We hadden eerst een poes op leeftijd, en als we op vakantie gingen dan belden we een kattenoppas en die kwam iedere dag eten geven en een knuffel en dat ging prima. Maar de oude poes ging dood en nu hebben we een heel eigenzinnige energieke jongedame van 8 maanden. We laten haar regelmatig een paar uurtjes naar buiten als we thuis zijn, maar hele dagen buiten vinden niet nodig. We hebben ook geen kattenluikje. Wat is nu wijsheid als we in de voorjaarsvakantie weggaan? Haar toch maar de hele week binnen houden? Ik ben bang dat ze uit verveling en eenzaamheid alles gaat slopen. Maar een oppas 1x p dag kan haar niet naar binnen en buiten laten. Hoe doen andere jonge - katten bezitters dit?
Onze katten zitten nu in dierenhotel Marijke. Alleen daar durven wij ze naartoe te brengen omdat de hygiëne daar goed is, ze een buitenverblijf aan het binnenverblijf hebben, en omdat ze foto’s en berichten sturen met een update. Wij rijden er echt een uur voor naartoe en het is het helemaal waard. Wij houden onze katten in ieder geval niet thuis als wij op vakantie gaan.
Ik lees even mee, wij zitten volgende zomer met hetzelfde, en neigen ook naar een katten hotel. Niet omdat we bang zijn voor slopen, maar omdat ik haar niet in haar eentje thuis wil laten zitten.
Daar zijn wij niet bang voor, dat doen ze. Maar buiten dat vind ik het belangrijk dat er goed op ze gelet word en veel aandacht krijgen, de eerste keer dat wij ze naar hun brachten waren ze nog geen jaar oud. Wij hebben ze ooit bij een ander katten pension gebracht en daar vielen ze allebei 1,5 kilo af en moest er één, 5 dagen aan de sonde. Dus als er geen plaats meer is in dit kattenhotel gaan wij ook niet op vakantie.
Wij laten twee keer per dag iemand langskomen om ze eten te geven, met ze te spelen en ze te knuffelen. Deden we met onze oude kat en gaan we met de twee die we nu hebben ook doen (maar die zijn dus wel samen).
Mijn schoonouders geven ze eten, drinken en aandacht...ze moeten dan wel binnen blijven. Of ze gaan naar mijn moeder, moeten ze ook binnen blijven.
Fijn dat julllie zo’n goed pension hebben gevonden. We hebben dus een hele lieve kattenoppas die ook dierenarts assistente is... en die zou ons katje in elk geval een halfuur echte aandacht geven. Maar ja een halfuur is niks natuurlijk. Tot nu toe heb ik van ieder pension wat ook maar een beetje in de buurt zit al slechte recensies gevonden... als we eerst een uur moeten autorijden naar een acceptabel pension dan geeft dat ook een berg stress extra
Ja nou onze kitten bleef alleen over uit het nest, ze was 6 maanden toen ze bij ons kwam. We zitten nog wel steeds te denken of we er eentje bij moeten nemen. Maar ze speelt veel met de kinderen overdag en ze is erg agressief naar vreemde katten in de tuin... dus we vragen ons steeds af of we haar nu echt gelukkig maken met nog een kitten er bij. Maar ja voor de vakanties zou het misschien toch gezellig zijn
Mijn ouders of schoon ouders komen 2 keer per dag langs. Overdag gaat ze lekker naar buiten en in de avond weer naar binnen.
Onze kitten mocht alleen onder toezicht in de tuin (te jong voor knip knip nog)schoonmoeder pakte bakje koffie en ging in onze tuin/huis relaxen (glazen pui dus volledig zicht op tuin) . Ze verbleef dan uur in ons huis.
Dit doen wij ook,alleen bij ons 1x per dag. Mijn vader en stiefmoeder zorgen voor onze katten, dit nu al 4 jaar,voor de katten ook wel zo fijn om een 'vast' iemand te hebben. vroeger kwam mijn schoonzusje al die tijd gewoon in huis,maar toen woonde ze ook nog thuis,nu heeft ze een eigen huis en zelf huisdieren dus dat gaat helaas niet meer. Dit was echt ideaal!
Wij zorgen voor de 2 katten van de overburen als ze weg zijn. 2x per dag eten geven. Als ze klaar zijn met eten doe ik ze naar buiten. En dan 's avonds als ze moeten eten weer naar binnen. Mijn schoonmoeder doet dat ook zo bij onze kat.
Mijn schoonmoeder komt elke dag de dieren (vissen kippen en katten) verzorgen. De honden gaan wel naar een pension.
Mijn tante komt altijd bij ons in huis gedurende onze vakantie. Leuk voor de katten want ze krijgen veel aandacht van haar en mijn tante zegt ook op vakantie te zijn als ze in ons huis logeert 2 vliegen in 1 klap
Onze katten blijven altijd thuis. Iemand zorgt dan voor eren en drinken. Ik heb ooit begrepen dat een kat meer stress ervaart van een nieuwe omgeving dan van het alleen thuis zijn. En onze katten slopen niets dus daarvoor hoeft ik ze niet weg te brengen.
Hier komen mijn zus of vader dan dagelijks de katten verzorgen. Maar mijn katten zijn gewend binnen te blijven dus zullen niet gauw iets slopen, hooguit uit lompigheid iets van de vensterbank duwen .
Slopen doen ze omdat ze hun energie niet kwijt kunnen. Zorg ervoor dat er met ze gespeeld wordt ruim 15 min of als ze buiten adem zijn (of zelf niet meer willen) dan is de energiepiek voorbij. Ik ben ook voor thuisblijven, ik heb via huisdierenoppas punt nl een advertentie gezet voor een oppas, ook dat vind ik wel spannend.
Wij laten onze katten altijd thuis als wij met vakantie gaan. Wij hebben de eerste 4 jaar kennissen en/of familie in huis gehad die dan bij ons gingen logeren. Dat was erg fijn voor de katten. Veel aandacht en gaat op schoot zitten. Echter, wij vonden het niet heel meet prettig meet om relatief onbekenden in huis te hebben gedurende 2,5 week waarbij nota bene familie van ons ons huis smerig had achtergelaten. Dus nu hebben wij sinds vorig jaar een professionele kattenoppasser. Zij komt maar 1x per dag, maar speelt dan met de beestjes, verzorgt ze en stuurt ook foto's en filmpjes door. Ik wil onze beestjes echt niet in een pension doen. Het zijn binnenkatten en echt gehecht/gewend aan ons huis.