Hallo dames, Wanneer je verkouden bent (geweest) en de corona test was negatief, moet je dan 24 uur klachtenvrij zijn voordat je weer "ergens" heen mag? Zelf ben ik afgelopen week verkouden geworden en heb ik mij laten testen. De test was negatief. Vanavond zou ik voor mijn studie naar school gaan maar er wordt gezegd dat ik 24uur klachtenvrij moet zijn. Sinds gisteravond heb ik geen klachten meer maar ben nog wel wat nasaal. Dit heb ik vaker aangezien ik chronisch verkouden ben (chronische bijholteontstekingen en longpatiënt). Wat is nou wijsheid?
Dat nasale heb ik ook altijd na een verkoudheid en mijn stem kan maar zo nog wel 2 weken verkouden klinken. Daarom heb ik mij afgelopen zomer ook al 2x laten testen zodat ik wel gewoon naar belangrijke afspraken kon. dus ja, ik denk wel dat je gewoon kunt gaan.
In de folder die ik heb meegekregen staat inderdaad dat ik gewoon weg kan maar school zegt dat de richtlijn is dat je 24 uur klachtenvrij moet zijn. Misschien geldt dit inderdaad voor scholen? Ik kan het ook nergens echt goed terugvinden.
Ik zou het even met de huisarts bespreken gezien je andere gezondheidsproblemen. Als hij/ zij zegt dat je kunt gaan, zou ik mij daar goed bij voelen.
Probleem is natuurlijk dat jij met je gewone verkoudheid ook anderen kunt besmetten. Hoewel onschuldig, die mensen moeten dan ook weer thuisblijven en/of zich laten testen en dat is natuurlijk niet handig.
Met chronische verkoudheid zou dat betekenen dat ze nooit meer ergens naar toe kan. Ik ben het met je eens, ik ben een maand thuis gebleven na negatieve test vanwege verkoudheid, maar met chronische klachten zou ik dat met een arts bespreken.
De verkoudheid die ik afgelopen week had was wel anders dan mijn chronisch verkouden vandaar dus ook de test. Ik had een loopneus, niezen, verhoging en voelde mij niet echt fit. Sinds gisteravond niet meer hoeven niezen/ loopneus en er is geen sprake meer van verhoging (maar nog wel beetje nasleep verkoudheid, nasaal klinkend). Dus in principe zou je denken dat ik dan vana wel naar school zou kunnen gaan. Het gaat mij er even om wat nou precies de richtlijnen zijn hiervoor. In de informatiefolder die bij de test gegeven is, staat namelijk iets anders dan wat school aangeeft.
En even met school bellen? Wie weet is die info gewoon verouderd of incompleet... Als zij aangeven dat je met huidige klachten en een negatieve test alsnog thuis moet blijven, dan weet je het in ieder geval zeker.
Maar wat is het nut dan nog van testen of er sprake is van Corona als je enkel verkoudheidsklachten hebt? Ergens snap ik je punt, maar dan kun je toch beter niet testen en gewoon uitzieken? Het hele idee is dat je bij een gewone verkoudheid ook gewoon weer de zaken op kunt pakken..
Omdat je met verkoudheidsklachten thuis moet blijven? Uitzieken van enkel een verkoudheid gaat zo tegen mijn natuur in. Ik ben echt nooit ziek. Wel verkouden, maar om dan thuis te blijven voelt wel zo raar.
Ja dat snap ik, maar dan hoef je toch niet meer thuis te blijven als de test negatief is? Dan is aangetoond dat het geen Corona is en mag je weer naar buiten. Ik regeer ik jouw opmerking dat je dan anderen kunt besmetten, die weer moeten testen etc etc. Dat snap ik maar als je dan alsnog thuis moet blijven omdat je anders iemand aan kan steken is het ‘nut’ van testen weg.
Ohja dat snap ik hoor. Maar ik vind sowieso het testen niet altijd zinvol. Want als ik nu negatief test, kan ik morgen nog steeds besmet worden. Dus kun je dan blijven testen...