bruiloft, eindtijd receptie iedereen echt weg?

Discussie in 'De lounge' gestart door meidenhuis, 28 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

Tsja een korte vraag.

Als je een eindtijd voor de receptie op de uitnodiging zet is iedereen dan ook echt op die eindtijd weg?

Wij willen eigenlijk maar een klein feestje. nu is het idee om voor de verre familieleden een receptie te houden en dan 's avonds ons feest voor genodigden.

In de eerste instantie was het plan alleen maar een feestje te houden voor degene die WIJ op onze bruiloft willen maar aangezien beiden families beginnen te zeuren met: als je die niet uitnodigd dan neem ik je dat echt kwalijk! En als die uitgenodigd wordt dan moet die ook uitgenodigd worden want je kunt het niet maken dat die wel mag komen en die niet....

bla bla bla....

Dus is iedereen ook echt weg rond de eindtijd zodat wij daarna ons echte feest door kunnen zetten met degene die wij willen?
    Het is namelijk ook een beetje een lowbudget bruiloft.

2. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    sorry hoor maar echt jammer dat jullie families daar zo moeilijk over gaan doen! echt jammer he meid , nu heb je vast echt het idee dat er allemaal mensen bij zijn die jullie er eigenlijk niet bij willen hebben!

het is JULLIE dag! en jullie mogen toch zelf weten wie jullie uitnodigen?

Ja hoor , mijn ervaring is met recepties dat iedereen wel op tijd weg is!
    (bij andermans bruiloften dan)

Wij hadden geen receptie , maar een feest voor iedereen.

3. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    waarom zou je mensen uitnodigen waar jullie zelf niks mee hebben? alleen om een ander te plezieren? als anderen jou dat kwalijk nemen dan zou ik zeggen tja je bent welkom en wil je niet dan niet.... als het al een low budget bruiloft is zou ik ook echt alleen de mensen uitnodigen waar je echt wat mee hebt en waarvan jij het geweldig vind dat ze erbij zijn!!!

4. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    kun je niet gewoon iets geheel anders gaan doen als iedereen maar gaat bepalen wat jullie moeten doen. met het gezin en degenen die jullie erbij willen hebben een midweekje weg ofzo op de bewuste tijd.

5. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Er zijn altijd mensen die lak hebben aan tijden en miss gewoon langer blijven dus niemand kan je die garantie geven ..

Wat irritant dat andere voor jou gaan bepalen wie wel en niet mogen komen, als jij pietje bv wel wilt uitnodigen maar nel niet dan is dat toch aan jullie ? Jullie trouwen toch ?

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Meestal wel hoor... en als je echt 'plakkers' krijgt, maak het dan ook duidelijk aan diegene van de familie die er heel de dag zijn, dan kunnen die het wel mee in de gaten houden.

7. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    of je geeft het door aan de ceremonie meester? dat die er toezicht op houdt??
    tis heel normaal hoor dat de plakkers idd dan worden weggestuurd!

8. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ik zou geen mensen gaan uitnodigen waar jullie niks mee hebben en al helemaal niet omdat andere mensen het willen. Zo blijf je bezig. Bij onze bruiloft ging het ook een beetje zo.. Nou het was onze dag, en die vulden wij zelf in met de mensen die we erbij wouden hebben en wat een ander wou, jammer dan!

Maar of mensen zich aan de tijd houden die jullie op de uitnodiging zetten, geen idee. Heb er zelf geen ervaring mee..

9. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    ik zou gewoon uitnodigen wie jullie! willen en niet wie de rest wilt ..

en als t afgelopen is gewoon duidelijk maken :p

10. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Wij zijn op een bepaald moment gewoon vertrokken eerlijk gezegd. Dat hadden we ook van te voren aangegeven hoor, omdat ik tussen de receptie en het diner een uurtje voor onszelf wilde hebben. Dus zijn wij samen naar het huis van mijn schoonvader gegaan, en hebben ff een uurtje gezeten (toen nog) sigaretje gerookt, wat gedronken, gepraat, geknuffeld ... ff een cool down zeg maar.

Voor de mensen die zijn achtergebleven, hebben we een roofvogelshow gedaan (of beter "ze" aangezien wij er niet bij waren). Voordeel, iedereen is buiten en gaat daarna dus echt gewoon naar huis, de mensen voor het diner zijn daarna ook keurig naar het restaurant gegaan. Gevolg is dat genodigden op tijd op het diner waren, en de rest op tijd vertrok van de receptie ...

Maar goed, dat is geen low budget, maar je kunt dat natuurlijk ook op andere manieren doen, en gewoon weggaan (als het kan natuurlijk, onze diner was op een andere locatie, dus dan wordt het wel makkelijker). Je kunt ook de ceremonie meester en het personeel van de locatie waar je je receptie houdt inlichten en die zullen mensen op een gegeven moment met een zachte hand verzoeken te vertrekken ...

11. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik neem aan dat jullie toch ook wel een ceremoniemeester hebben?

Als het de eindtijd is voor sommige mensen en de ceremoniemeester merkt op dat ze er nog zitten, dan kan die toch ingrijpen en vriendelijk duidelijk maken dat ze weg moeten gaan. Dan hoeven jullie je nergens zorgen over te maken en word dat voor jullie geregeld.

Wel kinderachtig hoe jullie familie doet zeg!;)

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik zou echt schijt hebben aan "de familie" hoor.

tis jullie dag en jullie bepalen met wie jullie hem vier

13. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Soms is het wel lastig om een grens te trekken aan wie je wel en wie je niet uitnodigt....
    gelukkig deed onze families daar helemaal niet moeilijk over! je bent tenslotte niemand verplicht om uit te nodigen...

maar zo te lezen doen ze daar bij jullie wel moeilijk over en dan is het wel lastig denk ik om bepaalde mensen dan maar niet uit te nodigen!

ik denk dat het verstandig is als je de ceremonie meester , of als je die niet hebt , iemand die jullie de hele dag meenemen (bvb goede vrienden) even in te lichten hierover , zodat zij als het nodig moet zijn , de overige gasten weg kunnen sturen!

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wij hadden onze receptie van 15.00 tot 17.00 en om 17.30 zou het eten opgediend worden. Hadden van te voren met het personeel afgesproken dat zij om 17.15 zouden vragen of de gasten van de receptie wilden vertrekken omdat we zo aan tafel gingen. Ideaal.

15. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    kaatje idd dat is ook slim!
    zo zadel je er niemand mee op.... (van de gasten) en laat je de bediening het op een nette manier oplossen!

16. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

we hebben geen ceremoniemeester, weet niet precies wat zo iemand doet maar anders wil ik er best 1 aanstellen :D!!!!

Ik ken mijn schoonfamilie (schoonmoeder) en die zegt gerust tegen haar familie (haar ooms en tantes nichten en neven die niet genodigd zijn voor het feest): Ach pak nog een pilske of eet een hapje mee....

Tja schoonmoeder is degene die echt momenteel haar zin doordramt!!! Zelfs bijna-man-lief wordt en doodziek van, zelfs mn schoonpa heeft het helemaal met haar gedram gehad!

We hadden liever een klein feestje maar omdat ik al precies weet hie het gaat lopen dan toch maar een kleine receptie waarna iedereen toch echt even rot gezegd moet opzouten. Want ik heb helemaal geen zin in die zeverlappen... (hoe hoog kan het zitten???) Ze moeten wel op je bruiloft komen maar komen niet naar geboortes, verjaardagen e.d.... tsja he, de meeste heb ik afgelopen 6 jaar 2x gezien op andermans verjaardag...

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

heel simpel ZIJ wil hun erbij hebben dan kan ZIJ voor die mensen betalen!!zo zou ik het zeggen hoor

18. Tamale

Tamale Niet meer actief

Nou sorry hoor, maar die had ik nog niet uitgenodigd!!!
    DAAAG!
    En de mensen die jou durven te zeggen dat ze je het kwalijk nemen wanneer je dit of dat doet. Die had ik meteen van de lijst afgedonderd.
    Wie denk jij dat je bent om MIJ te komen vertellen wie ik wel of niet op MIJN bluiloft uitnodig.
    Als diegene die zeurt het nu zou betalen oke, maar dat is dan weer teveel gevraagd.
    Jullie willen het low-budget houden, doe dat dan ook lekker! :)
    Krijg er ajb geen spijt van want ( als het goed is ) beleef je deze dag maar 1 keer met je as man.

19. Tamale

Tamale Niet meer actief

Precies! :D

20. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik had die mensen ook niet uitgenodigd en mn SM lekker door laten zeuren. Het is jullie dag en jullie geld hoor!

Wat je wel kan doen is idd een ceremoniemeester aanstellen (die houdt het dagprogramma in de gaten) en een praatje laten houden als de receptie voorbij is met het verzoek voor de receptiegasten te vertrekken zodat jullie in gesloten kring de dag af kunnen sluiten. Dan moeten het wel hele grote asos zijn willen er mensen blijven zitten!

Deel Deze Pagina