Bruiloft vriendin; hoeveel geld geven?

Discussie in 'De lounge' gestart door Juleah, 31 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

wij hebben mijn vriendin de bruidstaart kado gedaan en een envelop met 50 euro

2. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij zijn vorige week getrouwd en hebben van de meeste vrienden tussen de 30 en 50 euro gekregen.. Familie van mijn kant veel meer maar van de vrienden heeft niemand meer dan 50 gegeven dus dat zal wel zo horen dan ;) .. Ik zelf zou voor echte goede vrienden en een hele dag aanwezig denk ik tussen de 50 en 100 euro doen.

Ow en echt een prachtige jurk inderdaad!!!

3. Taliada

Taliada Actief lid

29 mei 2012
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je alleen gaat 50 en samen 75.
    Alleen voor de avond geven wij 30/40.

4. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    vrienden, kennissen, familieleden die we weinig zien, 50,- (dus 25,- p.p)
    naaste familie (broers/zussen), 100,- (50,- p.p)

Als ik kijk naar wat wij gekregen hebben was het tussen de 10,- van een gezin (neef van mijn man) en 1000,- van schoonouders.
    De meeste stelletjes geven tussen de 50,- en 75,-

Je man zit in het buitenland voor werk maar was wel uitgenodigd toch? dan zou ik als stel geven.

5. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    50 euro geven wij meestal. ik laat altijd iets tasbaars maken v.b kaars met namen en datum/houten lijstje met hart naamen en datum etc.

6. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Ik zou dan 100 € geven.

7. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

waarom kijken zoveel mensen naar het feit of ze de hele dag of alleen de avond uitgenodig worden ?

8. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Wij doen hier ook 50 euro per persoon. Of er moet een cadeau bij komen, dan word het minder!

9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Ja daar kijk is dus ook echt niet naar, het is de keuze van het bruidspaar om me op een bepaalde manier uit te nodigen, en nog altijd mijn keuze wat ik wil geven. En dat ligt meer aan wat ik te besteden heb (en voor een deel speelt dan ook de band mee natuurlijk) dan aan of ik de hele dag ben uitgenodigd.
    Ik ga ervan uit, als ze me de hele dag uitnodigen, dat ze dat doen omdat zij het leuk vinden dat ik de hele dag er ben en niet omdat ze een groter geldbedrag willen/verwachten.

10. MaudvanL

MaudvanL Bekend lid

11 jul 2012
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ivm kosten voor het bruidspaar denk ik, als je de hele dag aanwezig bent kost je iets meer en geven sommige mensen ook een groter cadeau.

11. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Ligt er toch ook aan wat je kunt missen?
    Toen een van onze beste vrienden trouwden hebben we die 100 euro cadeau gedaan, weer andere hele goede vrienden hebben we een fotoshoot t.w.v. 90 euro cadeau gedaan. Bij hen waren we er allebei de hele dag bij. Mijn zus heb ik een pretecho van 100 euro gegeven en zij heeft dit andersom ook gedaan. We waren allebei zwanger toen we trouwden hihi! ;)

Mensen die wat verder van ons weg staan hebben we een cadeaubon van 30 euro gegeven.

12. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Ja maar je gaat toch niet kijken naar de kosten ?? Bedoel, als ik een goeie band heb met iemand geef ik veel meer, en of ik dan alleen in de avond uit genodigd word of de hele dag dat maakt mij niet uit, ik kijk gewoon naar de relatie tot die gene die gaan trouwen.

Iedereen moet het zelf weten natuurlijk maar ik vind het echt vreemd dat er gekeken word naar hoe lang je uitgenodigd word.

13. Jel

Jel Niet meer actief

Ik zou 50 euro geven of een leuk cadeau met een kaartje eraan met nog wat geld erin. Bijvoorbeeld een cadeau van 25 euro en 25 euro in de envelop.

14. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Wij geven goede vrienden tussen de Eur 100-250, ligt eraan hoe hard ze het nodig hebben. ;) Soms wordt dit bedrag overgemaakt naar een goed doel op verzoek van het bruidspaar, ze geven dan specifiek aan geen geld/cadeau te willen. :)

15. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Heb ik idd ook altijd heel apart gevonden, is volgens mij iets Nederlands? :( Ik trek mij daar verder niks van aan, kijk gewoon hoe dierbaar iemand mij is. :)

16. Alexandra2008

Alexandra2008 Fanatiek lid

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    In de Turkse cultuur wordt er vaak een moment ingelast voor het overhandigen van (meestal) geld. Er is dan iemand die met een microfoon omroept wie wat geeft. (Ik heb een Turkse vriend gehad met wie ik op verschillende Turkse bruiloften ben geweest.)
    Familieleden gaven meestal 100 euro, anderen 50.

17. Sherry

Sherry Niet meer actief

Vrienden van ons gingen trouwen. We hebben niks gegeven. Vrijgezellen feest liep uit op een drama wat resulteerde dat mijn man 500 euro kon betalen. Zijn broertje (van die vriend van ons) had alles georganiseerd en had overal geld ge-int maar niks betaald en was ook niet op komen dagen..

Noem me maar een krent maar ik vond dat wel genoeg.

18. Amfy

Amfy Niet meer actief

die snap ik ook niet hoor.

19. tulip

tulip Niet meer actief

hier voor (goede) vrienden 50/75 euro, maakt niet uit waarvoor we uitgenodigd zijn, meestal wel de hele dag natuurlijk. Ik zou wel als stel geven, als je man kon was hij ook gekomen neem ik aan.

20. Isabel Olivia

Isabel Olivia Niet meer actief

€50 vind ik een mooi bedrag. Ligt er voor mij aan welke vriendin het is.. anders maak ik er €100 van ;)

Deel Deze Pagina