Ik heb afgelopen week het advies gekregen om bij mijn zoontje van net 3 maanden te beginnen met vast voedsel en waarom? omdat zij wel vond dat hij eraan toe was. Nu is het een hongerig kind waar vrij veel flesvoeding in gaat, maar dit gaat mij toch echt een brug te ver. Na dit geweldige advies vraag ik me af of jullie ook wel eens adviezen hebben gehad waarvan jullie denken...WTF... Ik zou zeggen brand maar los!
Dat we de geneticus niet moesten geloven, volgens de consultatiebureau-arts hadden onze zoons geen genetische afwijking. Dat heeft ze in een discussie van een uur bij hoog en bij laag volgehouden.
Dat m'n dochter niet snel genoeg aankwam. Eh Ok? Ze vergat voor het gemak even dat ze prematuur geboren is en dus ook een veel lager geboortegewicht had dan de gemiddelde lijntjes.
Toen ik daar kwam om advies vanwege mijn zorgen over verborgenreflux bij 1 van mijn tweeling dochters zei de mevrouw: ze heeft de griep..kijk er zit snot in haar neus.....dat was opgedroogde melk die terugstroomde...(ik had trouwens gelijk het was ernstige verborgenreflux) Ook over de nacht voedingen: de fop-fles ivm doorslapen..............uiteraard niet naar geluisterd dames krijgen gewoon de fles snachts als ze dat willen, dit was met 3 maanden oud, je kan niet verwachten dat een baby van die leeftijd al moet doorslapen alleen zoals de vrouw het benoemde: het is voor jou ook wel lekker dat je kan doorslapen, ene oor in andere uit..lol
Dat hij ondanks zijn koemelkallergie melk moest drinken toen hij vlak voor zijn eerste verjaardag besloot geen Neocate meer te willen. De koemelkallergie stopte namelijk met een jaar oud volgens haar en melk was ontzettend belangrijk
Het is wel zo dat rond het jaar een goed moment is om opnieuw te provoceren. En provoceren betekent in de praktijk: melk geven. De meerderheid van de kindjes met koemelkallergie zijn rond het 1e jaar namelijk over de allergie heen gegroeid, omdat de darmwand zich verder heeft ontwikkeld. Ook een kinderarts in het ziekenhuis zal je het advies geven om in principe ieder half jaar opnieuw te provoceren. Dat betekent overigens wel dat het advies op die manier vormgegeven zou moeten worden, met goede uitleg en begeleiding over hoe-en-wat
Dat het hoofdje van onze zoon volledig a-symmetrisch zou worden als we geen oefeningen met hem gingen doen. Moest alleen nog maar op zijn buik overdag (deed hij sowieso al..ook s nachts).. naar de fysiotherapeut gegaan voor haar advies. Helemaal niks mis met zijn hoofd behalve dat hij inderdaad een voorkeur had. Hoofd was compleet binnen normale de normale marge. Verder tijdens het weeguur op dinsdag te zwaar dus opletten met voeding. Week daarna bij onze afspraak te licht dus meer voeding.
Klopt hoor Micera, maar we komen/kwamen niet vaak bij het cb voor de oudste omdat hij elke 3 maanden standaard een afspraak bij de kinderarts had. Dat wist ze, maar ze was het niet mee eens met het onderzoek van de arts. Zoon is vanaf zijn 2,5 (gelukkig) alleen nog maar intolerant bij grote hoeveelheden, maar een koekje kan best.
Ik kreeg bij de jongste, een paar weken oud die aan de borst dronk, tijdens een hitte golf het advies om maar water bij te geven. Hoe-help-je-vraag-en-aanbod-om-zeep...... heb verteld dat ik er wel een keer vaker aanlegde, leek me een beter plan.
Er ging iets mis. Mijn 3 maanden oude baby 's nachts laten huilen. Desnoods zelf oordoppen indoen. Dat was ook goed voor mijn melkproductie zei ze trouwens, als ik een heLe nacht door zou slapen. Koekoek
Wij gaan inmiddels niet meer maar kregen bij onze oudste een hele preek dat we haar moesten forceren en dwingen te kruipen. Omdat ik zelf nooit gekropen heb en bijnaalle kindjes in onze familie niet kruipen, vroeg ik nieuwsgierig waarom dat zou moeten. Dan.verwacht je toch een motivatie mbt motorische ontwikkeling te krijgen maar nee... Kinderen die niet kruipen zijn egocentrisch! Euh .... Serieus????
Oh jaaaaa die kreeg ik ook te horen, van de cb arts. In het kader van ons doel is u zsm aan de fles te krijgen....
Mijn dochter van 3,5 maand moest destijds ook per se vast voedsel hebben omdat ze niet genoeg groeide. Bleek dat ze nog nooit van een borstvoedingsgroeicurve hadden gehoord, kwam er later achter dat haar groei perfect verliep. Jammer zoiets.
Mijn oudste moest ik maar laten huilen, ook al krijste hij dan 2 uur achter elkaar. Medisch mankeerde hij toch niets. (Kea, reflux en kiss) Jongste veel discussies gehad. Ik gaf te vaak en te kleine flessen en moest naar 5x 180/6, ook een kindje met reflux die gewoon geen grotere hoeveelheden op kon drinken en ik was tevreden. Ook moest ik bijvoeding gaan geven met 4 maanden.
Toen mijn zoontje zes weken oud was en elke avond lang lag te huilen, moest ik van de verpleegkundige hem gewoon laten huilen. Een uur laten huilen zou hij niks van krijgen Uiteindelijk wilde hij gewoon bij ons zijn en hij sliep de hele avond in de box, terwijl wij tv keken. Een maand geleden was mijn zoontje niet goed aangekomen. Hij zat nu iets onder de gemiddelde lijn. Moest hem maar volle producten geven, terwijl hij al eet als een bootwerker. Dikke doei.
Mijn dochter at mij op, de eerste tijd van de borstvoeding. Ik kwam voor tips wat ik zelf zou kunnen eten e.d. om minder snel of niet meer af te vallen. Kreeg een hele preek dat ik maar moest stoppen met de borstvoeding. Uiteindelijk 20 mnd gevoed, dus niet geluisterd haha. En het afvallen stopte op een gegeven moment ook