Hoi dames, Mijn vriend en ik trouwen mei 2015. We zijn volop aan het plannen en bespreken. Maar we lopen tegen wat zaken aan. Dacht misschien kan ik hier wat tips krijgen. Even kort verhaal. We trouwen met ongeveer 25 daggasten. Deze gasten zijn er vanaf 13 uur tot einde feest. We willen graag op een locatie dineren en aansluitend het feest met ongeveer 125 gasten. Nu hebben we verschillende locaties op het oog en zijn we bezig met offertes. Van 1 hebben we er al een terug maar daar schrok ik wel een beetje van. We vragen ons af wat je als bruidspaar het beste kunt doen met de drank en hapjes voor het feest. Koop je dat af vooor een x bedrag per persoon? Of op nacalculatie? Wat zijn normale prijzen? Bij een offerte rekenen ze 37 euro pp diner en nog 15 euro drinken erbij voor bij diner op stelpost en daarna nacalculatie. Feest is 25 euro drank op stelpost en dan nacalculatie erbij en hapjes 15 euro pp tijdens feest. Dus zeg maar 40 pp en dan nog nacalculatie. Ik vind dat zelf nogal wat bedragen. We zitten echt in dubio of afkopen goedkoper is dan nacalculatie. Als ik naar onze gasten kijk is het erg verschillend. We hebben wat oudere familie, ooms en tantes die waarschijnlijk niet heel de avond blijven en geen 10 glazen nuttigen. Maar ook het voetbalelftal van vriend komt die er gemakkelijk 15 a 20 wegdrinken op een avond. Wat hebben jullie gedaan? Wat zijn redelijke all in prijzen? Kortom, kunnen jullie me iets vertellen over jullie huwelijk hihi. Bedankt alvast.
Wij hebben geen feest gedaan, maar 's ochtends begonnen t/m 20u. Dat scheelde serieus 2000/3000e. Ik heb het niet perse om het geld gedaan maar meer om onze dochter. Waar wij geen oppas voor hadden 's avonds omdat iedereen bij ons en ik haar rust en regelmaat belangrijk vond dat een feest. Wij hadden verder overdag wel all in prijzen. Hier voelde ik me prettiger bij. Idd wat je zegt: het voetbalelftal kan heel wat wegdrinken. Stel dat het bloedheet is die dag, dat kan, dan moet je je niet willen ergeren aan wat er door bepaalde mensen allemaal doorheen gaat. Ik weet dat mijn man wel zo een type was, dus all in vond ik safer. We wisten precies wat we kwijt waren, geen verrassingen achteraf. Ik vind 37e voor diner en 15e aan drinken normale prijzen, maar ik zou dat drinken dus wel "vast" proberen te zetten en een vaste prijs pp afspreken.
Wij gaan ook in mei volgend jaar trouwen en doen de drankjes op nacalculatie. Buffet hebben we keus uit verschillende buffetten die variëren van 25 p.p. tot 38 p.p. Koffie met gebak gaan we uit van 2x koffie p.p. plus een gebakje dit kwam op 7.50 p.p. En bittergarnituur is 7.50 p.p. Ik heb op advies van mijn schoonzus en zwager voor nacalculatie gekozen. Hun hadden voor een vaste prijs gekozen maar er kwamen minder mensen op dagen en iedereen dronk ook minder dan ze gedacht hadden. Ze hebben het nog nagerekend en het was een verschil waar ze nogal van schrokken. Weet niet precies hoeveel het scheelde maar online ook wel eens verhalen gelezen van mensen waar de bedragen nogal verschilden kwam echt bedragen tegen van wel rond de 200 euro. Dat is toch best zonde van je geld vind ik. Succes met alle voorbereidingen. In algemene clubs zit ook een clubje van dames die allemaal volgend jaar gaan trouwen misschien heb je daar ook nog wat aan. Wij geven ook geen feest. Wil dochter de hele dag er bij hebben dus bij ons houdt het om 9 uur op. Beetje zelfde reden als krullie. De hele dag zijn er tussen de 25 en 30 mensen aanwezig.
Holymoly wat een prijzen! Ligt waarschijnlijk wel aan de locatie en de stad waar je het doet. Wij trouwden in steenwijk. En feest in een dorp in de buurt. Eten heb ik zelf gemaakt voor de daggasten en omdat ik geen zin had om 25 euro te betalen voor 3 stukjes vlees en salade. 25 euro is wat het hier kostte inclusief drinken. Geen nacalculatie. Het feest was 18.50 pp zonder gebak, dit was normaal 2 euro maar wij hadden zelf een sweet table besteld bij de bakker die onze bruidstaart ook had gemaakt. En 50 ct per hapje. Hadden er 4 pp dus werd het 20.50. Als afsluiter een broodje frikadel of kroket a 2 euro. Dus hebben 22.50 betaald pp. Het drinken was onbeperkt. Zonder nacalculatie. Frisdrank wijn bier en binnenlands gedestileerd. Ons feest was in een grote oude boeren schuur. Helemaal ons. Van 8 tot 1. In de buurt waren ook echt hoge prijzen. Veel minder uren. Met nacalculatie of echt veel duurder. Goed vergelijken was hier het motto haha Onze dag was fantastisch. Hebben nergens op bezuinigd alleen goed gekeken naar wat het ergens anders kostte. Onze bruiloft koste 3700 euro..
Bedankt voor je tips. Ik had inderdaad ook gelezen dat veel mensen goedkoper waren uiteindelijk met nacalculatie.
Die prijzen die ik noemde zijn van een kasteel. Erg sjiek maar ook duur. We wachten nu nog op offerte van een dorps locatie. Is een restaurant en zaal. Niets deftigs en ook meer wat voor ons. We zaten ook te denken aan rond de 25 euro pp voor avondfeest. 5 uur drank 5x hapje in trend van bitterbal Late night snack met broodje frikadel. Ben benieuwd naar die offerte.
Wij trouwen in Juni volgend jaar en hebben alle grote dingen al geregeld, locatie, datum, ringen, dj, fotograaf, jurk, ect. Ik weet de prijzen niet precies uit mijn hoofd offerte ligt boven, receptie hapjes waren 5 pp, diner voor daggasten (12) 4 gangen 27,50 drinken volgens mij 22 ik weet de rest niet meer precies uit mijn hoofd..... We hebben een chique locatie, we zijn wel daar gaan praten, we hebben niet telefonisch een offerte gevraagd beetje raar lijkt me dat ook want ze weten toch helemaal niet jullie wensen?? Die 37,50 hoeveel gangen is dat? Wijnarrangement erbij? Vind de prijzen die je noemt behoorlijk hoog. Onze dochter zal dan 2,5 jaar zijn maar we houden wel groot feest. Onze dochter gaat na de receptie naar huis waar dan oppas is en wij lekker kunnen feesten. Verder is ze er tot na de receptie gewoon bij. Ps: geniet van alle voorbereidingen
Wij doen het de hele dag op een locatie. Vanaf 14.30-01.00u. Bij aankomst van de gasten krijgen ze koffie en thee, met minimuffins. Dat kost ons 3.65 p.p. Na de ceremonie krijgen de daggasten prosecco. We betalen dan per fles. De rest van de dag gaat alle drank, ook buitenlands gedistilleerd op daadwerkelijk verbruik. Ons werd gezegd dat dat juist goedkoper uitvalt in de meeste gevallen. Wij doen een bbq en daarvoor betalen wij 37.50 pp. (luxe vlees, 5 verschillende salades, sauzen en verschillende soorten brood) en nog een dessertbuffet voor 12.50 p.p. De kinderen onder de 12 zijn voor de helft van de prijs. Drankjes tijdens de bbq zijn 10.00 p.p. Voor de drankjes op het feest wordt uitgegaan van 17,50 p.p, kinderen 12.50 p.p. Bittergarnituur 8.50 p.p. dan krijgen ze 6 hapjes. Als afsluiting een puntzak friet met mayo voor 3.50 p.p. Ik vind die 15 p.p wel veel voor hapjes. Heb je dan hele luxe hapjes en hoeveel krijgen ze dan? Bij onze bittergarnituur zitten zelfs sushi en gamba's en zo. Dus best wat luxere dingen. Wij krijgen trouwens ook de feestzaal en zo cadeau, omdat wij het de hele dag bij hun doen. Ik vond het echt reuze meevallen. Wij trouwen best bij een luxe locatie en dacht eigenlijk dat het veel duurder zou zijn.
Ik ben het met je eens dat we daar moeten gaan praten. Echter is het nu beetje lastig ivm einde zwangerschap hihi. En de locatie liggen niet in ons woongebied maar op 1 uur afstand dus is ook niet even snel snel re doen. O 37, 50 is 3 gangen zonder drinken.
Ik denk dat het afhankelijk is van de mensen die je op het feest krijgt. Voorbeeld: wij hadden een voetbalteam, hockeymeiden en ik en mijn vriendinnen (haha) die nogal van drankjes houden. Daarnaast bourgondische ooms en tantes die niet aarzelen om een biertje of 8 dus bij ons was afkopen veel goedkoper dan op nacalculatie. Dat hebben wij dan ook gedaan. Volgens mij waren wij voor een avondgast 25 euro pp kwijt. Diner daggast was 35 euro. De borrel/taart en bij het diner hadden wij wel drankjes op nacalculatie maar dat viel me reuze mee dat bedrag (terwijl er al aardig gedronken werd) Voor de locatie (dus ceremonie, zalen, bruidssuite, ontbijt, diner, koffie/thee, hapjes, taart,prosecco, drank dag/avond etc) waren wij in totaal voor 35 daggasten en 110 avondgasten totaal 8000 euro kwijt...luxe locatie!
Ik zie het spannend hoor bijna jullie ukkie geboren! Poh de prijs is dan echt wel heel duur, en zoals gezegd telefonisch ia dat erg lastig te bepalen. Misschien nog eens een keer gaan babbelen als jullie kleine wonder er is. Onze dochter is volgens jaar als we trouwen 2,5 jaar, ze is erbij tot na de receptie en gaat dan naar huis waar oppas is, en wij lekker kunnen feesten. We hebben de hele dag op dezelfde vrij luxe locatie, maar zijn niet zoveel kwijt als jullie in kasteel offerte. Savonds doen doen we ook op de locatie door hun geregeld een uitgebreid buffet, welk buffet dat haat worden moeten we nog bepalen. De locatie met eten, drinken ect is al de helft van ons budget, maar dat vinden we niet erg je bent daar ook tenslotte de hele dag dus dat is je bruiloft. Drinken kopen we niet af, receptie en feest en daggasten.
Wat bedoelen ze dan als eerste met stelpost en daarna op nacalculatie? welke prijs komt er dan bij? En waar is de stelpost van afhankelijk? Ik vind het behoorlijke bedragen. Voor een drie gangen diner gaat het nog, maar de prijzen van de drank vind ik nogal wat voor de daggasten. die zijn 's avonds behoorlijk vol na een diner en drinken erbij. Die drinken 's avonds heus zoveel niet meer. Als je wil mag je mij best een pb sturen. Ik ben als weddingplanner werkzaam geweest en kan je wel wat verder op weg helpen. Ik ken wel wat locaties en hun werkwijze. Voel je vrij, mocht je dat willen.
Wij gaan ook trouwen in mei 2015 Wij hebben altijd al een hele mooie locatie op het oog gehad voor als we ooit zouden gaan trouwen en hebben die nu ook gereserveerd. Het eten daar doen we met 16 personen, 4 gangen, incl. drank voor 30 p.p. Daarna komen er zo'n 100 personen en dat kost ons 19,50 p.p. incl. een paar rondes hapjes en onbeperkt drank. Geen groot feest dus, gewoon wat drank en hapjes. Een stuk goedkoper dan bij jullie dus en dit was niet eens de goedkoopste locatie voor ons.
Ja dat van die stelpost snap ik ook niet precies. Misschien vooraf dit bedrag per pe8rsoon, dus 25 euro en dan x aantal personen. Zeg 100. Als er dan voor 2500 is gedronken is het op en komt alles wat meer wordt gedronken erbij? Zo even hoe ik het zie. Bedankt ook voor je aanbod, mocht ik er niet uitkomen dan pb ik je.
Wat leuk, jullie ook in mei. Dat is inderdaad eennstuk goedkoper. Ik ben benieuwd naar de andere offerte.
Ik zou bij die stelpost echt even heel goed checken wat ze daarmee bedoelen! Want anders ben je straks heel veel geld kwijt. Zitten er algemene voorwaarden bij je offerte?
Wij waren heel blij met onze all-in prijzen er is flink gedronken. Het was namelijk erg warm en benauwd die dag. Wij hadden een hele goedkope locatie en we waren 32,50 kwijt all-in.
Leuk dat jullie gaan trouwen! Zo hebben wij het ongeveer gedaan in 2009 (prijzen zijn gokjes wat het ook weer was): 30 daggasten en 95 avondgasten (totaal). 10:30 bij ons huis verzamelen, man kwam mij ophalen, kletsen, koffie thee. 11:30 bruidspaar ging fotos maken op andere locatie. Mijn moeder zorgde voor drinken en broodjes voor de daggasten. Die hadden we de dag ervoor gemaakt. 13:45 allemaal bij stadhuis en trouwen, daarna fotos maken met familie en vrienden. 15:30/16:00 naar feestlocatie met taart en drinken. Dit drinken was op rekening. 17:00 eten en drinken met vast tarief per daggast (28 euro) 19:30 tot 20:00 wat drinken, op rekening. 20:00 avondgasten met vast tarief per avondgast (23 euro) incl taart, 5 hapjes, binnenlands gedestileerd drinken, en puntzak friet op het laatst. Wij hebben een dj gehad in de avond, echt geweldig!! Wat een feest! En tijdens het avond eten hebben wij een zag en gitaarduo gehad. Ook super tof, iedereen was erg geamuseerd. Maar wij hebben ook goed moeten zoeken naar een leuke en betaalbare locatie. Wij hebben ervoor gekozen om de meeste bedragen vast te hebben liggen, omdat we dan niet voor verassingen kwamen te staan. Ja een deel van de middag is er drinken op rekening gedaan, omdat veel mensen dan nog niet zoveel zullen drinken. Ik heb ook bruiloften gehad in 'tenten'. Gehoord van party tenten in de tuin. Zelf een zaaltje bij een vereniging afhuren en alles zelf regelen. Het kan allemaal. Succes!
Wij hebben ook diverse feestlocaties bekeken en zijn uiteindelijk terecht gekomen bij een locatie die werkt op basis van na-calculatie. Er is bij ons flink gedronken (ook gedestilleerd). Wij hadden een diner met 25 personen en een groot feest met ongeveer 165 personen. Het heeft ons ongeveer 1000,- gescheeld dat we nu goedkoper uit waren. Ik vond het eerst best wel eng, ik weet graag waar ik aan toe ben, maar het heeft echt heel veel gescheeld. Ik weet de precieze cijfers niet meer, maar ik weet wel dat we een meevaller van om en nabij de 1000,- hadden (ik geloof dat we in totaal rond de 3700,- kwijt waren).
pfoe, ik vind de bedragen die jij noemt best hoog hoor. Ik weet niet exact de prijs pp, maar dit hebben wij voor het volgende betaald in 2008: 's morgens gingen de daggasten (60 pers) naar het restaurant (wij gingen foto's maken, daar kregen ze onbeperkt drinken/gebak en wat later broodjes. Na het stadhuis en kerk weer terug waar we allerlei drankjes met een stuk bruidstaart (hadden we via hun geregeld) 's avonds een heel groot en luxe buffet voor 60 pers. Om 20 00uur begon ons feest en waren we met 130 gasten, die de hele avond onbeperkt hebben kunnen drinken, 6x hapjes en bij afsluiting koffie met broodjes beenham. Kosten van het restaurant voor letterlijk de hele dag was 5250 euro.