Bruiloft do's en don'ts?

Discussie in 'De lounge' gestart door zegenwens, 11 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.578
    4.623
    113
    Wij hebben trouwens heel veel bruiloften gehad. Nu wat minder door corona. Maar ik heb echt geweldige bruiloften gehad. En totale mislukkingen gezien. En dat heeft absoluut niets met geld te maken. Of met de hoeveelheid mensen die er komen.

    De goede bruiloften draaien om gastvrijheid, genoeg eten en drinken voor iedereen en een ontspannen sfeer. Ik heb een geweldige bruiloft gehad op een strand waarvan ik geen idee had van de tijd en iedereen het jammer vond dat het voorbij was. En een exclusieve bruiloft in een kasteel georganiseerd door een duur evenementenbureau waarbij ik regelmatig op mijn horloge keek en blij was dat het tijd was om te gaan.
     
    amdaa vindt dit leuk.
  2. Bailey07

    Bailey07 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.165
    1.740
    113
    Ja, al zou ik dat dus ook niet meer doen. Ik moet bekennen dat mijn/onze dag er compleet anders uit zou zien. Wij hebben teveel gedanst naar de pijpen van een ander helaas. Nu zouden we echt kiezen wat wij willen. Mijn man is een enorme muziekfan, maar we hielden de avond bescheiden door de gasten. Compleet krom natuurlijk. Nu zouden we meer voor een festival sfeertje gaan; zoals hier werd benoemd, alles op 1 locatie en lekker rustig door de hele dag heen gaan. Door de fotos, gemeentehuis, kerk en nog naar een andere locatie te moeten voor het eten/feest was het best proppen soms. Voelde heel gejaagd.
     
  3. Foalan

    Foalan Actief lid

    29 dec 2021
    260
    196
    43
    Vrouw
    Verschilt ook denk ikwel of het diner voor alleen familie is of ook voor een deel van de andere gasten.
    Maar zelf vind ik zo'n onderbreking niks. En al helemaal niet als er 1 locatie is. Als gast niet, maar ook als bruid niet.
    Daarom wilden wij ook geen gasten wegsturen. Bovendien was het diner erg belangrijk voor ons. En werd ook al voorbereid tijdens de ceremonie.
     
  4. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.553
    7.367
    113
    1) doe wat jullie leuk vinden!
    2) streef geen perfectie na :oops: (er gaat toch altijd wat mis/niet 100% zoals je het van tevoren bedacht had)
    3) vergeet niet om te genieten!!!
     
  5. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.553
    7.367
    113
    Jullie wedding planner was jullie ceremoniemeester als ik het zo lees? Dat is wel top,want als ik lees wat er tegenwoordig (niet specifiek in jouw verhaal hoor!) van een ceremoniemeester wordt verwacht t.o.v. pak 'm beet 20 jaar geleden :oops: en dat wordt dan vaak verwacht van een goede vriend(in) die zelf ook te gast is. Dat is iets wat ik zelf nooit zou willen.
    Bij ons had de ceremoniemeester een briefje met welke groepsfoto's we wouden, zodat het gezamenlijk foto's maken goed verliep.
    En ze stond op de trouwkaart met telefoonnummer/mailadres, zodat als iemand wat wou vragen wat wij niet mochten weten (stukje etc) zij daarvoor het aanspreekpunt was.
    De rest hebben we allemaal zelf geregeld :) veel te leuk ook om te doen!
     
  6. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.969
    3.059
    113
    Vrouw
    Klopt! Dat was inderdaad heel fijn! Dankzij haar hebben we zoveel dingen van te voren kunnen bedenken die zij op de dag zelf heeft 'uitgevoerd' (van dagplanning maken, tot lijstjes wie wanneer op de foto mocht, alle decoratie kopen, maken, klaarleggen, extra cd met muziek mocht cd 1 het begeven vlak voor de ceremonie, voldoende eten en drinken voor ons tussendoor, een rustmomentje (na de foto's en voor de ceremonie waarin ons huis echt leeg was, dus alleen wij 2 + lekkere lunch), met het restaurant afstemmen dat de gasten die niet apart op de foto zouden moeten direct naar het restaurant konden en drankjes kregen, 20 min kwam de rest en werd gestart met taart en daarna voldoende hapjes/drankjes, extra paar schoenen etc., gasten die van ver kwamen opties geven welke hotels in de buurt lagen, looproute + aanwijzingen voor meerdere parkeeropties. Dus alles zelf gekozen/mee gedacht, dus wel de lusten niet de lasten zeg maar :). Ben het helemaal met je eens dat er aardig wat wordt verwacht van een ceremoniemeester vandaag de dag en wij wilden onze gasten volledig in de watten leggen, dat iedereen kon genieten en niemand het gevoel had iets te moeten doen/ te moeten regelen (al hoewel ik zeker geloof dat mensen dit met liefde op zich nemen).

    Moet er zakelijk of prive iets geregeld worden, dan vertrouwt mijn omgeving mij volledig en regel ik alles tot in de puntjes: vind ik ook leuk om te doen, maar in dit geval werd ik een dag volledig ontzorgd en dat was heerlijk :)
     
  7. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Dit hebben wij ook gedaan, en het voelde enorm speciaal.
    Mensen die ons ontzettend dierbaar zijn kregen allemaal een eigen rol/taak die dag en vormden zo een onderdeel van ons feest. We hadden geen geregisseerde dag, dus qua regelen viel het wel mee. Mijn beste vriendin was de ceremoniemeester, volgens mij was ze in de praktijk vooral de aanspreekpunt voor het personeel op de feestlocatie. De rest was al helemaal geregeld.

    Daarnaast ben ik dolblij dat wij het feest echt als ONS feest hebben georganiseerd. Geen geregisseerde bruiloft, maar een uitbundig feest waarin onze vrienden centraal stonden. Mensen werden om 4h eruit geveegd en we zaten met onze schoenen uit na te borrelen met alle dierbaren. We hadden weinig verwachtingen over het verloop en geen rituelen die goed moesten gaan. Het was gewoon feestelijk en gezellig.
    Heel veel herrineringen gemaakt die avond, en nog steeds (18 jaar later) denken we met een grote glimlach aan terug.
     
    zegenwens vindt dit leuk.
  8. Emotions

    Emotions Fanatiek lid

    5 jan 2019
    1.981
    2.237
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd met de verloving! :D

    Wij hadden een bescheiden huwelijk in 2 dagen. 1e middag met stuk of 18 man ceremonie in stadhuis, daarna naar een superleuk en romantisch Café gaan drinken (was een bruin, knus café in een hotel waar 100den rozen aan het plafond hingen en de speciaalbieren waren fantastisch). Daarna 's avonds uitgebreid gegeten met die 18 man en dat was echt perfect, in een restaurant in een kelder met van die mooie kasteelmuren binnenin, volledig voor ons gereserveerd.

    2e dag hadden we ons avondfeest in een groot Jazz keldercafé met 80 man, ook volledig afgehuurd. Geen eten gedaan behalve wat kleine snacks dus mensen moesten wel voor hun eigen eten kijken, maar dat was in het hartje van de stad dus dat was geen probleem.

    Ik zou niet veel anders gedaan hebben. Wel hebben we wat 'kritiek' gekregen omdat we geen eten voorzagen 's avonds en omdat we sommige mensen niet uitgenodigd hadden. Sommigen zaten met een lang gezicht aan hun tafel daardoor. Maar dat is hun probleem. Daar hebben we ons bijzonder weinig van aangetrokken en ik dat is nog wat ik het meest kan aanraden.

    Het is jouw feest. Je mag alles en je moet helemaal niets.
     
    zegenwens vindt dit leuk.
  9. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.669
    9.623
    113
    Wij waren studenten toen we trouwden. De naaste familie (al best een stel bij ons) was daggast, en waren doorlopend verzorgd bij ceremonie, borrel terwijl wij foto's maakten, diner en feest. (Uitzondering was een vriendinnetje van jongste schoonzus, die was anders het enige kind, en de buurvrouw/begeleidster van oma die haar de hele middag verzorgde en eind van de middag met haar heen en terug reed in de taxi, oma is overigens een maand later overleden dus het was wel heel speciaal dat ze er toch bij kon zijn ondanks haar beperkingen). Alle anderen kwamen alleen op het feest. Het zou niet in me opkomen om mensen een paar uur het bos in te sturen omdat je dan alleen met een ander gezelschap wil zijn.
     

Deel Deze Pagina