Bruiloft met 38 weken

Discussion in 'Zwangerschap' started by natjes, Apr 9, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,021
    284
    83
    Female
    Ik zou inderdaad vooraf nog niks definitiefs vastleggen. Het zou echt niet raar zijn dat je er niet bij bent, maar kan me voorstellen dat je er natuurlijk graag bij bent.
    Zelf ben ik met 40 weken precies nog naar een bruiloft geweest, maar dat was maar 20 minuten rijden. Heb er wel voor gekozen om alleen naar de kerk te gaan en even een uurtje naar het feest voor felicitaties etc. Daarna weer lekker naar huis en uiteindelijk pas met 41+3 bevallen. Bij mij was het wel de eerste, en ik voelde me super tot het eind. Dat ik me prima voelde gaf wel de doorslag, anders was ik niet gegaan.
    Als ik jou was zou ik het de komende weken lekker aankijken hoe je je voelt en evt de keus maken om een deel van de dag te gaan, dan ben je in ieder geval wel geweest.
    En natuurlijk alles meenemen voor het geval dat. Kun je in ieder geval genieten en hoef je daar niet over te stressen mocht het beginnen.

Succes met je beslissing!

2. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

Jul 16, 2008
    1,410
    0
    0
    Ik zou gewoon de hele dag gaan! Mocht je ook (hoe miniem de kans ook is) net op dié dag bevallen, zal er echt wel in de buurt een ziekenhuis zijn! Het is de trouw van je schoonzus!

Ik ben met 37 weken nog op reis geweest, ruim een week later spontaan begon bevallen.

3. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik vind het helemaal niet gek als (wanneer je je goed voelt) je de ceremonie en diner er bent.

Ik heb zelf 2 weken na mijn uitgerekende datum een bruiloft waar ik daggast ben. Ik heb al aangegeven dat ik er nu nog niet zoveel over kan zeggen maar dat ze er rekening mee moet houden dat ik er niet ben dan valt het altijd mee. En dan nog, als ik me top voel ga ik dan ook alleen ceremonie en receptie denk ik...

4. 2ekindjewelkom

2ekindjewelkom Actief lid

Jul 18, 2013
    285
    0
    0
    Het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat je dan al bevallen bent en dus helemaal niet kunt gaan... Onze dochter was er namelijk met 37.2 ;)

5. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

Oct 24, 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ga als je je goed voelt naar de delen van de bruiloft waar je graag bij wilt zijn, jij kent je lichaam immers het beste.

Ik heb 6 weken na mijn bevalling de bruiloft van mijn broer en ik ga zelfs alleen naar de ceremonie en het diner. Ik wil dan a) fit thuis komen en b) ook bij mijn kind zijn. Dus ik kan mij voorstellen dat je met 38 weken er totaal geen behoefte aan hebt om lekker te gaan schudden met die heupen!

Ik zou er trouwens niet aan moeten dénken dat je bevalling begint op de bruiloft. Dan is 1,5 uur een lange rit!

6. Reen

Reen Lid

Feb 21, 2012
    59
    1
    0
    NULL
    NULL
    Je schoonfamilie verwacht? Ze mogen van je verwachten dat je goed op jezelf past zodat je lekker fit aan je bevalling van hun kleinkind/nichtje/neefje begint.

Mijn zus was 'pas' 30 weken zwanger van haar tweeling toen ik ging trouwen. Omdat ze bammam is, heb ik van te voren al een oproep-chauffeur voor haar geregeld voor het geval dat ze eerder weg wilde of juist later wilde komen of ineens naar het ziekenhuis zou moeten. (ze is uiteindelijk twee weken later bevallen van echte schatjes.) Ik heb alleen gezegd dat ze bij de plechtigheid moest zijn, al moest ik haar hoogstpersoonlijk in een rolstoel naar binnen rijden :)

7. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

Mar 15, 2014
    1,479
    0
    36
    Rotterdam
    Ik vind niet dat ze dat van jou mogen verwachten, je bent gewoon hoogzwanger!
    Maar het is wel de zus van je man, dus snap heel goed dat hij wel de hele dag wil blijven, maar ook dat je niet alleen naar huis mag gaan.
    Lastige situatie. Heb je geen vriendin, die misschien ook op de bruiloft is, die met je mee naar huis wil rijden..
    Echt een nadeel dat het 1.5u rijden is, als het nu een half uurtje was..

8. Steeciaantos

Steeciaantos Fanatiek lid

Oct 28, 2013
    1,554
    0
    0
    Limburg
    Ik zou waarschijnlijk kijken hoe ik me lichamelijk voel en dan kijken tot hoelang ik het volhoud. Maar zou ook kijken of ik iets kan regelen dat mijn man wel zou kunnen blijven dat iemand me brengt ofzo

Tis wel balen dat het gelijk 1.5 uur rijden is. Ik zit nu op 38 weken en tis bij mij allemaal nog rustig maar ondanks dat durf ik ook niet te ver van huis. Ik ga momenteel alleen naar het dorp de stad en de supermarkt en bij schoonfamilie langs die niet verder dan 30 minuten hier vandaan wonen

Ik ben zelf getrouwd met 36 weken en ben toen 's avonds ook wat eerder naar huis gegaan dan sommige gasten. Maar die hadden er alle begrip en respect voor dat ik moe begon te worden. Ze waren zelfs verbaasd dat ik om 00.30 pas naar huis wou. Maar een eigen bruiloft is toch ook weer anders.

9. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

Sep 1, 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Tja ik zou wel gaan. Heb zelf met 39 weken een hele dag gefeest ivm 50 jarige bruiloft van mn opa en oma om vervolgens met bijna 40 weken nog even een avondje door te zakken haha. Maargoed ik ben niet in recordtempo bevallen hihi. Hebben mijn zoontje moeten halen haha. Je moet doen waar je je goed bij voelt, als je steeds maar met zenuwen op het puntje van je stoel zit. Lijkt me dat ook niet echt prettig. Succes met beslissen!

10. Caithy

Caithy Fanatiek lid

Feb 8, 2013
    3,713
    1,060
    113
    Ik zou gewoon gaan en kijken wat er gebeurd, misschien ben je wel top fit die dag!
    Je hoeft echt niet met 38 wkn op de bank te zitten en niets te doen.
    Wij voelen niet wat jij voelt en iedereen is anders!

Ik zat met 40 weken nog op de fiets met dochter achter op en ben bevallen met 40,2.
    Het hangt er ook vanaf hoe je er zelf instaat.

11. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

Nov 12, 2013
    1,282
    0
    0
    Noord holland
    Ik zou inderdaad gaan en kijken hoe het loopt die dag, zou zeker niet in m'n eentje naar huis gaan rijden als er een grote kans is dat je heeeeeeeeeeeeel snel bevalt. Inderdaad wat anderen hier al voorstellen, prober desnoods te kijken of je ouders, vriendinnen oid je kunnen ophalen indien nodig.

12. devil81

devil81 Actief lid

Mar 20, 2010
    374
    1
    18
    Ik vind het erg voorbarig om van te voren al te beslissen wat je doet...

Ben nu 38wkn en voel me kiplekker, doe alles nog en dit is nr 2.
    Nr 1 is meervoudig gehandicapt dus echt een zorg, maar ben desalniettemin topfit!!

Bekijk het gewoon tegen die tijd. Dan kun je alsnog besluiten wat je doet, zonder al teveel ruzie met je man en/of schoonfamilie.
    Misschien voel je je ook super fit:D
    En kun je genieten van een dagje lekker eten, en relaxen. En als je schoonzus daar in de buurt woont misschien tussentijd even een dutje doen.

Waarom vermoed je VK eigenlijk een record bevalling dan???

En weet zeker als je je dan niet fit of lekker voelt, iedereen alle respect heeft voor de situatie, toch!!!

13. amaryllis1986

amaryllis1986 Actief lid

Jul 30, 2011
    145
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zou inderdaad gewoon afwachten hoe je je op dat moment voelt. Van te voren wel checken waar het dichtstbijzijnde ziekenhuis is e.d. maar verder niet te druk om maken.

Misschien is je kindje er namelijk al op de dag van de bruiloft ;).

14. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    4,184
    1
    0
    Ik zou afwachten hoe je je voelt.

Het kan zijn dat je alleen 't stadhuis en de plechtigheid aankan.

Maar voor 't zelfde geld kan je ook nog het diner aan, als je bijvoorbeeld niet de hele tijd moet rechtstaan.

Ik zou wel een noodkoffertje in de auto steken en die hotelkamer alvast boeken. Zeker omdat het dus wel 1.5 uur enkele reis is.

Een nicht van mij was op de trouw van een neef met 40 weken. Ze is uiteindelijk bevallen op 41 + 5 ofzoiets (van nummer 3).
    Zij voelde zich prima, ze had alleen voor noodgevallen wel haar spullen mee.

15. unknowable

unknowable Niet meer actief

Zorg dat je een hotel in de buurt boekt en alles bij je hebt wat je nodig kúnt hebben. Je kunt ook smiddags even gaan en dan even rusten op je hotelkamer en 's avonds weer opnieuw gaan.

En verder, luister naar jezelf. Schoonfamilie zou wat dat betreft 'de pot op kunnen'!

Zorg ook dat vriendlief niet al te beschonken raakt...

16. natjes

natjes Niet meer actief

Ik ben niet echt het type dat dan gaan 'rusten' terwijl de rest doorgaat.. :D:)

Manlief mag inderdaad bier en wijn laten staan, jammer voor hem :D
    Ben erg benieuwd dan hoe of wat. Ben nu al gesloopt na een hele dag op pad zijn, kan me op dit moment niet voorstellen dat ik me dan fitter voel :p

We gaan het beleven dan...nu nog bedenken wat ik dan aan doe. Ga er niet speciaal voor shoppen, moet dus iets zijn wat ik daarna ook nog aankan.

17. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,304
    10,272
    113
    Ik denk dat je net van tevoren moet beslissen hoe het gaat. Ik ben nu bijna 35 weken en kan niet eens 20 min in de auto zitten zonder pijn. Succes met de beslissing!

18. luca75

luca75 Fanatiek lid

Aug 14, 2013
    4,864
    3,500
    113
    Mooi niet dat ik zou gaan. Volgens mij ga je zelf omdat je bang bent voor de reacties toch?

19. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Idd ik zou het tzt aanzien en dit ook alvast kenbaar maken bij de familie dan heb je daar rust van.
    Ieder is anders en wie weet voel je je super ineens of ben je al bevallen.

20. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het niet bij voorbaat afzeggen, maar echt op die dag bekijken hoe lang je gaat. Ik ben van mijn dochter met 37w bevallen, dus met 38w bij een bruiloft zitten was er gewoon niet bij geweest.
    Zorg voor een koffer in de auto, adres van ziekenhuis vlakbij, en dan gewoon kijken hoe of wat. Heb je er na de ceremonie genoeg van? Prima! Blijf je tot het feest? Prima! Blijf je liever thuis? Ook prima!
    Jij bent dan hoogzwanger, dus laat je niet gek maken door wat anderen van je verwachten.

Share This Page