Ik ga vrijdag Sint Maarten lopen in mijn oude dorpje Wormer. Dan ga ik met die kleine van 3 met de trein heen en dan blijf ik slapen en ze willen mij en de kleine de volgende dag terugbrengen naar Zoetermeer. Nou perfect dus, echter ... Ze hebben geen autostoeltje en ik kan niet die hele autostoel mee gaan nemen in de trein haha. Mag hij al op een verhoger? Hij is nu dik 3 jaar. Mijn vriendin heeft al aan verschillende mensen in Wormer gevraagd of ze eventueel het autostoeltje kon lenen, maar dat is tot op heden geen succes dus eigenlijk is mijn vraag of hij al op de stoelverhoger mag? Of iemand in of rond Wormer die 1 dagje (zaterdag) het stoeltje uit wilt lenen?
Heb je hier wat aan? ANWB - Verkeer - nederland Gaat meer om het gewicht van het kind. Ik heb een foldertje in de auto liggen die ik van de politie had gekregen. (bij een grootschalige controle ) Daar stond ook in dat in gevallen van uitzondering ook andere regels golden. Maar dat zou ik niet met zekerheid durven zeggen
Hoe lang en zwaar is je kindje? Mijn dochter is best groot en nu bijna 4 en zit een enkele keer op een verhoger. Vorig jaar was ze daar echt nog te klein voor..
Ze mogen wel op een verhoger als de gordel goed over de schouder loopt. Maar aangezien iemand anders je zoontje meeneemt in een andere auto dan de eigen auto mag hij zelfs zonder stoeltje mee. Als de gordel nog te hoog zit kan je evt dekens op de bank leggen en daar de verhoger op zetten. Mijn dochter van 3 zit al wel op een verhoger maar die is heel lang