet, je hoeft toch geen koppels uit elkaar te halen voor wat voor reden dan ook, omdat dan je 'speciale dag' helemaal verpest is?;)

Ik snap dat je zelf alles in de hand wil houden qua eten, het draaiboek, de bloemen, de locatiekeuze, en ook de gasten. Maar je gaat geen onderscheid maken tussen families en koppels, al geef je een miljoen euro uit aan je dag.

Maar goed, voor mij zou mijn bruiloft een uiting zijn van onze liefde waar alle mensen die ons graag zien deel van uit mogen maken. En als die dan een nieuwe vlam hebben, zijn die uiteraard net zo welkom. Liever een los feest dan een tot in de puntjes geregisseerde bedoening waar het een ramp is als je een druppel wijn op je jurk morst.

9. MMarianne

Nou inderdaad, een dikke +1 :D

10. Dat is dan inderdaad hun eigen keuze. Ze zullen daar vast over nagedacht hebben en er een reden voor hebben…

11. tuc

tuc Niet meer actief

Haha en hoogzwanger is dat een teken dat het een echte serieuze relatie is??;) heb het niet over ts hoor..ken haar en haar partner helemaal niet maar dat zegt natuurlijk niks.

ik zou het zelf lulliger vinden om op zo'n fotomoment te zeggen: goh jij mag er wel op en jij niet.

12. tuc

tuc Niet meer actief

En ik denk dat er ook nog een verschil is in een nieuwe partner van een broer of eem zus (waarmee de relaties onderling goed zijn) dan een nieuwe partner van een vriend (zoals in de situatie van ts) ik weet dat er mensen closer met een vriend of vriendin kunnen zijn dan met een broer of zus, maar dat haal ik even niet uit dit stukje.

13. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    In dit geval lijkt mij dat wel want TS geeft al aan dat haar man nou niet bepaalde het type dekhengst is en zij heeft hem ook niet op de eerste de beste straathoek opgepikt (correct me if I am wrong TS :D). Plus ze kennen elkaar al acht jaar, hebben blijkbaar een jaar een serieuze relatie dus wie is het bruidspaar om te bepalen dat ze blijkbaar geen 'serieus' koppel zijn?! Vind ik echt idioot en bekrompen, waar leg je dan de grens? :( Je moet minimaal x jaar bij elkaar zijn om als echt koppel gezien te worden?

Die foto's zou ik niet zo mee zitten, kan je ook diplomatiek brengen. ;)

14. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zeg ook niet dat het bruidspaar mag bepalen dat dit geen serieuze relatie is..ik wil er puur mee aangeven dat dit voor iedereen heel persoonlijk is. Als ik het goed begrepen heb uit andere topics zijn de oudste 2 zoontjes van TS van een andere vader?? En voor ik het hele forum over mij heen krijg: nee daar heb ik helemaal geen mening over en dat maakt ook geen bal uit. Maar het geeft aan dat kinderen hebben of krijgen niks zegt voor de toekomst..misschien denkt het bruidspaar wel dat ts type dekhengst is:p

Het enige wat ik wil zeggen is dat ik mij hier geen seconde druk om zou kunnen maken...en dat het uiteraard aan het bruidspaar is om daggasten en feestgasten te bepalen..het is aan jezelf wat je daar dan mee doet. En als iemand op mijn bruiloft dan zou bepalen om helemaal niet meer te komen oid dan zou ik daar vrede mee hebben. Als iemand daar erge moeite mee blijkt te hebben zou ik die er zelf dan ook niet graag bij hebben.

15. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Hahaha het wordt een soap zo. Mijn zoontjes zijn inderdaad van mijn exman en mijn dochtertje wie hopelijk deze week onderhand eens geboren wordt is van mijn vriend. Ze was een verrassing :).
    Maar iedereen weet hoe het zit hoor en ik denk niet dat ik als vrouwelijke dekhengst (geniale omschrijving) gezien wordt.

Mijn vriend zit momenteel met één van de andere gasten aan de telefoon en haar vriend heeft niet eens een avond uitnodiging gekregen terwijl ze hem wel redelijk goed kennen. Zijn vriendin is daggast. Ik hoor steeds meer geluiden ook over het vrijgezellenfeest.
    Ik zou niet zoveel gezeur willen over mijn trouwerij.. Ik zou ook niet koste wat kost iedereen tevreden willen houden hoor maar daar zou ik wel enigszins moeite voor willen doen.

16. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.655
    1.414
    113
    :$ ze hebben wel erg rare keuzes gemaakt zeg, vreemd stel houden we het dan maar op :D

17. MMarianne

#177 MMarianne, 26 mrt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 mrt 2014
    Aparte manier van een gastenlijst maken hoor en zo is de kans groot dat veel afhaken of alleen 's avonds komen ipv de hele dag, lijkt me niet de bedoeling...gezellig ;)

18. ikbenderweer

ikbenderweer Actief lid

4 apr 2013
    172
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weleens meegemaakt, zelfde situatie.
    Uiteindelijk samen naar kerk geweest, vriend bleef ik ging weg, vriend heeft me weer opgehaald (waardoor hij het eten miste) en 's avonds weer met zijn tweeen terug...
    Uiteindelijk was het bruidspaar boos over onze oplossing, maar ze hadden het bij meerdere zo gedaan (die het ook nergens op vonden lijken) , ik vond het echt not done... volgende keer ga ik helemaal niet meer in zo'n situatie!!

19. tuc

tuc Niet meer actief

Nou je weet dus dat het niet persoonlijk is naar jou...ze hebben meer koppels gescheiden.

bedoelde het van je kids ook niet vervelend hoor..was meer om mnount duidelijk te maken dat zwanger zijn geen garantie geeft;)

20. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik ben ook totaal niet beledigd ;)

Deel Deze Pagina