Krampjes/ lucht in buikje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Paaseitje1989, 17 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paaseitje1989

Paaseitje1989 Actief lid

16 aug 2016
    154
    10
    18
    Hallo allemaal

Mijn dochter van 9 weken heeft last van die rotkrampjea! Je hoort haar buikje borrelen en ze laat ook windjes. Soms ruik ik ze soms niet. Ze moet hierdoor ook huilen. Het cb zei dat de krampjes moesten afnemen omdat ze de huilpiek gehad zou moeten hebben,' maar ik zie haar huilen nog niet verminderen. Moet ik mij zorgen gaan maken? Ik geef bv

2. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Hier ook veel last gehad van krampjes, wel fv gegeven. Krampjes werden eigenlijk pas met 4 maanden echt minder. Gewoon een gevoelig buikje zei de kinderarts. Osteopaat gaf bij ons wel verlichting.

3. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Bij drie maanden werd het beter hier. In het ziekenhuis vertelden ze dat baby's met darmen geboren worden die nog niet af zijn. Drie tot vier maanden krampjes waren gewoon zeiden ze. (Wordt wel steeds minder gedurende die tijd)

4. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Hier duurde het ook wat langer. De kleine man heeft tot 11 weken echt veel last gehad van krampjes. Iedere dag huilen van 12.00 tot 21.00. Zo zielig voor hem (en ons ). Hier hielp Infacol wel wat. Heb je dat al geprobeerd of wil je dat niet?

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Hoe verlopen de voedingen? Gaat het aanhappen goed? Slordig happen kan een hap lucht betekenen.
    Soms is het een goed idee om daar weer eens kritisch naar te kijken.
    Heb je een sterke tsr? Ook dat kan voor lucht zorgen..

6. Paaseitje1989

Paaseitje1989 Actief lid

16 aug 2016
    154
    10
    18
    De voedingen verschillen. Ik merk aan haar wanneer ze pijn heeft als ze aan de borst ligt tijdens het drinken. Ze maait dan met haar armen en benen en haar hoofd duwt ze naar achteren waardoor ze aan mijn tepel Trekt. Ze laat dan vaak los om vervolgens weer te willen happen. Als ze geen pijn heeft drinkt ze heel rustig en js ze voldaan. Het aanhappen doet ze dan in 1 keer en laat dan ook niet meer los. Vooral in de ochtend is mijn tsr groot. Ik voed haar op dit moment alleen maar oo mijn buik liggend zodat ze zich niet verslikt.

7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.952
    14.996
    113
    Lactatiedeskundige kan allicht nog wat tips geven qua houding en toeschietreflex evt tongriempje. Kipkep wolletje (hittepit voor je kleine met graszaad) wil wel eens wat verlichten, met je hand buikje wrijven, fietsbewegingen maken met de beentjes (youtube, baby cramp/gas/colic relieve) en met de buik over je arm leggen wil nog wel eens helpen, tenzij je kindje verborgen reflux heeft dan zijn daar wat opties minder in. (over de arm leggen werd die van ons daarom niet vrolijk van)

Lucht is in t begin altijd een dingetje het is geen wereld issue, ze hebben t allemaal in meer of mindere mate. Mocht je advies van de oudere generatie krijgen, niet zomaar venkel thee er in gooien!!! Dat kan in sommige gevallen de darmen stilleggen. Er zijn er die er bij zweren, maar weet dat dat risico er ook in zit.

Ook met fv ben je er overigens niet veilig mee, die van ons is 10mnd krijgt fles met een dr browns, we rollen dr flesje en dan nog weet ze ergens lucht vandaan te krijgen en niet zo'n beetje ook. Alles is al nagekeken tm aanmaken van de fles en manier van drinken maar niets bijzonders gevonden. We doen t er maar mee.

8. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Hier had mn zoontje ook vreselijk krampen, zooo zielig. Ik liet vaak eerst wat melk weglopen, dan kreeg hij niet zo een plons binnen. Buikje masseren hielp ook vaak. Hij had last van verstopping en toen ik eindelijk via de kinderarts forlax kreeg knapte hij onwijs op.

Ik had hem veel in de draagdoek, rechtop met zn buikje tegen mij aan, daar werd hij rustig van en sliep dan een poos. Als je info daarover wilt hoor ik t wel.

Sterkte, zo sneu he!

9. Paaseitje1989

Paaseitje1989 Actief lid

16 aug 2016
    154
    10
    18
    Hallo

Bedankt voor je reactie! Ik heb een draagdoek maar dat vindt ze niet altijd prettig. Misschien knoop ik de doek niet goed?

10. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Stuur me anders een pbtje! Met hoe je knoopt, eventueel een foto? Je hebt ook draagzakken, maar veel zijn niet ergonomisch. Ook al staat t er wel op :( maar ik kan je wel advies geven of vertellen waar je terrecht kan!
    Je hebt ook een fb pagina, draagpraat.. Daar vind je ook superveel info!

Deel Deze Pagina