ik vind dit heel verstandig van je...hier hebben we een tijdje iets soortgelijks meegemaakt in mn schoonfam. Zwager had ook steeds nieuwe vriendinnen, en elke scharrel werd meteen tante die en die. Nu was ik een groot gedeelte van de tijd nog zwanger, dus had er geen last van, maar mijn schoonzus had al wel 2 kinderen. Die raakten helemaal van de rol van al die tante's..zij heeft op een gegeven moment ook gezegd dat ze even niet wilden dat de kids die nieuwe vriendinnnen ontmoetten.
Wat een figuur zeg. Je kent haar kinderen amper en ze heeft een half jaar een relatie met je vader? Dat ze is uitgenodigd vind ik normaal en dat haar kinderen niet zijn uitgenodigd vind ik ook heel normaal. Ik vind dit een duidelijk geval van een "gezinnetje willen spelen" met je vader en de kinderen. Daar hadden sommige exen van mijn moeder ook een handje van. Kreeg ik bijvoorbeeld een smsje met "feedback" over hoe ik omging met mijn moeder en de dringende vraag of ik mijn moeder niet op de hoogte wilde stellen van deze feedback. Wat denk je zelf? Ik heb al een vader bedankt. Heb mijn moeder op de hoogte gesteld en vriendelijk verzocht als ik iets verkeerds heb gedaan in haar ogen dit met mij te bespreken en dat ik niet zit te wachten op smsjes van haar vriendjes.
Wat vervelend zeg, ze kan komen als ze wilt en anders heeft ze pech. Je kent die kinderen toch helemaal niet zo goed? Ben je ermee opgegroeid? Samen dingen meegemaakt enz? Nee dus. Jammer joh.
Ik heb nog eens met haar gepraat. Alleen dit keer face to face. Want ze had me namelijk opgebeld. Ik nogmaals allemaal duidelijk uitgelegd en benadrukt dat ik absoluut niets tegen haar kinderen heb en dat ze me heel aardig lijken en dat ik haar ook aardig vind, maar dat we een intieme bruiloft willen en alleen mensen mogen komen die ons dierbaar zijn. Dat we niets tegen haar kinderen hebben maar ook niets met hun en dat we ze pas 1 keer gezien hebben en dat ze niks van ons zijn, daar bedoelen we geen vrienden en/of geen familie. Toen zei ze dat als haar kinderen niet zijn uitgenodigd dat zij dan ook niet komt. Toen heb ik gezegd dat we dat erg jammer vinden en dat de uitnodiging voor haar gewoon blijft staan en dat ze nog steeds welkom en dat we haar keuze respecteren. Mijn schoonvader begrijpt haar wel, maar mij en mijn vriend ook, die zit er een beetje tussenin.
waarom maak je de gasten lijst zo lang van te voren bekend? in 1,5 jaar kan er nog zoveel veranderen... ? ik zou zeggen als je over 1,5 jaar er nog zo over denkt als ze nog steeds in beeld is het vroeg zat om te melden. en misschien heb je dan al een andere "band" met haar kinderen. Dat je er nu zo over denkt vind ik heel logisch met zo'n korte relatie en als je ze nog niet kent. Zou je ze in het komende 1,5 jr nog steeds weinig zien zou ik niks wijzigen. maar voor stief ma ook lekkere binnenkomer zo.. hoi! ik EIS mijn plek ipv ik verdien mijn plek.... pfffffff ze heeft een relatie met je vader hoor niet met jullie.
Jongemama wat jammer dat ze zegt nu niet te komen, dat gaat een beetje richting chantage. Maar wie weer bedenkt ze zich nog tegen die tijd? En anders is het jammer maar wordt het vat ook een prachtige dag! Vind dat je het netjes verwoord heb naar haar hoor En gefeliciteerd he! Wauw geniet van je verloving.
een van de reden waarom mijn vriend en ik niet trouwen. er zijn altijd wel weer mensen teleur gesteld, omdat ze verwachten daggast te zijn of getuige. ik heb nu 4 bruiloften meegemaakt en geen een ging ervoorbij zonder dat er iemand wel niet eens was met zijn 'rol.'
Gastenlijst is nog niet bekend, we zijn alleen wel bezig met de gastenlijst te maken. De vriendin van mijn schoonvader vroeg naar de voorbereidingen, dus ik zeg dat we bezig waren met de gastenlijst. Toen stelde ze die vraag over haar kinderen. Ik gaf toen eerlijk antwoord dat er dit niet van plan waren en uitgelegd waarom. De reden dat we nu al bezig zijn met de gastenlijst is omdat we toch locaties willen bekijken en eventueel offertes aan willen vragen. Dan moet je wel ongeveer weten hoeveel mensen er komen.
Zou persoonlijk niet voor Stoma kiezen haha Klinkt alsnog niet erg aardig. Maar idd als het "aan" blijft tussen je schoonvader en haar zal er toch ook een bepaalde band kunnen ontstaan tussen haar en jullie kind. Maar wat betreft de gastenlijst, je kan het nooit goed doen, sommigen zullen zich tekort gedaan voelen en anderen willen dat iemand anders alsnog geschrapt wordt. Het is jullie dag en jullie keuze, en zoals je zelf zegt, kosten tellen hierin ook zwaar mee.
Ondanks dat er al meerdere hierop hebben gereageerd, ben ik toch benieuwd of je dit nu serieus meent? Stoma...ik denk dat er nooit meer sprake zal zijn van een goede band.
Nou meid, dan niet hoor. Ik heb er op mijn 25-ste ook nog 3 stiefzussen bij gehad en die zie ik alleen maar bij de verjaardag van de vrouw van mijn vader (krijg stiefmoeder echt niet uit mijn strot). Het is niet eens in me opgekomen om die stiefzussen uit te nodigen op mijn bruiloft. Ze zijn best aardig (twee van de drie dan) maar ik heb er niks mee. Als de vrouw van mijn vader daar problemen mee had gehad had ze mooi pech gehad. En ik heb mijn bruiloft niet eens intiem gevierd, maar gewoon voluit. Vind het heel netjes van je dat je hebt gezegd dat de uitnodiging voor haar gewoon open blijft staan, heel volwassen van je. Kan zij denk ik nog wel wat van leren...(en ik ook...)
Stoma dan denk ik aan de afkortig voor stomme-oma of aan een zakje voor feaces die uit je buik komt.. Vind dat nou geen gehoor.
Mijn vriend heeft bijna een jaar met een stoma gelopen. Om nou vernoemt te worden naar een zak stront... Haha mijn keuze zou het niet zijn!
Ah zo.. misschien had je er beter om heen kunnen draaien. tja je maakt ongeveer een schatting. in een jaar tijd kunnen er best een paar mensen bij komen/afvallen. maar snap niet dat ze dat niet begrijpt. ze is nota bene koud in de fam. heb je al een ophef nog voor je begonnen bent.. pfff.. gaat ze maar lekker zelf trouwen. (liever nog niet waarschijnlijk.)
Oh mijn opmerking heeft wel wat los gemaakt. Stoma is een afkorting van Stief Oma. Maar ik weet ook de medische functie van een stoma. Maar als mijn stiefmoeder weer eens lastig doet, bedenk ik altijd bij mezelf dat mijn kinderen haar ook nog altijd Stoma kunnen noemen. Waarschijnlijk niet uitvoerbaar maar dat zijn heel veel dingen die je bedenkt niet. Hoe gaat je bruiloft er verder uitzien? is het intiem over de dag met later een iets groter feest/receptie of hou je het helemaal klein? Als je een feest geeft zou je ze altijd nog alleen daarvoor uit kunnen nodigen. Zijn haar kinderen al jarig geweest sinds zij in de familie is? Anders zou ik gewoon zeggen, ja maar zij nodigen mij ook niet uit voor hun verjaardag... Als stieffamilie zijn dat ook wel verplichte nummertjes. (of dat ze jou niet eens een kaartje sturen als je jarig bent)
hier wel de stiefkinderne uitgenodigd maar puur omdat we ook bij hun geweest zijn. En ze zijn alleen op het feest geweest. ik heb niet veel met ze maar vond het toch netjes om ze uit te nodigen.. Maar als jij het niet wil gewoon niet doen.. tis wat je zelf wil en ieder ander heeft dat te accepteren..
Wij blijven het intiem houden, de gehele dag. Maar het worden toch nog aardig wat mensen aangezien ik een hele grote familie heb met wie ik allemaal omga. Mijn familie alleen al is al ongeveer 50 personen. Dan heb ik de familie van mijn vriend nog niet meegerekend en onze vrienden ook niet. Mijn vriend heeft trouwens maar een kleine familie.
waarom had ik dat verwacht? Zou ik juist NIET zeggen, want dan zul je zien dat ze je juist alleen uitnodigen, om zelf een uitnodiging te krijgen voor je bruiloft!
Het is jullie bruiloft...! Misschien een tip om bemoeienissen van anderen te voorkomen. Het duurt nog heel lang voordat je gaat trouwen, licht anderen (lees stiefmoeder) niet teveel in over de ins&outs van jullie dag. Er is er dan altijd wel een die het beter weet. Paar maanden van te voren kun je de mensen gaan inlichten. In de tussentijd alleen je ceremoniemeester en/of beste vriendin inlichten (in ieder geval alleen mensen die jou alle geluk van de wereld toewensen en geen mensen die denken dat ze zelf het middelpunt van de dag mogen zijn).
Dat is wel een goede tip. Maar ja ze vroeg het me zo onverwachts en ik wil dan gewoon eerlijk zijn. Misschien ben ik wel te eerlijk. Maar ik wil mensen niet voorliegen omdat ze het ergens niet mee eens zijn.