Hoe ga je om met het contact tussen jouw baby en anderen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Benzoblij, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Benzoblij

Benzoblij Actief lid

8 mei 2007
    319
    0
    0
    Mijn man en ik hebben een schattig dochtertje van ruim 6 maanden.
    Het is een heel sociaal kind, ze zoekt de hele tijd contact met andere mansen. Dus op straat hebben we heel wat praatjes met anderen. Alleen gaan 9 van de 10 keer die wildvreemde mensen ook aan haar zitten. Zij vindt dat niet erg, maar ik wel :D . Ik vind het altijd zo moeilijk om er wat van te zeggen. Hoe doen jullie dat?

En nog iets, van de week hadden we een etentje met een aantal familieleden. Toe hadden we ijs. Van mij mag ons dochtertje geen ijs, maar toch kreeg ze stiekem wat kleine hapjes toegestopt. Vind ik niet leuk, zij wel :D . Hoe zeg ik daar wat van?

Ik bedoel maar, ze is nu 6 maanden. Deze situaties en andere gaan nog veel vaker voorkomen. Ben benieuwd hoe jullie dit oplossen.

2. suus28

suus28 Lid

30 jul 2007
    52
    0
    0
    Vind het ook vreselijk als vreemden mijn kind aanraken. Maar weet ook niet zo goed wat ik daarvan moet zeggen. Mensen bedoelen het goed. Ik ben ook niet heel makkelijk want ik vind het ook niet fijn als ze van hand tot hand gaat. Lijkt me zo onrustig voor haar. Of dat mensen continu haar aandacht vragen (vooral opa's en oma's)
    Maar van dat eten vind ik echt belachelijk daar zou ik wel op reageren. Dat kan toch niet een baby van 6 maanden ijs geven.
    Eigenlijk moeten we beter voor onszelf opkomen. Het zijn onze kinderen die wij op onze manier willen opvoeden en daar horen anderen respect voor te hebben.

3. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    euhm ik had eens in de supermarkt dat een of andere oude vrouw op mn zoontje afdook (hij zat in de wandelwagen) en niet bepaald subtiel aan hem zat te frunniken. zonder erover na te denken heb ik de wagen achteruit getrokken en dr aangekeken zo van waar ben jij nou mee bezig?! direct erna dacht ik eeuuhhh wat heb ik nou weer gedaan haha maar ik had er geen spijt van, het was niet dat ze gewoon tegen hem praatte of naar hem lachtte ofzo, ze zat aan zn gezicht te frunniken en weet ik wat al niet meer, ik vind dat iets wat je gewoon niet doet bij een wildvreemd kind! ik zou het nooit in mn hoofd halen!
    ook familieleden moeten 't niet in hun hoofd halen om mn zoon zomaar iets te geven waarvan ze niet weten of hij het hebben mag. naast dat hij voor bepaalde dingen allergisch is, vind ik het ook totaal niet nodig dat hij zo jong al word volgestopt met allerlei ongezonde dingen. eerst aan papa of mama vragen!
    wat ik wel heel erg lastig vind, dat zijn jonge kinderen die aan m'n zoontje zitten. laatst een heel dominant meisje van een jaar of 6 die heel stevig zn hoofd vastpakte enzo. toen heb ik wel gezegd dat ze hem direct los moest laten, dat hij het niet leuk vond, en dat ze niet zomaar aan een baby kan zitten. dat was eerste reactie hihi geloof dat de 10m verderopstaande moeder het niet zo leuk vond dat ik dat zei, maar ik vind het dan ook niet normaal als je kind zomaar een wildvreemd kind bij z'n hoofd pakt! als mijn zoontje dat over een paar jaar zou doen dan zou hij daar echt wel wat over te horen krijgen van mij!

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wildvreemden aan je kind ... als ze gewoon een beetje koeren en dan over de wangetje aaien zou ik dat niet zo erg vinden ...

Anders gewoon zeggen dat je weer verder moet en hup gaan met die wagen ;)

IJs geven zou ik erg boos van worden. En vragen of ze helemaal gek zijn geworden ... maar ik denk niet dat iemand dat in zn hoofd zou halen om Mirre ijs te geven :rolleyes:

5. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    PPfffff..dit probleem heb ik dus ook steeds!
    Tijn probeert altijd van iedereen de aandacht te trekken, heel lief, maar voor andere is dit dus een uitnodiging om aan hem te zitten. Waar ik ook kom, er is altijd wel iemand die aan hem gaat plukken! Vreselijk!

Maar wat ik laatst mee maakte, dat was echt te gek voor woorden:

We waren een boottochtje aan het doen, en zaten heerlijk buiten op het dek! Tijn zat weer gek te doen en heerlijk te lachen naar een bejaard stel. Wat doet die vrouw, ze tilt hem op en zet hem bij haar op schoot! Ze zat op een stoeltje, met haar knien tegen de rand van de boot aan! Tijn op schoot, als ze hem los had gelaten had hij in het water gelegen! Dus ik zeg: doe maar niet, zegt ze: ja ik heb 10 kleinkids weet echt wel hoe het moet!
    Ik met me bek vol tanden, maar woest!
    Dus mijn mannetje zegt: kom maar hier, wil het niet hebben en die trok Tijn zo van dat mens haar schoot af!
    Eerts nog beledigt zeg maar, maar inene zei ze: ja je kan niet voorzichtig genoeg zijn!
    Grrrrrrr!

kus miek

6. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Mijn god, Miekie, ik zou dat mens overboord geslagen hebben!

7. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Goh nou! :confused: Dat is wel het toppunt zeg! Hoe haalt ze het in dr hoofd om jouw kind op te pakken? Ik zou ook enorm boos geworden zijn...

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

toch grappig dat mensen even later toch snappen dat het niet zo leuk is voor paps/mams en dan maar halfbakken iets mompelen in de trant van "ja je kan maar voorzichtig genoeg zijn"

laatst iemand die zat in een rolstoel. en we stonden voor de lift te wachten
    en ze zat steeds met anne dr voetejs te spelen.. vond ik irri dus schoof de kinderwagen wat weg
    maarja. vrouw had ook wielen.. dus die schoof vrolijk mee
    dus ik pissig en job "nou mevrouw.. ik heb liever niet dat u dat doet"
    was ze echt zwaar beledigd en of we soms dachten dat ze besmettelijk was.. en ze zou dr echt niet meenemen ofzo!
    ik weet niet meer precies wat job terugzei maar het was zeer onvriendelijk en we zijn aan de andere kant van het winkelcentrum maar met de lift gegaan
    later bedacht ik.. DE ultieme opmerkign zou zijn dat je haar toch ook niet onder dr kin ging kriebelen omdat die zo handig op krieblhoogte zat...
    maarj.. das achteraf he :)

9. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Over dat eten ben ik heel duidelijk, ik wil het niet! Wij bepalen, want ze is ons kind, klaar!

Het aanzitten hebben wij ook last van, aangezien Ymke zo'n charmeurtje is... Het ergste vind ik nog dat vreemde mensen haar een kus geven, of de kap van de kinderwagen omlaag doen. Ik rij dan maar gewoon snel door...

10. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    Ik kan er ook echt niet tegen als wildvreemde mensen aan Lars gaan zitten.
    In de supermarkt schreeuwt hij altijd om aandacht van iedereen dus ik begrijp best dat ze even tegen hem gaan praten. Maar dat ge-aai over zn wangetjes.. bah! Ik aai die bejaarden toch ook niet over hun "wangetjes?"
    Las hierboven iemand waarbij onbekenden zomaar een kus geven aan hun kindje. Dat zou ik echt niet pikken, dat gaat me echt veel te ver.

En dat eten: ik zou er heel duidelijk in zijn dat JIJ beslist wat je kindje eet, en dat je hem nog te jong vind voor ijs.

11. augustus

augustus Niet meer actief

Oooh wat een lef heb je dan zeg om andermans kind een likje van een ijsje te geven..Ik zou dan ook zeker zo brutaal zijn om duidelijk te zeggen dat ik dat niet wil. Ik denk dat je maar het beste heel duidelijk kan zijn, zo voorkom je denk ik ook dat mensen nog zoiets raars gaan doen. Mijn schoonmoeder zei zondag ook dat een likje geen kwaad kon, dus ik ben duidelijk geweest en heb gezegt dat Rosalie niks anders krijgt dan haar melk, fruit en groente..Zoetigheid vind ik overbodige luxe voor kleintjes..

12. augustus

augustus Niet meer actief

@ Miekie...zooooooo is zit met mn bek vol tanden..Zoiets doe je toch niet :confused:

13. Benzoblij

Benzoblij Actief lid

8 mei 2007
    319
    0
    0
    Laatst was er ook een bejaarde meneer in de supermarkt die in haar wangetje ging knijpen. Een vriendin van mij zei daarover : had je ook bij hem moeten doen :D. Maar op de momenten dat dit gebeurt sta ik zo met mijn mond vol tanden, dat ik maar een beetje stom sta te kijken.
    Gek eigenlijk want normaal heb ik wel mijn woordje klaar.
    Maar goed, het blijft verbazingwekkend dat sommige mensen jouw kleine als openbaar bezit zien.
    En over dat eten toe stoppen, daar moet ik inderdaad feller op ingaan.
    Was mijn kleine maar niet zo'n vreetzakje, die eet werkelijk alles wat je haar voorhoudt...

14. Eef79

Eef79 Actief lid

4 jun 2008
    216
    0
    0
    Begeleider VG / GGZ
    Flevoland
    Ik heb daar eigenlijk nooit zo'n last van maar misschien straal ik ook wel uit dat ik het niet hebben wil...vreemden die aan mijn kind zitten.

15. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Ik heb daar GELUKKIG ook niet zo veel last van, mensen kletsen wel tegen hem en zo maar komen niet aan hem (ze kunnen waarschijnlijk zien dat ik bijt :) ) Kleine kinderen (vooral meisjes) zitten wel eens aan hem en dan zeg ik gewoon dat ze dat beter niet kunnen doen... Noah kijkt dan ook altijd mega verbaasd zo van WIE BEN JIJ NOU WEER? :( :confused: Nee Noah houd daar gelukkig niet zo van (aandacht van vreemden bedoel ik)

Als iemand vreemds mijn kind zou kussen.... Oeh die zou ik echt wat aan doen :D BAH BAH het idee alleen al!

16. Lucienne

Lucienne Lid

25 okt 2007
    58
    0
    0
    Vepleegkundige
    Regio Rotterdam
    Dat eten toestoppen, daar kan ik ook woest van worden! Mijn schoonmoeder probeerde het, toen Eva net 3 maanden was....We hadden een etentje bij mijn schoonouders thuis. Ik zat naast mijn schoonmoeder, met Eva op schoot. De drank vloeit daar altijd rijkelijk, dus ze was al wat jolig. Ik keek heel even de andere kant op...zie ik in mijn ooghoek de vinger van mijn schoonmoeder, met slagroom erop! naar Eva d'r mondje gaan! Ik heb Eva gelijk weggetrokken en ik zei "wat doe jij nou!?" "Ik ging het heus niet echt doen hoor", zei ze. Nee vast, de slagroom zat er al bijna in. Woest was ik, en zij lachte het een beetje weg.
    Later heb ik nog tegen haar gezegd dat ik dat absoluut niet wil hebben. Ben je wel lekker bij je kokosnoot, een kind van 3 maanden slagroom geven! Maar goed, excuses ho maar.
    Sorry, ik kan er nog boos om worden :p

17. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    :D :D Hahaha ben jij wel lekker bij je kokosnoot..... Die houden we erin ;)

Deel Deze Pagina