haren verven

Discussion in 'Gezondheid' started by Jasmijn24, Aug 29, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jasmijn24

Jasmijn24 Lid

Jul 3, 2009
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo ,

Ik ben nu nog niet zwanger maar stel ik raak zwanger mag je tijdens je zwangerschap je haar ook verven?
    Ik hoor hier namelijk tegenstrijdige verhalen over.

Groetjes jasmijn

2. Maia

Maia Niet meer actief

ik heb het gewoon gedaan. van de vk en kapper kon het.

het enige is: door je hormonen kan de verf anders uitpakken dan je gewend bent: dus niet de juiste kleur, of niet goed pakken enz..

3. Marieken

Marieken Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    3,278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    precies zoals ze zegt, kan anders uit pakken maar mag gewoon.
    alleen moet je wel voor de zekerheid even na vragen of op de verpakking kijken of er geen lood (geloof ik) in zit.

4. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

Oct 12, 2007
    8,240
    85
    48
    Female
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Inderdaad Maia dat is helemaal waar!

5. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

Oct 22, 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Tijdens de zwangerschap gewoon om de maand mijn haren geverfd. Wel elke keer bij de kapper laten doen ipv zelf thuis. Kan geen kwaad, maar zoals eerder gezegd kan de kleur anders uitpakken.

6. Jasmijn24

Jasmijn24 Lid

Jul 3, 2009
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor jullie reacties!
    Soms ruik je weleens dat er van die verf een sterke chemische geur af komt, dus ik vroeg me af of dat geen kwaad kan. Ik laat mijn haar blonderen bij de kapper.
    Maar zoals ik lees dus niet..

7. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Er wordt gezegd, ook door kapsters, dat het geen kwaad kan, maar juist omdat je toch de tegenstrijdige berichten hoort, heb ik het voor de zekerheid in mijn zw.schap maar niet gedaan, over 2,5 maand zet ik er wel weer een verfje in, vind het niet zo erg om 9 maanden mijn eigen haarkleur te hebben.

8. Tantan

Tantan Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,103
    0
    0
    Roosendaal
    Ik heb het beide zwangerschappen ook gewoon laten verven, volgens mijn kapster kon dit absoluut geen kwaad. En ik ga echt niet 2x 9 maanden lang met een enorme grijze uitgroei lopen (ik heb namelijk al last van grijs haar...:() dus ik was enorm blij dat het kon!

9. Ninette

Ninette Bekend lid

Aug 9, 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik verf gewoon mijn haar tijdens de zwangerschap, je wordt alleen een beetje onpasselijk van de stank

10. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Het mag wel alleen moet je oppassen dat je geen wondjes op je hoofd hebt ofzo...tenminste, zo heb ik het begrepen.

Maarja, de kans dat je een wondje op je hoofd hebt is ook erg klein lijkt me.

Ik zou heel graag een grof permanent willen, dit mag ook wel, maar wacht toch maar even. Het kan door zwangerschap anders uitpakken en wil niet als een poedel terugkomen.

11. zustertje

zustertje Niet meer actief

met permenent moet je echt uitkijken! Vriendin van mij wist niet dat ze toen al zwanger was en hele plukken haar zijn afgebroken ze heeft maanden voor schandaal gelopen! Door de hormonen gebeuren er gekke dingen

12. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Mijn VK zei dat het wel kan, maar dat je wel moet zorgen voor genoeg frisse lucht. Het is toch een chemisch goedje waar een bepaalde geur vanaf komt. Maar het kan dus wel.

Groetjes,
    Nikki F

13. channa02

channa02 Lid

Jan 24, 2009
    13
    0
    0
    Hoi,

Ik heb ooit eens gelezen dat je moet opletten dat er geen lood in de verf zit, ik kleur mijn haar weleens zelf en kijk wel altijd op de verpakking of het er wel of niet in zit.
    Of het een fabeltje of waarheid is weet ik niet, maar ik let daar dus op.

Groetjes

14. piemie

piemie Fanatiek lid

Mar 28, 2009
    1,769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Hallo,

Ik ben zelf kapster en het is als volgt: Er is nooit bewezen dat haar kleuren tijdens de zwangerschapn schadelijk is, maaaar er is ook nooit bewezen dat dit niet schadelijk is. Ik heb mij haar wel gekleurt maar dan wel met een natuurlijke kleuring, Dit houdt in dat de kleuring geen amonia bevat. Dit is de meest schadelijke stof in een kleuring. Ook kan je een henna product gebruiken.Wil je er helemaal zeker van zijn dat je geen schadelijke stoffen binnen krijgt?? Kleur dan gewoon niet, zeg ik ook altijd tegen mijn klanten.......

Share This Page