Wij gaan deze zomer naar een bruiloft waar een vergelijkbaar aantal kinderen komt, maar dan wel een grotere bruiloft met meer gasten. Eén van de leidsters het KDV waar hun eigen kinderen normaal heen gaan is er die dag om er voor de kinderen te zijn. Dat is voor hun eigen kinderen (en dus voor henzelf ook) vertrouwd. Maarja, je moet maar net zo iemand treffen met wie het klikt en die dat wil doen Edit: ik zie nu dat jullie kinderen al ouder zijn dan KDV leeftijd, haha.
Wij hadden 10 kinderen Leeftijd 3-11jaar ik had een tasje gemaakt met kleurpotloden, doeboek en een trouwdoeboek. Er zat wat lekker in en wat kleine spelletjes. zelf ook een bigshopper mee met grotere spelletjes. ik had het voordeel dat ik 2 nichtjes van 14/16 had die het leuk vonden om met de kinderen dingen te doen, maar het was ook aan de ouders om hen te amuseren. onze eigen 2 kids waren gekoppeld aan die 2 nichtjes mbt luiers en entertainment. 3 kinderen bleven vanaf 20:00 de rest werd opgehaald. onze kids tijdens ceremonie wat taken, zoals ringdrager wat in een koffertje zat wat zoonlief bewaakte, dochter was schuchter dus die zat op schoot bij oma. Prima! ik zou 1-2 mensen vragen van neefje of nichtjes met kind affiniteit. Mss niet zo zeer nanny’s
Wij hadden idd ook zo een locatie, speeltuintje ernaast Speelhoek was in hotel gedeelte maar af en toe ging er iemand met de kids heen
Toen mijn schoonbroer en schoonzus trouwde was onze knul 1.5 en hadden ze nog 2 oudere kinderen. Waar ze het vierde was een speelkamer. Maar met zijn leeftijd moest ik toch de hele tijd op hem letten. De andere vermaakte zich. Zelf hadden ze voor de verschillende leeftijden tasjes gemaakt. Ooit had ik zelf als puber een baantje als oppasser ( had 5 gezinnen) . Toen 1 stel een groot feest hadden paste ik op de kinderen en deed spelletjes ( gezin had 4 kinderen en dan nog een stuk of 5 van andere). De kleinste dat deden ouders zelf. Hebben ze de gelegenheid om ergens te spelen? Is er een speeltuin bij of speelkamer? Een Nanny lijkt me best prijzig. Geen vaste oppas die niet deelneemt ? Ik heb er denk ik overheen gelezen welke leeftijd de kinderen hebben.
Zou ook niet aan mij besteed zijn, maar ik heb allicht teveel kennis/ervaring van mijn projectieltjes. De oudste nam de kuienlatten al bij de kdv, vervolgens nog op school en de BSO stond verbaasd dat ze niet mee mocht met buitenactiviteiten (totdat de zoektocht op school begon, toen snapten ze t ineens wel). "Gewoon ineens een idee" en zoef weg was ze. Dat doe ik een nanny niet aan. Maar goed kruisingen tussen mn man en mij geven gewoon bijzondere exemplaren. Bij normalere gevallen lijkt t mij een uitkomst, afhankelijk van de leeftijd. Als we nu een bruiloft hebben gaan ze naar mn moeder of schoonouders en dat is ook prima.
Dank voor alle input en ervaringen!! We hebben hier veel aan, kunnen er opnieuw over gaan nadenken. We begrijpen dat het een luxe is voor met name de ouders, maar we willen het een mooie dag laten zijn voor iedereen, en ook ontzorgen. Dus dat de anderen ook kunnen borrelen en/of eten zonder constant te letten op de kids, juist omdat het zo intiem is. De kinderen variëren qua leeftijd, jongste is dan ruim één jaar, oudste is 12 jaar, meeste zijn tussen de 5-8 jaar. We laten het afhangen van het budget, we gaan even terug naar de rekentafel