Meis je moet niet je bruiloft afzeggen van wegen je ouders ze zijn het niet waard. En je oma ik las dat net je opa overleden is is denk nog heel erg met zich zelf bezich het is voor haar ook een lastige situatie. Ze heeft je opgevoed en weet wel dat je haar zou gaan missen. Praat met je oma er nog eens over wat haar redenen zijn?/ En wil ze dan nog niet. Ja dan zou je de bruiloft toch door kunnen laten gaan en daarna wat leuks met je gezinnetje gaan doen. Trouwkamer enz. Of wat andere dingen. Niet de bruiloft die je voor ogen had maar de bruiloft die je op een andere mannier zult moeten vervullen. Hoop dat je als nog gaat trouwen. En wat de andere ook zeggen je vriend is het belanrijkste hij daar mee wil je de rest van je leven delen. Toch. En zulke ouders ja je moet er mee leren omgaan het is niet anders. En het een plek geven als ze het nu niet doen gaan ze het nooit meer doen.
Wat enorm vervelend. Natuurlijk snap ik je oma enigzins wel, maar dat moet jou niet tegenhouden om met jouw liefde te trouwen. Je oma draait (denk ik) wel bij. Dit is heel naar, maar wees jij hier nu de volwassene. Uiteindelijk moet jij je leven delen met je man en kinder(en).
Zulke familie mag van mij de boom in,ik zou gewoon trouwen,wat denken ze wel?! Overigens ben ik zelf wel zo getrouwd,niemand van mijn familie kwam opdagen. Maar uiteindelijk moet je doen waar jezelf vrede mee hebt. Je man moet je dagelijks mee leven,je familie niet,en al helemaal niet als ze zo manipuleren.
aiii heb je andere topic nog niet gelezen maar mijn ouders en oma zijn ook niet op onze bruiloft geweest en met mijn oma was het idd ook je ouders niet dan ik ook niet... uiteindelijk na 1 jaar na onze trouwdag is toch nog alles goedgekomen maar ze ontbraken wel op de mooiste dag in je leven maar ik zou het nooit cancellen als jij wil trouwen met je man dan moet je je door niemand laten weerhouden en zeker niet door chantage!!!
zoals zovelen al roepen...dit is jullie dag en niet de dag van je familie.. en bovendien, je man en je dochter zijn toch je familie? Tuurlijk zijn je ouders ook familie, maar toch op een andere manier (in jouw geval). Tja en dan je oma, ik kan me er iets bij voorstellen. Het blijft ten slotte wel haar zoon en waarschijnlijk heeft ze erg heel veel verdriet van gehad dat ze 1 jaar geen contact hebben gehad. Dus kan me voorstellen dat ze een dergelijke situatie wil voorkomen. Ik hoop echt dat je ervoor kiest om gewoon lekker te gaan trouwen of je ouders daar dan bij zijn of niet.
Wat vind je oma ervan dat je door haar je bruiloft hebt geanuleerd??? Ik heb vol verbazing zitten lezen. Ze vind het niet kunnen tegenover je vader, maar ze zorgt er wel voor dat een van de mooiste dagen van je leven nu niet doorgaat en dat vind ze blijkbaar wel kunnen... Ik vind het erg sneu voor je, maar ik zou toch eens even goed nadenken of je echt alles wil annuleren voor haar. Succes meis!
Pffff, vind het nogal wat om je bruiloft te annuleren omdat je ouders en oma niet willen komen. Door je bruiloft te annuleren geef je hun de macht over jouw leven. Hoe erg het ook is....sta dat niet toe! Maar goed, is wel makkelijk praten van mijn kant natuurlijk. Ik zit niet in jouw situatie en ik ben niet opgevoed door mijn oma. Maar toch, als mijn ouders niet zouden willen komen .... dan weet ik niet of ik ze ooit nog zou willen zien! Heel veel sterkte en succes! En ook een knuf aan je vriend die zoveel begrip voor jou opbrengt en onvoorwaardelijk achter je staat! Dat is zo veel meer waard! x
Lieverd, je laat hen jouw grote dag toch niet verzieken???? Kom, je was zo happy!!! En nu dit? Nee. Dit ga je gewoon niet pikken! Kom nou zeg! Van je oma vind ik het al helemaal raar hoor. Dikke knuffel! Je weet me te vinden als je wilt praten!
ik vind het zwak van je oma. notabene degene die je opgevoed heeft ( en dat zegt al genoeg eigenlijk over je eigen ouders en dat weet zij ook dondersgoed. ) maar ik vind het vooral zielig voor je aanstaande. ik zou er absoluut niet om hebben kunnen lachen als mijn vriend alles annuleerde vanwege gezeik met zijn ouders. het zou mijn vertrouwen in hem wel geschaadt hebben denk ik. je trouwt in voor en tegenspoed en als je dan van te voren alles al af gaat blazen mag je gaan nadenken hoeveel er van die woorden waar is in de toekomst.
Misschien ben ik nu wel heel erg kort door de bocht,maar trouwen doe je toch met je partner en de rest is toch bijzaak?Wie er niet wil komen jammer dan,maar het gaat toch om jullie? En ik heb niet makkelijk praten....was bijna getrouwd zonder mijn kinderen erbij(die 2 dagen van tevoren besloten toch maar wel te komen).Tuurlijk had dat wel een domper op de dag geweest,maar de belangrijkste persoon was er wel bij.Mijn man.En ik had mijn dag er echt niet door laten verzieken...laat staan niet door laten gaan. Nu is iedereen anders natuurlijk,maar vind wel dat mensen vaak de essentie van zo'n dag over het hoofd zien.Het trouwen met iemand waar je veel van houdt....en zich teveel richten om de poespas eromheen.Maar dat is mijn mening.
ach meis wat erg maar laat je niet op je kop zitten als je oma niet wil komen dan niet erg hard misschien maar het moet voor jullie een mooi dag worden en als jij niks fouts hebt gedaan hoef jij ook niet je excuses aanbieden misschien makkelijker gezegt dan gedaan het is al moeilijk zat maar nu hebben in feite je ouders toch gewonnen omdat jullie de mooiste dag van je leven laten annuleren knuffel
Weet je wat het is.. Een bruiloft moet je mooiste dag van je leven zijn en je wilt de mensen erbij waar je het meeste van houdt.. Ik ben nu in 1 klap mijn beide getuiges kwijt. Je moet er ook op terug kijken met een fijn gevoel.. en ik weet zeker dat als mijn oma er niet bij is en lekker thuis zit ik me heel erg klote voel. Meer familie heb ik gewoon niet.... Mijn oma vind het ook heel erg maar kan er niks aan veranderen, ze wordt ook oud en wilt dr zoon ook niet kwijt! ze heeft maar 1 kind en dat is mijn vader.. Maar om nou zoals yinte te zeggen dat mijnv riend mag twijfelen over mijn vertrouwen in hem vind ik wel heel erg!! Mijn vriend staat 100% achter me, en die heeft ook zoiets van we kunnen altijd nog trouwen en die wilt ook gewoon dat het mijn mooiste dag wordt..
meis ik begrijp je echt super goed en je moet altijd je hart blijven volgen dat is het aller belangrijkste maar lieve schat als jij niks fouts hebt gedaan dan moet je zelf ook niet gaan toegeven en ik geloof je over je vriend anders zal je ook niet gaan trouwen met je lieve vriend ps ik zie dat je uit tiel komt lekker dichtbij haha een hele dikke knuffel meis
hahaha ja ik ben nog even een tielenaar maar per 3 aug gaan we verhuizen naar het mooie wageningen oja en dit weekend hebben we lekker weekend meerdal geboekt, ff hoofdleegmaken
Meid wat een kut situatie! Ben het met bijna alle reacties eens, en heb er niks aan toe te voegen! Ik hoop dat het opgelost kan worden en jullie toch nog een hele mooie, fijne bruiloft zullen hebben! liefss
Ik snap best dat je op deze manier het moeilijk vind om de bruiloft door te laten gaan, maar maart is nog een eind weg... en hoe moet het dan in de toekomst??? dan maar nooit trouwen?? want dan zul je als je ouders zo koppig lbijven toch ooit je excuus moeten aanbieden anders komt je oma nog niet..of denk je dat dit wel zal overwaaien op den duur?? Een bruiloft moet je nu eenmaal van te voren plannen.. als je het groots wilt doen althans.. in de tussentijd kan er altijd veel gebeuren waardoor er familie kwesties ontstaan.. dus bij een eventuele volgende datum kan dit weer gebeuren.. blijven annuleren lijkt me niet gezond.. Zoals al veel is gezegd.. het is JULLIE dag die je wilt delen.. als iemand het niet wil delen met jullie is dat in eerste plaats hun verlies.. maar ik kan natuurlijk niet in je hart kijken.. als JULLIE dag een domper wordt wanneer je oma er niet bij wil zijn dan is dat natuurlijk wel heel erg jammer... Ik zou het noooooit voor een ander annuleren.. wie dan ook..maar goed.. hoop dat jullie er op een goede manier uitkomen.. knuffel meid...moet heel moeilijk zijn zo..
Oh meid wat ontzettend vervelend. Ik geloof ook niet dat ik dan door zou zetten.Misschien wel opschuiven en proberen de boel met je ouders en oma uit te praten zodat jullie later alsnog kunnen trouwen met de mensen erbij die jullie erbij willen hebben. Succes!