Bruiloft dilemma-gaan of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door erlida, 3 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Gaan of niet?

1. Alleen naar het gemeente huis

2. De hele dag mee en hem negeren

3. Gewoon niet gaan

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Wat een rotstreek idd, maar ik zou lekker gaan (mits mijn partner ook uitgenodigd is) en dan lekker laten zien hoe blij ik ben en hoe goed het met me gaat sinds ik van hem af ben! Gewoon lekker jennen juist :D

2. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Hmm, moeilijk. Ik zou denk ik toch alleen naar het gemeentehuis gaan en niet naar het feest. Maar als jullie écht goede vriendinnen waren geweest had je al vanaf het begin dat je het wist iets tegen haar gezegd en dan had zij een andere plek voor jou gezocht. Dat het niet zo gegaan is laat alleen maar zien dat het hier om een oppervlakkige vriendschap gaat.

3. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    dat ze jullie beiden op zon dag erbij willen hebben, dat kan ik nog snappen. Maar dan had ze op zijn minst wel een andere plek kunnen regelen :( Dat is vragen om gezeur om twee ex-en die zo uit elkaar zijn gegaan nochwel naast elkaar te zetten aan een tafel. Ik zou er ook totaal geen behoefte aan hebben, en om mij dan te gaan irriteren en eventueel de dag te verpesten voor mijn vriendin zou ik ook kiezen om lekker thuis te blijven.

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Tja, is je man niet uitgenodigd? En naast je ex, sorry hoor, maar dat vind ik geen vriendin. Waarom kan er niet gewisseld worden trouwens, is dat zo'n ramp? Ik was gegaan en had die ex genegeerd als ze jou gewoon ver van hem af had geplaatst, maar na zo'n geintje zou ik niet gaan.

5. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Ten eerste vind ik het vrij dom en tactloos van je vriendin dat ze jullie naast elkaar zet. Ten tweede vind ik het raar dat van plaats ruilen geen optie is. Dat geeft het idee dat ze liever heeft dat je wegblijft dan dat ze even de tafelschikking aanpast (lijkt me niet echt veel werk!)
    Ten derde zou ik wel gaan denk ik. Misschien ben ik erg nuchter maar jij hebt nu een man en een kindje en bent daar denk ik heel blij mee. Wat zou je jezelf dan nog druk maken om een flapdrol die je vroeger belazert heeft. Voor mij zou hij niet bestaan en ik zou hem compleet negeren. Je pakt hem denk ik het meest door gewoon gezellig te blijven en te doen of het je niks meer doet.

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Als je naast je ex wordt gezet en je man mag niet mee, dat houdt het voor mij op!
    mijn eerste reactie was wel gaan, omdat in mijn schoonfamilie ook veel ruzies zijn en ik vind dat ze op onze bruiloft dat best voor een dag opzij mogen zetten, maar ik doe niet zoiets tactloos om ze naast elkaar te zetten. vind dat echt geen stijl! heel rare actie van een vriendin.

7. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Ik zou echt niet gaan. Ik noem dat geen vriendin.

8. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Volgens je eigen man kun je het niet maken om niet te gaan?
    Dat vind ik wel een beetje raar.
    Verder kunnen er drie dingen het geval zijn:
    -je vriendin onderschat hoe de situatie voor jou toen geweest is
    -je vriendin hoopt jullie op deze manier nader tot elkaar te brengen en misschien de lucht te klaren
    -je vriendin is geen vriendin en grijpt deze gelegenheid aan om je uit haar leven te krijgen.

Misschien moet je het haar op de man af vragen.

9. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    Ik zou denk ik ook niet gaan, zij is op de hoogte van alle dingen die er gebeurt zijn met je ex. Dan vind ik het raar dat ze jou naar je ex zet.
    En inderdaad als je man niet mee mag, dan zou ik al helemaal niet gaan.. Heb je totaal geen steun als je daar zit

10. jolien

jolien Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    tja,moeilijk!

Aan de ene kant zeg ik gaan,met je hoofd omhoog(hij is degene die zijn kop moet laten zakken)en negeer hem lekker(of wat ook altijd goed werkt is minachtend kijken haha)

en aan de andere kant vind ik het enorm tactloos van je vriendin!kan me niet voorstellen dat een van mijn vriendinnen me zon geintje zou flikken!

11. jolanda1976

jolanda1976 Bekend lid

29 dec 2006
    919
    0
    16
    Telemarketing
    Arnhem
    Ik zou gewoon gaan! Als je niet gaat heeft hij gewonnen, om het zo maar ff te zeggen.

12. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Je man vindt dat je het niet kunt maken om nìet te gaan, ik vind dat je vriendin het niet kan maken om je nààst je ex te zetten, terwijl ze weet hoe de situatie is...Wil ze jullie nader tot elkaar brengen? In dat geval kan ze beter een programma inschakelen als "Het spijt me" ofzo, dan dat ze haar eigen bruiloft daarvoor gebruikt..

Ik vind het ook van weinig respect richting jou getuigen, dat ze dit zo meent te moeten doen...Vriendinnen steunen elkaar door dik en dun en respecteren elkaars problemen, ookal staan ze daar niet helemaal achter..

Heeft praten met haar geen zin? Als zij het probleem niet ziet, dan geeft dat meteen aan dat ze jou absoluut niet serieus neemt. Wat je ex jou heeft geflikt is toch geen kattepis..In het geval van geen begrip, zou ik ook zeker NIET gaan!

13. Stefys

Stefys Actief lid

20 jun 2007
    138
    0
    0
    Lastige situatie!
    Ik vind het echt niet kunnen dat een vriendin je naast je ex zet, terwijl ze van de situatie af weet. Zeer respect loos, en als er dan totaal geen mogelijkheid is om een tafelruil te doen, dan vraag ik me af waar ze mee bezig is.

Tuurlijk kun je gewoon heen gaan en je ex negeren, laat hem maar zien hoe goed het met je gaat en dat je goed bent terecht gekomen..

Maar van je vriendin vind ik het erg. Vind niet dat zo iemand je een vriendin kan noemen, als ze van alle situatie's op de hoogte is en er toch lak aan heeft.. Komt bij mij de vraag op: Zou ik wel heen willen, naar zo'n bruioft, van een vriendin die me wel zo'n streek levert!

14. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Ik vind het behoorlijk tactloos van je vriendin dat ze je psies naast je ex zet maar ik zou me niet laten kennen en gewoon gaan maar goed, ik ben natuurlijk jouw niet ;)

15. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    om even een misverstand uit de weg te helpen,mijn man is ook uitgenodig dus die gaat gewoon mee......Hij vind dat ik het niet kan maken om helemaal niet te gaan omdat wij toch al heel wat jaren bevriend zijn.

Ik denk dat ik de tafelschikking toch nog eens even ga bespreken....Als ze echt niet kan ruilen dan ga ik alleen naar het gemeente huis....het is niet anders maar ik ga echt niet gezellig lopen doen naast hem het spijt me zeer Daarbij ben ik soms erg recht door zee en flap ik er wel eens wat uit...wil haar dag niet bederven dus dit lijkt me de beste oplossing

Dames bedankt!

16. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    Ik snap die vriendin ook niet...Waarom zou je dat nou doen?
    Ga maar lekker niet en als ze vraagt waarom dan lijkt me dat ze antwoord toch eigenlijk al weet.

17. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Gewoon gaan, (raar dat plekken niet geruild kunnen worden...) een hele officiele bruiloft of zo?! :-s

Maar met de instelling: Boeiûh!
    Lekker negeren die hap!

Succes met het maken van een keuze!

18. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Inderdaad raar dat plekken niet geruild kunnen worden. Misschien kun je ter plekke iemand strikken om te ruilen. Ik zie dat jij je beslissing al genomen hebt maar ik zou gewoon gaan en hem totaal negeren of overdreven sarcastisch aardig doen.

Ik heb sowieso een hekel aan tafelschikking. Ik ga liever gewoon naast iemand zitten die ik zelf uitkies.

19. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Ik zou je de bruiloft van je vriendin niet laten ontnemen door die lamstraal. Ga gewoon van die dag genieten! Je moet er gewoon boven staan en laten zien dat jij je leven weer lekker goed voor elkaar hebt, en lekker genieten van de mooie dag van je vriendin.

20. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    dat ze hem uitnodigt oke want ze is een vriend van bijde verneem ik uit het verhaal. maar ze kent jullie verleden en dan ook samen aan een tafel zetten zou ik echt niet pikken en dus niet gaan. ze had jullie ook op een apparte tafel kunnen zetten en dat maakt het vermijden van elkaar een stuk makkelijker. nou ja doe wat je dnek dat het best is maar denk een goede vriendin zou je nooit op deze manier uitnodige hoor.

Deel Deze Pagina