In eerste instantie wilden we ook een tent laten plaatsen in dectuin van mijn ouders. Maar dat is toch wel veel gedoe ivm ongelijke ondergrond. Alleen de tent inclusief meubels kost ons dan al ruim 3500 euro. Dan heb je nog niets.
Dat is nog eens een leuk bedrag. Maar goed we leven nu 6 jaar verder. Alles is duurder geworden helaas.
Wij waren ook niet zo gek veel kwijt voor onze bruiloft, onze dag zag er ongeveer zo uit; Dag ervoor trouwauto opgehaald 9:30 fotograaf kwam 10:00 uur - kapster kwam mijn haar doen aan huis 13:00 uur - trouwen in het oude stadshuis hier in het centrum 14:00 uur - trouwfoto's maken 14:00 tot 15:30 - gasten wat gedronken in cafeetje 16:00 uur - aankomst feestlocatie, koffie drinken en bruidstaart 18:00 uur - uitgebruid koud/warm buffet 19:30 uur - aankomst DJ 20:00 uur - begin van het feest onbeperkt drinken en drank (binnenlands gedistilleerd) 4x koud/warm hapjes 1:00 uur - puntzak friet met saus naar keuze - einde feest. Volgens mij waren wij met zo'n 80 gasten De totale bruiloft heeft ons volgens mij nog geen 4.000 gekost. Vind het dus absoluut niet duur.. de avond gasten werden op de locatie door middel van ruiters te paard naar de feest locatie begeleid waar een rode loper uitlag met lantaarns etc.. super leuk
Hier een Belgje en in juni getrouwd. Wij deden voor iedereen (50 à 55 personen) een grote barbecue op een klein hoevetje midden in de velden. Met als aperitief / vooraf cava en een 5-tal hapjes en een dessertenbuffet. Drank werd gerekend aan wat er werkelijk verbruikt was. Hapjes vooraf: 9 euro per persoon Barbecue: 25 euro persoon Dessert: 9 euro (?) per persoon De drankrekening viel uiteindelijk bij ons goed mee (ik had erger verwacht omdat er een paar ooms zijn die er nogal mee overweg kunnen). Iedereen moest immers nog veilig thuis raken. Begonnen om 5 uur 's middags en om half 12 was de laatste naar huis (geen dansfeest, wel buiten een kampvuur). Wij zijn 's ochtends om 11 uur getrouwd voor 't stadhuis. Met degenen die tot daar zijn gekomen zijn wij achteraf iets gaan drinken in 't cafeetje waar we elkaar ontmoet hebben (300 meter van 't stadhuis). Heeft ons 3 flessen cava en een paar frisdrankjes gekost. Wij zijn daarna nog eventjes 't stad in gegaan voor foto's, de rest is naar huis gegaan. Ik hou zelf echt niet van dat onderscheid qua gasten. Bij mij was iedereen dus gewoon op alles welkom.