Bruiloft, drank afkopen

Discussie in 'De lounge' gestart door Zonnetje1981, 6 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnetje1981

Zonnetje1981 Actief lid

19 mei 2011
    278
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Volgend jaar zomer gaan mijn vriend en ik trouwen. We zijn nu begonnen met het regelen van het feest. Nu komen we bij het volgende. De drankrekening. Afkopen of op basis van nacalculatie. Wat is jullie ervaring.
    Ze vragen voor een avond van 4,5 uur 25,25 euro. Aangezien er bij ons geen half voetbalelftal komt was mijn eerste reactie dat nacalculatie voor ons voordeliger zou zijn. Maar ja, we trouwen half augustus. Als het dan dezelfde temperatuur als vandaag is gaat het natuurlijk ook hard. Kortom, twijfel. Wat zouden jullie doen? Afkopen of op basis van nacalculatie?

Voor jullie idee. Een biertje kost 2,40 euro, glas wijn 3,70 euro en een glaasje fris 2,25 euro.

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik vind het een erg stevig bedrag hoor. Wat zit daarbij? Is dat alleen binnenlands gedistilleerd (dus bier/wijn) of zitten daar ook de duurdere dranken bij (whiskey's, rum e.d.)?

Zeker als je een kleiner gezelschap hebt, zou ik nacalc doen eerlijk gezegd ...

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik zou zelf gaan voor een vast bedrag. En niet voor na calculatie. Zit er ook wat te eten bij in of is het alleen drinken?

4. Zonnetje1981

Zonnetje1981 Actief lid

19 mei 2011
    278
    1
    0
    NULL
    NULL
    Het is echt alleen de drank en dan het Hollands drankenassortiment. Het lijkt mij ook prijzig, vandaar. We verwachten zo'n 80 personen voor het feest.

5. Sandy01

Sandy01 Bekend lid

5 okt 2009
    727
    306
    63
    Ik vind het ook een behoorlijk bedrag. Toen wij trouwden, hebben wij het op basis van nacalculatie gedaan. En een ieder die sterke drank wilde, moest dit zelf betalen.

Sandy

6. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Je moet even voor jezelf bedenken wat voor soort gasten je hebt uitgenodigd en hoeveel. Komen jullie gasten met de auto en dus de helft de bob is? Of komen er gasten die van lekker veel alcohol houden? Ik zou zelf voor nacalculatie gaan, dan weet je ieder geval waarvoor je betaald. Als je denkt dat iedereen helemaal los gaat op jullie feest, dan zou je kunnen overwegen voor afkopen. Zitten er ook hapjes bij het pakket erin?

7. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ja dan vind ik het ook wel veel idd.. Sterke drank zou ik dan ook zelf laten betalen, het moet wel leuk blijven:)

8. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Op onze locatie zouden we € 23 p.p. betalen voor 8 uur!!!
    Dit is veel te veel voor 4,5 uur!
    Volgens vele sites moet men ca. 1 drankje p.p per half uur rekenen...

9. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Wij hebben een bedrag vastgezet van tevoren. 4 euro per persoon per uur. Dat hield bij ons in: Frisdrank, bier, wijn. Sterke drank moesten we wel zelf meenemen maar is nauwelijks gedronken, ik denk dat we duurder uit waren geweest als het achteraf was berekend. Wij zijn op een bewolkte en niet hele warme dag in juni getrouwd en alsnog ging het wel errrrg snel met het drinken.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Is wel erg duur. Wij betaalden voor 5 uur incl. Gebak hapjes en drankjes 20 euro p.p. Bij ons kwam er een heel voetbalteam, dus kon wel uit haha.

11. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Wow veel. ...nacalculatie doen. Hier 17, 5 voor koffie gebak drinken en sterke drank. Speciale drankjes zelf betalen. ...voor 50 man.

12. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik denk dat je moet nagaat wat voor gasten je krijgt. Zijn het grote drinkers, zitten er kinderen bij etc. Ik zou het er niet voor betalen iig.

Ik moet zeggen dat ik niet weet wat wij betaalden aan alleen drank, de receptie (we hadden geen feest) was op een locatie en de prijs was all inclusive (locatie, taart, drankjes, hapjes, champagne, muziek en een roofvogelshow :D) met een man of 70 of 80 denk ik. We waren met alles erop- in en -aan iets van 2300 euro kwijt. Dat is dus 32 euro pp en dan hebben wij echt geen goedkope locatie gehad. Dus die prijs die jullie nu krijgen vind ik echt veel.

13. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Normaal is zon bedrag voor een uurtje of 8, zou een andere plek zoeken. Zou zelf nooit nacalculatie doen.. Mensen drinken vaak flink door op dit soort feestjes is mijn ervaring en met afkoop sta je niet voor verrassingen.
    Maar deze locatie is echt heel duur

14. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Wij trouwen ook in de zomer maar wij doen afkopen.
    Heel team van mijn vriend komt en dat zijn stevige drinkers. Wij doen alleen bier/wijn. Echt sterke drank wordt gewoon te duur

15. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    €24,50 voor 4,5 uur is € 5,40 per uur per persoon. Met drie van de goedkoopste drankjes per uur heb je dat er dus al uit. Als het warm is, red je dat aantal met gemak. Een wijntje en een glas fris en je bent er al.

Krijg je nog korting over je totaal bedrag?

Lastige aan nacalculatie is dat JIJ geen enkele controle hebt. Of wilde je de hele avond met je kladblok rond gaan lopen?

Ik zou het risico van nacalculatie niet gaan lopen.

16. sjak

sjak Niet meer actief

Tja, ik vind het ook geen schrikbarend bedrag... Alleen voor deze prijs mag je ook wel buitenlands gedistilleerd verwachten.
    Je kan natuurlijk zelf ongeveer berekenen wat mensen drinken en hoeveel ze drinken. Persoonlijk vind ik het raar als mensen zelf moeten bijbetalen als ze een bacardi of een wiskey willen drinken...

17. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Bij ons kostte het 20,- pp voor 4 uur. Daar zat koffie/thee, bier, wijn, fris en binnenlands gedilstilleerd bij in. Wij hebben hier nog twee andere drankjes bij onderhandeld, omdat ik alleen maar mixdrankjes drink :) En hebben het voor dezelfde prijs ook nog een uur mogen verlengen, dus 5 uur ipv 4 uur.
    Verder hebben we de totaalprijs naar beneden laten afronden, dus stel je hebt 85 gasten, dat je dan maar voor 80 betaalt. Scheelt toch weer wat tientjes.

Nacalculatie wilden we niet omdat je 1) totaal geen zicht hebt of dat het klopt wat zij berekenen, en 2) niet achteraf nog een dikke rekening krijgt die je niet verwacht. Met afkopen weet je van tevoren precies wat je moet gaan betalen, erg prettig!

18. Zonnetje1981

Zonnetje1981 Actief lid

19 mei 2011
    278
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja, het is een prijzige locatie. Dat weten we. Ik ben ook een beetje bang voor een grote rekening achteraf. Dan weet ik liever waar ik aan toe ben. Dan dat ik me ga lopen opwinden over half leeggedronken glazen die ik weer zie vertrekken richting keuken. (ik ken mezelf...)

Mijn vriend zit er weer anders in. Die redeneert dat er ook genoeg mensen moeten rijden en het dus met een frisdrankje/alcohol vrij biertje moeten doen..

Vandaar mijn vraag om jullie mening.

19. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Dat van die halfvolle glazen zou mij ook heel erg storen. En daar wil je je tijdens je bruiloft echt niet druk om hoeven maken!

Enne ook de drankjes van de mensen die moeten rijden moet je betalen.... Ook al is het maar fris of maltbier!

20. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

27 okt 2012
    1.067
    0
    36
    Wij hebben alles afgekocht, gelukkig. Er was bijzonder veel gedronken. Alleen al 8 1,5 liter flessen bacardi. Over het bier, wijn e.d maar niet te spreken. Ik vond het bedrag wat je noemt ook niet echt schrikbarend..

Deel Deze Pagina