Afbouwen, maar de borst wordt gebruikt als inslaper... Nog meer?

Discussion in 'Borstvoeding' started by loekie1981, Apr 26, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. loekie1981

loekie1981 Bekend lid

Sep 1, 2008
    578
    0
    0
    Office team manager logistiek
    t westen van brabant
    Hoi!

Zoals gezegd, wil ik graag verder afbouwen.
    Momenteel drinkt Bruce nog maar 3x overdag bij mij, steeds voor het slapen gaan. Verder eet hij gewoon al heel goed. En dan de nachten nog, soms 1 soms 2x.
    Nu zijn we het 'zelluf' slapen al aan het trainen, ik maak m voorzichtig wakker als hij klaar is met drinken. Dit gaat 's avonds het beste, maar om nu te beginnen met de avondvoeding te vervangen door een (pap)fles... Zou dat geen problemen geven voor mn productie? Smorgens is de eerste voeding pas voor zn ochtendslaapje namelijk. En ik hoop dat hij door een goeie fles te drinken, ook beter snachts zal doorslapen. Zou dat werken?

2. mupet

mupet Fanatiek lid

Jan 12, 2011
    2,182
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb er niet zo veel ervaring mee maar weet alleen dat snachts goed slapen/beter slapen niets te maken hoeft te hebben met wel of niet pap uit een fles drinken

mijn zoontje was namelijk heel snel over op de fles, en die werd echt nog wel tot 1 jaar wakker snachts (dan wel zonder voeding, maar moest er alsnog uit)

3. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

Aug 15, 2008
    914
    1
    16
    ik zit hier met hetzelfde. mijn dochter is een flessenweigeraar dus overgaan op de fles heeft voor mij geen zin. ze valt altijd in slaap aan de borst. op goede dagen voed ik 3 keer en op slechte dagen soms wel 6.
    ik ben nog niet ongesteld en zou dat eigenlijk wel willen omdat er weer eenn nieuwe kinderwens is.
    afbouwen zodat de cuclys weer op gang komt.
    ik ben benieuwd hoe het bij andere gaat.
    als ik mijn meisje wakker (zonder de borst) in bed legt , breekt ze de hele boel af en krijst de hele buurt wakker, en is dus echt geen optie voor mij!

4. Seth

Seth Niet meer actief

hier maakt het idd ook niets uit.....
    pjymapapje.... en gewoon een paar keer per nacht wakker worden....(soms elk uur, vanaf 01.30 uur, of al om 23.00 uu).... om alleen aan de borst in slaap te vallen...

mijnheer heeft hier 1 nacht doorgeslapen.... durf daardoor juist niet te stoppen met de bv, want speen ofzo wil hij ook niet....

pjymapapje is trouwens nu (met moeite) het enige wat hij neemt.... overdag drinken uit fles (sap) wil hij ook niet....

ts, heb geen tips, maar iig succes!

5. loekie1981

loekie1981 Bekend lid

Sep 1, 2008
    578
    0
    0
    t westen van brabant
    He jammer, zitten we allemaal in hetzelfde schuitje:(
    Ik ga gewoon maar verder met '' trainen' volgens Elisabeth Pantley... Moet zeggen dat het snachts al wel veel beter gaat en het gekke is dat hij nu bij het kdv en oma (totaal 2x in de week) wel gewoon gaat slapen na de fles, wakker in bed. Maar bij mij echt niet, ja 2x tot nu toe...
    @Seth : jij zat toch ook in de mmm? Volgens mij zaten we in hetzelfde forum?

6. Seth

Seth Niet meer actief

Nee, denk dat je me met iemand anders door de war haalt....
    gelukkig geen mmm nodig gehad...

7. Seth

Seth Niet meer actief

De kleintjes weten ook gewoon wanneer mama in de buurt is......

hier ook trouwens....

is hij stil.... kom ik de woonkamer binnen... ziet hij me... begint ie te huilen....;)....

vind het ook het grote nadeel van de borstvoeding... iig bij mijn kinderen....
    was er geen eentje die even rustig wou kroelen, zonder gelijk "borst" te willen... ;)

8. loekie1981

loekie1981 Bekend lid

Sep 1, 2008
    578
    0
    0
    t westen van brabant
    Dan is het van de september mama's, zie dat onze kindjes nagenoeg even oud zijn.

Ik vind het inderdaad ook het enige nadeel van de bv, verder heel fijn hoor en het idee dat het gewoon ontzettend gezond is.
    Hoe heb jij de bv bij je andere kindjes dan afgebouwd of gewoon heel lang gegeven? Mijn doel was eigenlijk wel tussen de 9 en 12 maanden klaar te zijn..
    Wij kunnen trouwens wel lekker kroelen hoor, gelukkig:).. En verder drinkt ie alleen voor het slapen gaan, 3x per dag dus. Hij is al een hele goede eter! Nou ja en wat ie snachts vraagt dan. Laatste dagen alleen nog 's avonds laat en 1x in de nacht. Misschien moet ik maar gewoon geduld hebben...

9. Seth

Seth Niet meer actief

bij de eerste moest ik afbouwen omdat mn kolfrecht teneinde liep... en ik sávonds cursus had....

Afbouwen verliep echt moeizaam.... stuwing... auw....
    en liep niet terug...
    ben op geven moment nog naar de HA geweest, of hij niet iets kon geven dat de melkproductie zou stoppen...

kreeg na aandringen pillen voorgeschreven.... 2 pillen...
    las toen de bijsluiter en stond op , dat je VOOR inname (echt waar!!) al moest gaan liggen ivm flauwvallen.....
    nou die rommel heb ik dus niet ingenomen....

heb dus echt langzaam afgebouwd... en zelf elke keer wat minder druk van mn borsten afgekolfd....

Bij dochter was het een makkie.... geen stuwing... niets... en ze was zelf ook niet meer om de borst te zeuren......

Nu zie ik de bui al hangen, want de ene nacht dat mijnheer nu heeft doorgeslapen werd ik dus wakker van de stuwing.... en ook hij hangt het liefst heel de dag door aan mn borst... dus tja...

tis wat... met de mannen....

(september mama's idd.... was er gisteravond nog over na aan t denken... :))

Share This Page