Bruiloft en kleine kinderen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Spectre, 21 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.825
    18.545
    113
    Vrouw
    Hoe doen jullie dat?

Mijn zusje gaat dit jaar trouwen. Super leuk natuurlijk! Alleen wat te doen met de kinderen? :p

De oudste maak ik mij niet zo druk over, die red dat wel. Alleen de jongste zal wat lastiger worden, ze is dan 1,5 wanneer de bruiloft is.. nu nemen we de wagen sowieso mee, maar denk niet dat ze echt zal slapen met al die indrukken.
    En hoe met de avond? Helaas hebben we geen oppas die de kinderen 's avonds eventueel kunnen ophalen.. We kunnen wel een kamer boeken in het hotel, misschien is dat een optie?
    Iemand hier ervaring mee en nog tips voor ons? :)

2. Golden1213

Golden1213 Fanatiek lid

14 apr 2020
    2.453
    1.830
    113

Ik zou een kamer boeken in het hotel en gaan wanneer het bedtijd is.

3. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

De jongste in de kinderwagen laten slapen? Als ze moe wordt gewoon slaapzak aan en in de wagen leggen. Dat werkt hier voor de jongste.

Toevallig hadden wij gister een bruiloft. Heb toen eerst onze jongste om 19.30 thuis op bed gelegd, gewacht tot ze diep sliep babyfoon even bij de buren (met camera) en toen rond 21.00 de oudste 2 naar huis gebracht en in bed gelegd. Rond 21.30 kwam m'n zusje oppassen (ik ben zelf thuis gebleven tot m'n zusje er was). Wij hadden het geluk dat alles lekker dichtbij huis was.

Ik zou in jullie geval indd een kamer huren, is dat dan ook waar het feest wordt gehouden? Dan kan je misschien een babyfoon met camera neerzetten?

4. 3musketierseneengirl

3musketierseneengirl Fanatiek lid

6 jan 2021
    2.369
    1.760
    113
    Vrouw
    Wij hadden een bruiloft toen onze zoons 3 en 2 waren al aantal jaar geleden dus. Maar waar feest was waren nog meer zalen en daar mochten wij onze camping bedjes zetten. Nu sliepen deze twee zoons heel makkelijk dus dat was fijn voor ons. Wij reden toen snacht weer naar huis. En legden ze over in eigen bed.

5. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.825
    18.545
    113
    Vrouw
    Het feest is niet in een zaal van het hotel zelf, maar in een naast gelegen locatie, dus de babyfoon is geen optie.
    Wij denken zelf aan een hotel kamer boeken, niet te laat van het feest weg, en inderdaad kijken of dochter ergens in een rustige ruimte even in de wagen wil slapen.. al is dat niet zo'n fijne slaaphouding. Op zich is ze niet zo'n moeilijke slaper, wanneer ze eenmaal slaapt dan wordt ze ook niet zo snel wakker.

6. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.825
    18.545
    113
    Vrouw
    Oh dat is ideaal! Onze dochter is ook geen moeilijke slaper.. misschien kan ik dat eens bij de locatie navragen of ze een aparte ruimte hebben voor eventueel een campingbedje.

7. 3musketierseneengirl

3musketierseneengirl Fanatiek lid

6 jan 2021
    2.369
    1.760
    113
    Vrouw
    ja wie weet. Wij vonden erg fijn.

8. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Wij hadden een bruiloft toen onze oudste 2 2,5 en 1 waren. Zij hebben de hele avond in de bugaboo donkey geslapen. We konden ze via een raampje in de gaten houden.

9. Loesje1988

Loesje1988 Fanatiek lid

24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Er is meestal wel een ruimte waar een campingbedje kan staan.
    Of je man gaat eerder weg van het feest en gaat met de kleine naar de hotel kamer en jij blijft gewoon daar.
    Niet ideaal maar zo kan je er zelf langer blijven

10. Deb89

Deb89 Bekend lid

4 jun 2019
    597
    575
    93
    Vrouw
    Als het niet anders is, inderdaad een optie dat je man eerder weggaat met kind. Dan kun jij wel blijven.
    Dit hebben wij ook zo gedaan op de bruiloft van mijn zus. Onze zoon was geen makkelijke slaper, dus we zagen geen andere mogelijkheid. Ik vond het eerlijk gezegd wel fijn dat ik dan in ieder geval wel kon blijven op het feest.

Spectre vindt dit leuk.
  11. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.502
    8.424
    113
    Je schrijft dat je geen oppas hebt die de kinderen kan halen, is het geen optie dat je man je kinderen weg brengt naar een oppas? Weet niet of er opties zijn bijv. aan zijn kant van de familie? En het moet qua afstand natuurlijk ook haalbaar zijn :)

12. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Wij hadden afgelopen jaar een bruiloft, toen waren ze al wel 7 en 4. Voor de jongste een luchtbed meegenomen en in een hoekje van de zaal gelegd, daar heeft ze de hele avond heerlijk geslapen, de oudste is rond 22.30 op een bank gaan liggen en gaan slapen. De meeste neefjes zijn opgehaald om elders te gaan slapen.
    We hebben ook een paar bruiloften gehad toen de oudste peuter was, zo'n 2-3 jaar. Hij is geloof ik toen 2x opgehaald om ergens te gaan slapen of met iemand slapen in ons huis en de andere keer in een campingbed op locatie en toen hij 3 jaar was een keer door laten gaan (met een lange middagslaap) tot 22.00 ofzo en toen gewoon naar huis gegaan aangezien ik op dat moment ook hoogzwanger was.
    Wat anderen ook al zeggen, op de meeste locaties is wel plek om een campingbed of iets neer te zetten.

Spectre vindt dit leuk.
  13. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.825
    18.545
    113
    Vrouw
    Er is geen oppas waar ze heen kunnen bedoelde ik :) dus dat gaat helaas niet. Heb mijn zusje nog gesproken en er is een aparte ruimte waar eventueel een campingbedje kan staan. We boeken sowieso een hotel kamer en dan kijken we wel even wat we prettiger vinden. Vind het ook niet zo'n fijn idee dat dochter in een vreemde ruimte in haar eentje ligt, de ruimte ligt namelijk ook nog een verdieping hoger.

14. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.825
    18.545
    113
    Vrouw
    Dat is ook nog een idee! Komt vast goed. Dan zou de oudste eventueel ook mee kunnen naar de kamer en kan ik nog even blijven.

Deb89 vindt dit leuk.
  15. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.502
    8.424
    113
    Dan houdt het helaas op ja!

16. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    M'n eerste reactie: afzien.
    Ik zou een kamer boeken en je man eerder weg laten gaan met de kinderen mocht er niet in de wagen geslapen worden.
    Of voor die tijd een oppas zoeken, je hebt nog even?

Spectre vindt dit leuk.
  17. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.457
    113
    Vrouw
    Wij waren onlangs op een bruiloft van mijn schoonfamilie. Wij hebben iemand van mijn familie gevraagd om onze dochter rond bedtijd te komen halen. Zij zijn bij ons in bed gekropen en wij kwamen de volgende ochtend terug met een groot ontbijt. Ik denk dat ik zoiets weer zou regelen.

Wij hebben overwogen om haar in een afgesloten ruimte van de feestlocatie te laten slapen, maar waren bang dat we de babyfoon niet zouden horen door de muziek en de gasten.

18. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Je kunt toch nog makkelijk een oppas regelen voor die tijd? Ik vind eerlijk gezegd niet dat je het kunt maken om je man vanaf 8 uur 's avonds al niet meer op de bruiloft van je zus te hebben. Ik vind persoonlijk ook het leuke juist aan een bruiloft dat je als koppel weer eens even met zijn tweeën op een gezellig feest bent zonder je kinderen. dus Lijkt mij ideaal moment om een oppas te zoeken die de kindjes 's avonds van jullie, thuis overneemt. Zo slapen ze lekker in hun eigen bedje en is er iemand die de babyfoon goed in de gaten kan houden, veel beter dan in een hotel.

Neuzeke vindt dit leuk.
  19. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.825
    18.545
    113
    Vrouw
    Nou dat kan zeker en ik zeg nergens dat ze om 8 uur naar de kamer gaan?
    Maar dan moet er een oppas gezocht worden die ook nog eens de kinderen kan en wil ophalen bij de locatie en terug rijdt naar ons huis, want een uur heen en terug voor de kinderen zie ik niet zitten. Ben je zo 2 uur aan kwijt... en zomaar een oppas zoeken, waar vind je die?:o: Ik ben nogal wat wantrouwig wanneer het om mijn kinderen gaat en wie mag oppassen.
    Nu kampt mijn man met gezondheidsproblemen momenteel, waardoor hij niet lang kan staan en geen idee op welke termijn hij behandeld kan worden. Vandaar dat ik zei dat het wellicht een goed idee was wanneer hij met de kinderen naar de kamer kon gaan. Niet dat ik dat hem zou opleggen ofzo. Vind de toon die je gebruikt niet echt nodig. Maar bedankt voor de tip.

20. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik snap je wel hoor. Uur reistijd is ook fors, is toch gewoon niet handig? Ik heb ook geen doos met oppassen ofzo die ik open kan trekken. Ik vind de oplossing man met kinderen naar kamer zo gek nog niet. Heeft ie toch het grootste gedeelte gehad. Mijn dochter zou niet eens slapen in een campingbedje in een ander zaaltje.

Deel Deze Pagina