Bruiloft tuinfeest tips

Discussion in 'De lounge' started by Juffrouwminoes, Oct 1, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Juffrouwminoes

Juffrouwminoes Fanatiek lid

Jan 21, 2016
    1,415
    769
    113
    Ja kan ik me goed voorstellen hoor...
    Lijkt me toch al een mooie maar vermoeiende dag...
    Vandaar dat ik ook wat tips etc vraag

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Mijn tip is dan: niet doen....:cool:

3. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,798
    9,314
    113
    Gelderland
    Is het ivm het budget? Anders zou je misschien opzoek kunnen naar een huiselijke locatie. Als het ivm het budget is dan zou ik het zeker thuis doen als je zou moeten kiezen tussen thuis of mwah (net niet locatie)

4. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Lijkt me helemaal niks.

Alleen al het feit dat iedereen bij jou naar het toilet moet, om even een voorbeeldje te geven. En ze lopen door je gang, kamer, keuken... Misschien met moddervoeten (je gras vindt zoveel mensen waarschijnlijk niet leuk), dus je kan niet alleen de tuin opruimen, maar ook je huis.

Ik heb een bruiloft meegemaakt die werd gevierd in de tuin van de zus van de bruid.
    De dag ervoor regende het. Toen was het bruidspaar plus vrienden bezig met het opzetten van tent en alles, super veel werk. Die lagen 's avonds uitgeteld in bed.
    De dag zelf regende het. De fleurig versierde tuin werd amper gezien, iedereen zat in de tent. Het halve gazon was kapot gegaan van de regen, vele voeten en de tent.
    De volgende dag regende het weer. Bruidspaar plus vrienden die tot laat hadden gefeest moesten alles opruimen in de regen. Denk aan verlepte papiertjes overal. Alles onder de modder.
    Bovendien waren ze zo moe dat ze bij het wegbrengen van de spullen (er waren tent, opblaaskussen, etc gehuurd) naast de snelweg zijn gaan staan om even bij te slapen.

Al met al lijkt het me een vreselijk gedoe en geen leuk begin van je huwelijk (zeg: ongerust en ongestoord op huwelijksreis gaan en lekker samen zijn).
    En ik vind het achteraf een beetje lullig tegenover de vrienden en familie, die hebben zó veel gedaan. Ik zelf moest bijvoorbeeld om 8 uur op locatie zijn om dingen te regelen (was nog een tiener) samen met vele anderen.
    Ik was al half moe voor de bruiloft begon en heb me ongekleed en opgemaakt in het huis van de zus van de bruid. Dat moest gauw gauw, want er stond een rij voor de badkamer.

Nee, voor mij geen succes. Het was overigens midden juli, dus in Nederland kan je nergens op rekenen met het weer.

5. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,175
    4,487
    113
    Ik zou het niet doen.
    De puinhoop die je huis/tuin is na afloop.
    Je hebt 1 wc voor iedereen.
    Heb je buren? woon je in een woonwijk? Dan hebben andere best veel last van een groot feest in de tuin.
    Ook het hele opzetten van de tenten, inrichten van de tenten (statafels, tafels en stoelen, versieringen). Zorgen dat de catering en dj enzo alles neer kan zetten. Het is heel veel werk zowel voor de dag als na de dag.
    Vrienden van ons hebben het wel gedaan. Maar het was echt een onwijs werk. En ze zouden het niet zo over doen.

Een andere bevriend stel heeft een bruiloft bij een boerencamping gedaan. Ook in een tent/tuin. Maar daar was alles geregeld. Catering, genoeg toiletten, dj. Ze hebben wel zelf wat extra aankleding verzorgd. Maar achteraf alles opruimen hoefde niet.

6. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Áls je het doet, zou ik sowieso personeel inhuren die alles neerzetten , bedienen en weer opruimen.
    En vooral extra wc's huren en een goede tent.

Afgelopen zomer gaf iemand binnen onze familie en groot feest, met tenten buiten. Je raadt het al: ergste regenbui van de hele zomer viel die dag /avond. Het was koud, het was nat en het hele huis was goor van de regen en gras.

7. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Wij hebben ons trouwfeest gevierd bij mijn ouders in de tuin. Mijn ouders hadden een grote pagodetent gehuurd inclusief tafels en stoelen en verlichting, wat volledig opgezet en afgebroken werd door het bedrijf. Buffet geregeld bij de slager, die alles kwamen brengen en halen (inclusief servies). Grote koelkast gehuurd en van te voren genoeg drinken ingeslagen. Versieringen hebben mijn ouders en zus en zwager allemaal geregeld.

Volgende dag hebben ze samen met schoonouders alles opgeruimd, was al klaar toen man en ik weer daar kwamen eind van de ochtend.

Tent hadden ze gehuurd omdat het de week ervoor alleen maar regende, de dag zelf waren we heel blij met de tent omdat we toen schaduw hadden omdat het ruim 30 graden was.

Het was een heerlijk relaxed feest, mijn ouders hebben op de dag zelf weinig hoeven doen ook. Alleen even koffie zetten, verder niet.

Qua kosten viel het allemaal wat duurder uit dan gepland, maar dat was ook omdat mijn ouders dus op het laatste moment nog bedachten om die tent te huren enzo. Scheelde alles bij elkaar denk ik niet zo heel veel met een zaal huren.

8. Juffrouwminoes

Juffrouwminoes Fanatiek lid

Jan 21, 2016
    1,415
    769
    113
    Dankjewel allemaal...

Denk dat ik een goed beeld heb wat ik wel en niet wil...

9. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

Jan 25, 2017
    4,873
    7,937
    113
    Mocht je toch overwegen om het te doen, zou ik gewoon ook even informeren bij familie en vrienden of zij beschikbaar en gewillig zijn om de dag ervoor en/of erna te helpen.
    Zoals ik het hier lees wordt er van hun wel wat verwacht qua inzet, dan is het wel fijn om te weten hoe zij daar instaan. En dat kan je helpen bij de beslissing

10. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

Feb 15, 2012
    1,754
    116
    63
    Ik heb meerdere bruiloft tuinfeesten gehad en ik vond ze allemaal super leuk! Lekker ongedwongen!
    2 ervan hadden een catering en bar mét personeel gehuurd. Dat zou ik dan evt ook zo doen. Hun deden al het werk en ook het opruimen.
    1 had dat allemaal niet en zag ik indd steeds de moeders druk in de weer.. dat zou ik niet willen.. die horen ook te genieten..

11. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,798
    9,314
    113
    Gelderland
    Ik denk wel dat er een verschilletje zit in een tuinfeest met 30a40 man of 100 man. Wij hebben een kleine tuin en een mega familie en om die reden (en nog meer redenen) alleen onze beste vrienden en naaste familie uitgenodigd. Die komen normaal ook op onze verjaardag en plassen dus vaker op onze wc :p.

12. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

Jun 19, 2014
    1,361
    678
    113
    De meest sfeervolle bruiloften waar ik bij was, waren in de tuin en 1 daarvan was die van mijzelf :) . Moet ik er wel bij zeggen dat mijn schoonouders eigenlijk zo goed als op een trouwlocatie leven, waar we 150 man kwijt konden. Maaarrr, we hadden wel een supercateraar die met zn mensen tot na het feest bleef om op te ruimen én de dag erna met een kleine club terugkwam voor de rest. Wij hadden een tent voor het diner, daarna was het feest in (een deel van) het huis en achtertuin, waar ook 2 pagodetenten stonden. Toiletwagen gehuurd, alleen ik ging met mn jurk op eigen toilet.
    Man en ik zijn een week van tevoren die kant op gegaan (locatie was in België), zodat we rustig aan konden opbouwen, aanwezig zijn bij tentopbouw, ontvangst goederen catering etc. Vervolgens in 1,5 dag afgebouwd, we moesten wel, want we gingen gelijk door op huwelijksreis. Maar ging prima, met een klein clubje mensen. Hard werken, maar heel gezellig! En daarna toch vakantie dus alle tijd om te chillen.

Op de dag zelf heb ik nergens omkijken naar gehad, wij hadden maar liefst 4 ceremoniemeesters (onze beste vrienden) met sterke organisatorische en creatieve achtergrond. Wat hadden die mensen een hoop verrassingen voor ons geregeld, geweldig!

Bij ons was het wel opgedoft, maar vooral ongedwongen. Als je de zaken en je wensen vooraf goed helder hebt en regelt hoeft niemand van je dierbaren hard aant werk als jij dat niet wilt.
    Mijn conclusie is: qua sfeer zou ík het zeker doen! Daarna is het een kwestie van de zaken goed regelen. Succes!

Share This Page