Bruiloft vriendin

Discussion in 'De lounge' started by rocketscience, Jan 10, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    In dit geval vind ik de situatie van TS inderdaad even belangrijker dan de bridezilla op zich. Kom op zeg, beetje compassie moet je wel kunnen tonen hoor als bridezilla zijnde.

Want even serieus, hoe kan TS nu al zeggen hoe zij zich over een half jaar voelt? Hoe kan TS over een half jaar zeggen of het goed gaat met de baby? Of hoe kan ze nu al zeggen dat ze over een half jaar aan de borst voeding zit?

Je kan een bridezilla zijn of niet maar dit kan je gewoon niet verwachten van iemand.

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Ik vind dat TS het zich ook onnodig moeilijk heeft gemaakt. Ze had gewoon moeten zeggen "ja"... en tegen die tijd moeten kijken of het zou lukken.

3. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Ik ken het verhaal maar van 1 kant, ik weet niet hoe dat gesprek is gegaan. Dus of TS haar situatie belangrijker is dan die van de bruid daar ga ik niets over zeggen.
    TS kan het idd niet nu zeggen. Ze had ook gewoon moeten zeggen ja en dan tegen die tijd wel zien. Voor hetzelfde geld is kolven gewoon een optie en bestaat het hele probleem niet ... Voor hetzelfde geldt gaat de bv niet en krijgt het kindje kv.

Wie dan leeft, wie dan zorgt. En misschien is de bruid idd wel verdrietig dat de relatie veranderd. Dat kan, zeker als het het beste vriendinnen zijn, zal dat even moeilijk te verwerken zijn. Waarom kan TS dan ook niet een beetje rekening houden met die gevoelens? Het is geven en nemen.

4. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Maar denk je niet dat de bridezilla dan niet nog bozer was geweest als TS nu Ja had gezegd en dan op het laatste moment had aangegeven dat ze toch niet zou kunnen komen? Denk ik namelijk wel.

En het klopt inderdaad dat we nu maar 1 kant lezen maar daar is mijn mening dan nu ook op gebaseerd. Ik vind die '' vriendin '' nu overkomen als een erg egoïstische persoon. Ik kan mij gewoon niet voorstellen dat beste vriendinnen zo moeilijk doen tegen elkaar.

5. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

Aug 19, 2015
    1,533
    382
    83
    Female
    Hoezo dan? Als het je beste vriendin is mag je dat toch overleggen? en/of dan krijg je achteraf gezeur je had beloofd dat je zou komen maar je was er niet.

6. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Net zoveel kans als dat het allemaal wel losloopt tegen die tijd.

7. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    4,272
    3,239
    113
    Female
    Ik heb dit met mijn man besproken en die heeft er een duidelijk eigen mening over. Ik had het hier geplaatst omdat ik niet begrijp waarom vriendin zich zo gekwetst voelt door mij. Ik zie niet in wat ik verkeerd heb gedaan en dacht dat ik hier wellicht dat wel zou gaan zien door meningen van anderen.

Dat is misschien ook wat dom van mij geweest, blijkt nu. Ik zal wederom een slotje vragen bij beheer.

8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,230
    6,091
    113
    Ik denk ook dat je een ietwat vertekend beeld krijgt doordat hier veel vrouwen zich beter in jou kunnen verplaatsen (qua kinderen en hun behoeften) dan in je vriendin, die zich totaal niet bezighoudt met kinderen en er gewoon echt niet aan toe is.

9. mw21

mw21 VIP lid

Oct 24, 2010
    5,173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Nee hoor daar is een forum voor!!

Net of alleen mensen die geen vrienden of partner hebben hier dingen mogen bespreken haha zou mooie boel worden!

10. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Een slotje vragen? Waarom? Een forum is toch om je vraag te stellen, advies te vragen etc etc. Dat Miss Appletree dat vreemd vind moet zij weten maar je moet toch gewoon je vraag hier kunnen stellen. Kom op zeg.

11. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,230
    6,091
    113
    En ik denk dat je vriendin het ziet als een bevestiging dat je je gezin/kinderen boven haar (vriendschap) stelt.
    Kijk veel mensen vallen hier over dat ze perse haar wensen wil hebben op die dag. Terwijl zij misschien wel denkt: het is 'maar' 1 dag, waarom wil/kan jij je niet voor 1 dag aan mij aanpassen?

Nogmaals, ik begrijp helemaal jouw gevoel, maar ik denk (voor zover ik het kan halen uit jouw verhaal, de hare ook.

12. Sjaanbanaan

Sjaanbanaan Actief lid

Jan 2, 2017
    423
    26
    28
    Dat verplicht ze toch niet.
    Zoiets kun je niemand verplichten.
    Volgens mij heb je zelf de vrije keus om dan te weigeren.

13. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    4,272
    3,239
    113
    Female
    Dit heeft ze inderdaad letterlijk zo gezegd.

14. Sjaanbanaan

Sjaanbanaan Actief lid

Jan 2, 2017
    423
    26
    28
    Ik vind het logisch dat zij bepalen of er wel of geen kinderen welkom zijn op hun bruiloft.
    Ik vind het logisch als ts dan vriendelijk bedankt omdat zij een pasgeboren baby heeft die ze borstvoeding wilt gaan geven.
    Ik vind het dan ook logisch dat deze bruid daar teleurgesteld over is.
    Ik vind het niet logisch als je daardoor beide erg koppig bent een voor zoiets je vriendschap op het spel zet.

15. Sjaanbanaan

Sjaanbanaan Actief lid

Jan 2, 2017
    423
    26
    28
    Dat zou je inderdaad ook kunnen doen.
    Maar als je, om welke reden dan ook, geen kinderen op je bruiloft wilt hebben dan is je dat goed recht en dat maakt je dan geen bridezilla.
    Als je vervolgens teleurgesteld bent omdat je beste vriendin dan vriendelijk weigerd, dan mag daar ook ruimte voor zijn, net zo goed als dat ts teleurgesteld is omdat er voor haar geen uitzondering wordt gemaakt.
    Bridezilla vind ik hier niet echt toepasselijk.

16. Momisake

Momisake Fanatiek lid

Jul 27, 2010
    1,641
    173
    63
    Female
    Ik kan mij ook ik beide inleven. Maar dat de vriendin van TS niet even mee kan denken om een oplossing te zoeken. Maar haar uitnodiging direct intrekken?
    Nee dat snap ik echt niet.

17. Kusho

Kusho Niet meer actief

Maar de bruid reageert toch niet alleen teleurgesteld? Ze trekt direct de uitnodiging in (en blijft daarbij) nadat ze niet het gewenste antwoord heeft gehad. Dan laat je je wel ontzettend kennen en vind ik veel verder gaan dan teleurgesteld zijn.

18. Kusho

Kusho Niet meer actief

Ik vraag me af hoe je vriendin over een paar jaar, en mag het haar gegund zijn, zelf een paar kids rijker, zelf zou denken over dit argument als ze erop terug kijkt.

19. tuc

tuc Niet meer actief

Hmm ik vind bridezilla hier heel erg toepasselijk. Ts probeert het bespreekbaar te maken en bridezilla schrapt haar direct als daggast.
    Dat vind ik echt heel bizar.

Maar sowieso snap ik al die bruiden met die strikte ideeën en wensen niet. Och hemeltje er zal toch maar eens een kindje huilen;)
    Een bruiloft zou voor mij een relaxte ontspannende dag moeten zijn waarop van alles mogelijk is. Die onverwachte dingen maken toch zo'n dag....die zijn onvergetelijk en ik bedoel dat dus enkel positief.
    Ik snap niet waarom er bruiden zijn die van hun bruiloft zo'n verstikkende situatie maken.

Maar goed ik had bij voorbaat al bedankt als ik zo'n uitnodiging binnen kreeg.

20. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,230
    6,091
    113
    Ik denk dus dat die reactie voortkomt uit dat zij het gevoel heeft niet belangrijk (genoeg) te zijn voor TS.
    En als iemand mij in mijn ogen niet belangrijk genoeg vind, hoeft ie ook niet per se een belangrijke gast te zijn op mijn dag, toch?
    (Dan is het nog een heftige reactie om dit gelijk maar te besluiten, wat dus logischerwijs op onbegrip stuit, want vriendin is zeker wel belangrijk voor TS, daarom probeert ze zich in allerlei bochten te wringen om er toch bij te zijn.)

Share This Page