Bruiloft op donderdag

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door toch3, 8 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Oke....

Dus alleen trouwen op vrijdag & zaterdag is geoorloofd?

Gewooniemand, Aszz, NiVa0230 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. tuc

tuc Niet meer actief

Nou dat zijn wel de leukste handigste dagen als je het met avondfeest doet.
    Ik heb al een keer een doordeweekse bruiloft gehad maar dat was op het gemeentehuis en borrelen daarna.

Als je een feest doet en weet dat er gasten zijn die 2 uur moeten rijden vind ik doordeweek ongelukkig gekozen ja.

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Gewoon na het feest terug naar huis rijden. Kids slapen wel in de auto.
    Ja, in je bed slaap je beter, maar voor 1 nachtje houden ze daar echt niets aan over.
    Als je zelf vrij bent die vrijdag kun je ze altijd ophalen van school, mocht halverwege de dag blijken dat het toch niet gaat.

Persoonlijk zou ik zelfs een andere constructie kiezen. Oppas regelen, schoonfamilie bv, zodat de kinderen niet naar het late feest gaan, maar gewoon op tijd in bed kunnen liggen.

dds en Sopje1234 vinden dit leuk.
  4. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Ik zou na een bruiloft niet meer naar huis mogen rijden en de volgende ochtend ook nog niet . De donderdag krijg je sowieso verlof, en de vrijdag zou ik ze ziekmelden.

5. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.911
    113
    Vrouw
    Ik zou toch kijken of iemand de kinderen kan ophalen voor het feest begint (schoonfamilie?). Kun je 's avonds lekker feesten, daarna het hotel in en de schoonfamilie de kinderen naar school brengen.

6. Whoopy

Whoopy Actief lid

7 mei 2019
    445
    730
    93
    Vrouw
    Ik zou de kinderen lekker een (half)dagje thuis houden.
    Juist heerlijk dat je in een hotel kan die nacht.
    Dan kan je op de bruiloft ook gewoon een wijntje drinken en hoef je niet midden in de nacht dat hele eind nog te rijden.

7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.155
    113
    Even afgezien van dat ik mijn schoonfamilie ècht niet wil laten oppassen. Ik moet hun dan 4u laten rijden zodat wij kunnen feesten en de kinderen toch redelijk op tijd kunnen slapen en naar school kunnen?

8. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.155
    113
    En bij voorkeur tussen 14.00 en 20.00 zodat je smorgens niet vroeg weg hoeft en savonds op tijd terug bent :p

Gewooniemand, Aszz en Athina vinden dit leuk.
  9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou in dit geval ook ziekmelden die ochtend. Of ze nu 2 uur bij school vandaan zitten of om 2 uur snachts thuisgekomen zijn.. die van mij zouden het niet trekken... Nu is mijn oudste sowieso migraine gevoelig in combinatie met slaapgebrek... En dan mag je het best van te voren aangeven dat je het gaat doen (andere discussie ;) ) - en voor de school administratie een ziekmelding.

10. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Of misschien er voor kiezen je jongsten thuis te laten? Of iemand regelen die eerder op de avond met de kinderen naar het hotel gaat zodat ze s ochtends fit zijn en naar school kunnen? Er is zo veel mogelijk. Maar in dit topic lijkt de enige optie ‘kind ziek melden’. Jij hebt een feestje, jij hebt een probleem, want de kinderen moeten naar school. Dan regel je een oplossing, anders kunnen ze gewoon niet mee.

dds vindt dit leuk.
  11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Zou jij je kind écht thuislaten op de bruiloft van je zus? En dan nog; om op tijd op school te zijn zou je dus om 6.00 weg moeten rijden uit je hotel (zo de spits in smorgens) ... terwijl je mogelijk om 01.00 pas op bed ligt... oef... hier zou de juf me zelfs voor gek verklaren als we dat zo deden.

12. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.155
    113
    Bij wie?
    Wie? De uitgenodigde gasten gaan dat echt niet doen. Ons oppasmeisje heeft zelf school.

En ik heb geen probleem, wij hebben allang besloten dat ze vrijdags niet naar school gaan. Ik was alleen benieuwd nav dat andere topic hoe daar over gedacht wordt.

13. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.723
    113
    Ja hoor, je zus gaat trouwen en dan neem je de jongste kinderen niet mee naar de bruiloft van hun tante :confused: Of je gaat eerder weg van het feest. Sorry, maar daar is deze bruiloft toch gewoon te belangrijk voor (voor kinderen en ouders). Dat de voornaamste optie in dit topic ‘afmelden’ is, komt waarschijnlijk doordat het geen bruiloft van een of andere vage kennis is.

Ik vind het persoonlijk erg star van school dat ze geen verlof voor de vrijdag toekennen. Toen mijn broertje trouwde kreeg ik meerdere dagen vrij, aangezien we naar het buitenland moesten. Was geen enkel probleem. Een beetje directie kan in dit geval ook bedenken dat de kinderen laat in bed liggen, en een reis terug midden in de nacht niet wenselijk is na zo’n drukke dag.

Gewooniemand en femkes vinden dit leuk.
  14. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.155
    113
    Ja dat is het kromme. Als het België was mogen meerdere dagen wel maar Brussel is ongeveer net zo ver hier vandaan. Antwerpen scheelt bijna de helft qua reistijd. Maar de bruiloft is in Nl dus 1 dag.

Adje vindt dit leuk.
  15. Ansel

Ansel Actief lid

11 aug 2019
    495
    640
    93
    Vrouw

Ik vind niet dat het énkel geoorloofd is om op vrijdag en zaterdag te trouwen, maar zelf zou ik er wel nooit voor kiezen om het op een andere dag te doen (toch niet als het met een groot trouwfeest erbij is). In onze dichte vriendenkring zijn er zowel verschillende mensen met een zeer beperkt aantal vakantiedagen als mensen in het onderwijs (die doorheen de week sowieso geen verlof kunnen nemen). Moest ik al willen trouwen (wat niet het geval is. Scheelt al weer een hoop geregel :p) , zou ik hen er graag bij willen hebben (zonder hen in een vervelend parket te brengen).

Maar veel hangt af van de formule waarvoor je kiest, je netwerk, je budget, ...

On topic: ik vind het een moeilijke. Ik zou normaal geneigd zijn om ze die vrijdag wel naar school te brengen, maar als ik het zo lees is het wel erg onpraktisch en het gaat natuurlijk om de trouw van je zus. Ik denk wat bij mij de doorslag zou geven, is: Hoe oud zijn je kinderen (in welk jaar zitten ze)? Zijn het kinderen die al eens gemakkelijker ziek zijn en zo al veel school missen? Of zijn het kinderen die het geluk hebben amper ziek te zijn en bijna altijd aanwezig zijn? Kunnen ze vlot mee op school, of kost het hen veel moeite om twee dagen schoolwerk in te halen? …

16. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.155
    113
    9, 8, 5 jaar. Groep 6, 5 en 2
    Niet vaak ziek.
    Kunnen alle 3 erg goed mee komen

17. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ja, als mijn zus ervoor zou kiezen om op zo’n rare dag te trouwen, dan moet ze er rekening houden dat sommige mensen niet zullen komen. Omdat er kinderen zijn die naar school moeten, of dat mensen de volgende dag gewoon moeten werken.
    Net als zij er voor zou kiezen om op Hawaï te trouwen. Leuk voor haar, maar dan moet je incalculeren dat niet iedereen kan komen. Wat moet een kind van 5 überhaupt op een feest tot laat in de avond? Ik zou er dan, zeker voor de 5 jarige, voor kiezen om hem/haar bij een vriendje oid te laten logeren.

dds vindt dit leuk.
  18. tuc

tuc Niet meer actief

Ja precies mijn idee. Ik vind het zo raar om zo te trouwen als je eigen zus nog kleinere kinderen heeft.

MaMa vindt dit leuk.
  19. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.155
    113
    Rare redenering. Dan had ik als enige van 8 kunnen trouwen van ons thuis. Sinds die tijd zijn er kleine kinderen in de familie.
    Al hadden wij dan ook niet mogen trouwen want aan man zijn kant waren er op dat moment kleine kinderen. Dan had ik op mn 15e moeten trouwen, maar toen was mijn zusje pas 3 jaar.
    Dan maar wachten tot we allemaal bejaard zijn? Al heb je dan weer (achter)kleinkinderen die jong zijn

Gewooniemand, Zara75, Heartofhope en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Waterlelies

Waterlelies Niet meer actief

Ik laat mijn kinderen echt niet zo snel thuis, maar ze zullen vast kapot zijn na zo’n dag. Ook als je op tijd weg gaat, want het is gewoon een hele happening vol indrukken voor die kinderen.
    Ik zou ze afmelden.

Deel Deze Pagina