bruiloft met Coronamaatregels

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Emma1995, 14 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neilia

Neilia Niet meer actief

40
    Nee het is mijn schoonfamilie, mijn familie en enkele vrienden.
    Er is genoeg mogelijkheid om 1,5 meter afstand te houden dus als gasten dat willen kan dat.

2. Neilia

Neilia Niet meer actief

de meeste wel ja

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. Emma1995

Emma1995 Fanatiek lid

17 nov 2018
    1.188
    796
    113
    dankjewel! Dat zij een aantal goede tips!

4. Emma1995

Emma1995 Fanatiek lid

17 nov 2018
    1.188
    796
    113

Ik kan dat echt niet begrijpen. Zulke mensen hebben het gewoon niet begrepen..

5. maliro

maliro Niet meer actief

Ik heb op 31 augustus een bruiloft van vrienden. Ze hebben 100 mensen uitgenodigd. Gasten komen uit het hele land. Ik weet niet of ik wel wil gaan maar ik wil het bruidspaar ook niet beledigen. Hoe ze het geregeld hebben qua maatregelen weet ik niet trouwens, hun kennende wel goed. Maar met zoveel mensen uit het hele land die elkaar allemaal al lange tijd niet gezien en gesproken hebben vind ik het toch wel een risico

6. Kraanvogel

Kraanvogel Bekend lid

29 apr 2017
    723
    1.062
    93
    Ik vind het echt zonde van iedere euro om nu te trouwen. Nu houden wij enorm van feestjes en dansen.

Wij hebben in september een bruiloft als gast, helemaal geen zin in. Zo a-spontaan en stijf als dat moet.

Neuzeke en Nellie4 vinden dit leuk.
  7. Emma1995

Emma1995 Fanatiek lid

17 nov 2018
    1.188
    796
    113

Wij houden ook ontzettend van feesten. Maar daar draait een bruiloft niet om in mijn ogen. Daar kijkt iedereen natuurlijk anders naar. Toch gaan wij het feestje hoe dan ook een keer geven. Desnoods met een jubileum wanneer we zoveel jaar getrouwd zijn. Ik denk dat je het best gezellig kan hebben hoor! Je moet er gewoon voor open staan

olleke vindt dit leuk.
  8. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.338
    1.820
    113
    Vrouw
    Dit is helemaal off topic misschien maar las dat je vruchtbaarheidsbeh. krijgt, kan het dan ook niet zijn dat je binnenkort zwanger bent? Dan past je jurk waarschijnlijk niet meer ;)

Kolibrie2 vindt dit leuk.
  9. Kraanvogel

Kraanvogel Bekend lid

29 apr 2017
    723
    1.062
    93
    Een bruiloft staat juist voor intimiteit, een knuffel met je ouders, oma, dierbare vrienden. Bij iedereen aan tafel kruipen om momentjes te zoeken.

Op 1,5m kom je niet eens tot een persoonlijk gesprek. Dus nee, ik zie momenteel de hele waarde van trouwen niet in behalve als je het maandagochtend lekker met z’n tweetjes doet.

Neuzeke vindt dit leuk.
  10. Emma1995

Emma1995 Fanatiek lid

17 nov 2018
    1.188
    796
    113
    Ik snap je, het liefst had ik dat ook zo gewild. Maar het zit er de komende tijd helaas niet in.

11. Emma1995

Emma1995 Fanatiek lid

17 nov 2018
    1.188
    796
    113

Ja ik hoop inderdaad binnekort, maar met vruchtbaarheidsbehandelingen kan je dat nooit zeggen. Vandaar dat ik de bruiloft misschien toch naar voren trek. Zodat dat weer een last minder is

12. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.338
    1.820
    113
    Vrouw
    Persoonlijk, als ik lees hoe je erin staat (hoeft niet groots met G ;) ) dan zou ik het zsm doen, nu weet je hoe situatie is en kun je erop anticiperen, plus zo'n traject is echt pittig en als je zwanger raakt staat je hoofd er misschien ook niet naar (ik heb net 8mnd kotsen achter de rug:|)

13. Emma1995

Emma1995 Fanatiek lid

17 nov 2018
    1.188
    796
    113

Ja precies, dat is het woord wat ik zocht. Nu kan ik inderdaad anticiperen op de Corona maatregels. Ik zit al in het iui traject en dat is opzich nog wel te doen. Mentaal gezien wat minder. Maar nu begint m’n studie ook nog eens in september( master) dus wordt het wel allemaal een beetje veel. Dus ik wil het inderdaad zo snel mogelijk doen en wat je inderdaad zegt, als het lukt heb ik idd geen zin in 8 maanden kotsen. Ik zie dat jij ook al een hoop verdriet achter de rug hebt.

14. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.338
    1.820
    113
    Vrouw
    Ja je weet helaas nooit hoe het loopt allemaal :( succes met plannen en alvast een fijne dag!

Emma1995 vindt dit leuk.
  15. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    #35 momwithcamera, 17 aug 2020
    Laatst bewerkt: 17 aug 2020
    Ik werk op bruiloften en heb inmiddels ook mijn eerste coronabruiloften meegemaakt. Ik kan je vertellen: wat er echt toe doet op een bruiloft (samenzijn met familie en vrienden, de belofte die je elkaar maakt, de woorden die gesproken worden) dat is niet veranderd door corona. Je viert het wellicht met minder mensen en zonder feest, maar de essentie van de bruiloft is er nog steeds en die is echt niet minder mooi geworden. Misschien nog wel mooier omdat ik zie dat mensen zó genieten dat het door kan gaan en het heel leuk vinden om elkaar weer te zien. Het is dus maar net hoe je het wil vieren :) Gaat het je om het trouwen en vind je het prima om dat eventueel in beperkt gezelschap te vieren? Ga er voor. Wil je graag ook al die 'heisa' er omheen en 100+ gasten? (Wat volledig valide is hoor, ik snap dat dit een feest is dat mensen hopelijk maar 1 keer vieren)) Dan eventuele uitstellen, maar dat hoef je niet nu al te beslissen.

Emma1995 vindt dit leuk.
  16. momwithcamera

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Sorry maar dat is echt onzin. Corona doet echt niets af aan hoe mooi een bruiloft is, en zonder feest kun je een prima dag hebben. Het lijkt mij voor het bruidspaar vooral naar dat jij er zo negatief in staat op een dag die voor hen heel belangrijk is :)

olleke vindt dit leuk.
  17. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Ik ben meer dan 10 jaar geleden getrouwd. We trouwden (omdat we natuurlijk van elkaar houden en voor eeuwig samen willen zijn) zodat we makkelijker samen voor een studie naar het buitenland konden.

Het was dus vrij onverwacht waardoor we het heel klein hebben gehouden met het idee dat we ooit nog een groot feest zouden geven.
    Onze trouwdag voelde uiteindelijk zo speciaal, zo knus en fijn zonder enige vorm van stress dat we het zo hebben gelaten.
    We hebben op onze trouwdag zelf een picknick gehouden in de duinen met onze beste vrienden, broers/zussen en ouders en meer niet. We hadden een gitaar mee, ik in een jurkje van de H&M en hebben de zon daar zien ondergaan.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat je uiteindelijk trouwt voor jezelf. Trouwen is iets intiems wat echt niet mooier wordt met een hoop feestende mensen en andere toestanden erbij. Deze pandemie is gewoon kut, maar geeft ook het inzicht dat we ons makkelijk kunnen aanpassen en dat eenvoud ook prima is. Ik zou dus zeker wel trouwen!

Emma1995 en momwithcamera vinden dit leuk.
  18. Emma1995

Emma1995 Fanatiek lid

17 nov 2018
    1.188
    796
    113

Ja precies,

stiekem zat ik heel erg in de knoop door familie drama wie ik moest uitnodigen en wie niet om de sfeer leuk te houden. Deze drama houdt nu ook meteen op, want ik mag maar een beperkt aantal mensen uitnodigen haha. Heb je misschien nog tips? We kiezen er wel voor de bruiloft iets naar voren te trekken( 5 maanden eerder) zodat we niet in de knoop komen met mijn studie en de vruchtbaarheidsbehandelingen en iets meer kunnen anticiperen op de situatie zoals het nu is. Vanavond is er wel een persconferentie dus ben benieuwd.

19. Emma1995

Emma1995 Fanatiek lid

17 nov 2018
    1.188
    796
    113

wauw dat klinkt super romantisch en toch heel mooi! Ja het feest kan altijd nog. Er willende het heel graag vieren met een feest. Maar denk dat ik nu in plaats van een feest een soort brassband wil of een live zanger. Ben daar nog niet over uit.

WinterBird vindt dit leuk.
  20. momwithcamera

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Wat voor tips wil je?

Ik ben benieuwd naar de persco maar verwacht niet ineens veel scherpe maatregelen per direct. Of een beperking tot 100 gasten maar ook dat is voor een groot deel van de bruiloften prima. Je hebt ook nog te maken met wat een locatie maximaal kan huisvesten met 1,5 meter. Dus ook al mag je 100 gasten, er zijn hele veel.locaties die dat aantal niet kwijt kunnen.

Deel Deze Pagina