Als ik zou je verhaal lees (heb de rest van de reacties niet doorgenomen). Dan krijg ik sterk het idee dat jij heel graag een ouder-kind relatie met je ouders wil maar dat je ouders dit niet willen/kunnen. Je hebt verwachtingen waar zij nooit aan zullen voldoen, hun gedrag kun je (ben ik van mening) moeilijk veranderen het enige wat je kunt veranderen zijn jouw verwachtingen van hun. Denk ook dat je ouders dondersgoed weten dat jij liever niet trouwt zonder de aanwezigheid van je oma, oma wil haar zoon niet kwijt dus grote kans dat je ouders even een flinke steek bij oma onder water hebben gegeven zodat oma zich gedwongen heeft gevoeld een keuze te maken. Ga met je oma praten meid, leg uit hoe jij je voelt en wat je mist. DAt je het naar vind dat ze tussen de twee vuren in staat, dat je van d'r houdt maar dat je met of zonder haar wel gaat trouwen. Groetjes Anita
hier sluit ik me volledig bij aan, maar ik lees dat je de bruiloft al hebt geannuleerd?!? dus je gaat nooit je liefde met je man verzegelen omdat 3 mensen die familie zijn, niet willen komen. Kom op zeg! dat is hun keuze, en jouw keuze is om te trouwen toch?
Seriously.... Daar ga je toch niet je bruiloft voor afzeggen!? Je aanstaande is toch veel belangrijker dan een stel zeikerds die je het licht in de ogen niet gunnen?! Je moet er gewoon een ultiem feest van maken en iedereen die niet is geweest inwrijven hoe fantastisch het was en wat achtelijk het van ze was om het te missen.
Hier ben ik het dus helemaal mee eens! Uitspraken dat haar vriend haar niet meer kan vertrouwens slaan natuurlijk echt helemaa nergens op! Die weet ook wel wat ze allemaal heeft meegemaakt en weet hoe belangrijk Oma is... Ik denk dat het best kan dat paps en mams lekker hebben lopen stoken bij Oma...en dat die het dus gewoon even niet meer weet! Bespreek het! Zeg dat het zo belangrijk is...weet ze uberhaupt wel dat het niet doorgaat nu??? Lijkt me toch dat ze dat niet wil! Kus voor jou meid!