Ik vind dat jullie beiden rekening met elkaars wensen kunnen houden. Zij met dat jij bv geeft en een pasgeboren baby hebt. En jij met dat zij haar huwelijk oo een bepaalde manier wil. Maar dat 'je mag nu geen daggast meer zijn' vind ik onvoorstelbaar kinderachtig hoor. Maar ja, bij ons huwelijk waren iedereens kinderen welkom en iedereen was welkom bij de plechtigheid, receptie, eten en feestavond. Wij vinden het 'splitsen' van je gasten echt treurig en armoedig (sorry voor wie ik nu op zn tenen trap). Maar wij zeiden: we serveren nog liever broodjes ham en kaas voor iedereen dan dat we mensen gaan vertellen dat ze alleen bij de plechtigheid of receptie mogen zijn.
Ik heb lang niet alles gelezen, maar wat ik lees van hoe jij omschrijft hoe ze met jou omgaat komt op mij niet over als een echte vriendschap. Verdrietig om te constateren dat je uit elkaar gegroeid bent, maar een vriendschap moet wel van 2 kanten komen he? Het kan niet zo zijn dat de een alleen maar geeft.. dat jou leven er anders uitziet door kinderen en dat dat soms onbegrip kan geven snap ik, dat herken ik zelf ook. Ik heb ook een vriendschap dood zien bloeden omdat er geen inlevingsvermogen was wat betreft de tijd en zorg die kleine kinderen met zich meebrengen. Kwel jezelf niet met piekeren hierover, gun jezelf wat rust en begin met accepteren dat de vriendschap die er eerst was, nu over is. Het heeft geen zin om vast te houden aan iets, wat er al blijkbaar niet meer echt is. Sterkte, want dit is alles behalve een leuke situatie
Ik zeg ook niet dat je een bridezilla word als je geen kinderen op je bruiloft wilt, kan mij juist goed voorstellen dat mensen dat niet willen. Gaat om de hele reactie van de vriendin op zich wat haar in mijn ogen een bridezilla maakt. Ze trekt meteen de uitnodiging in, ze blijft bij haar standpunt en komt boos over dat TS voor haar kindje kiest, ik vind je echt een enorme bridezilla als je zo reageert. Dat je wensen hebt voor je eigen bruiloft dat snap ik volkomen maar in de situatie die nu geschetst word door TS vind ik dat je als vriendin ook wel wat minder heftig kan reageren.
ze zal het pas gaan snappen als ze zelf kinderen heeft ik zou echt niet meer gaan dat mensen geen kinderen op hun bruiloft willen snap ik wel maar je kan niet verwachten een pasgeborene die waarschijnlijk bv krijgt al een hele dag alleen te laten en alles nu al te willen weten
Dit. Ze heeft ook gewoon geen idee waarschijnlijk. Overigens hoefde ik pas tot een week de definitieve gasten door te geven dus hoezo moet ze het nu al weten.
Hahah ja bij ons ook inderdaad geen onderscheid. Of ze waren belangrijk genoeg voor ons om ze te vragen als gast en dan dus ook voor de hele dag, of niet en dan dus ook geen uitnodiging.
Ze trekt waarschijnlijk de uitnodiging als daggast in omdat ze duidelijkheid wilt vanwege de kosten en dit tijdig geregeld moet hebben. Niet omdat ze een bridezilla is, anders zou ts niet eens op haar bruiloft mogen komen, denk ik zo.
Ik zie het niet zo dat ze als daggast wordt geschrapt vanwege een wraak/bridezilla-actie maar meer omdat de bruid nu duidelijkheid nodig heeft. Die kan ts haar nu niet bieden, dus moet de bruid een keuze maken. Dingen moeten waarschijnlijk tijdig van te voren geregeld en aangegeven worden en dan is er geen ruimte voor om het op het allerlaatste moment aan te laten komen.
Ik denk dat er van beide kanten uit teleurstelling is, wat ook begrijpelijk is. Daarom zou het zonde zijn als hier de vriendschap op kapot zou lopen. Ik begrijp de bruid heel goed maar ook ts. Ik denk dat je elkaar met dit soort dingen ook in elkaars waarde moet laten en elkanders keuzes moet accepteren ook al is dit moeilijk. Er valt voor beide wat te zeggen. Maar ik persoonlijk vind de bruid hierdoor echt geen bridezilla, maar gewoon iemand met duidelijke wensen en verwachtingen op haar dag.
Het aantal gasten hoeft echt niet een half jaar van te voren definitief te zijn, dan zouden heel wat locaties zichzelf in de vingers snijden qua verwachte flexibiliteit voor evenementen
Nee maar als ts het nu nog niet met zekerheid kan zeggen dan kan ze dat, wat korter voor de bruiloft, ook nog niet. Het wordt dan echt een last-minute beslissing. Dus ik denk dat de bruid gewoon de knoop door wilt hakken, zodat zij weet waar ze aan toe is.
Als de bruid bijvoorbeeld ts voor het blok had gezet, en haar alleen de keus had gegeven tussen daggast zijn, en anders helemaal niet komen.
Ja, ten koste van haar vriendin. Ze had ook gewoon kunnen afwachten tot 2 weken voor het trouwen. Die 1 of 2 personen minder gaat echt geen probleem zijn.
Beter dan nu denk ik; de kleine is dan geboren, je weet hoe je uit de bevalling bent gekomen en kunt beter inschatten wat wel of niet werkt. Maar dat mag niet van de bruid, die wil het per se nu weten ook al geeft TS aan dat ze het niet goed kan inschatten. Ik vind het gewoon vreemd, je bent beste vriendinnen, zogenaamd, maar je mag geen vragen stellen of mevrouw wordt boos en TS geweerd van de bruiloft; om een vraag!
Waarom? Als het haar meer rust geeft om nu de knoop door te hakken i.p.v. vlak voor haar bruiloft teleurstelling termieten verwerken en dingen nog te regelen, dan is haar dat toch goed recht? Hoezo ten koste van haar vriendin? Bruid geeft aan geen kinderen op haar bruiloft te willen, ts geeft aan niet zeker te weten dit waar te kunnen maken, bruid hakt de knoop door, ts mag in de avond komen. Natuurlijk zijn er teleurstellingen, maar zo weet wel iedereen waar ze aan toe zijn. Geen gezeik of het misschien wel of niet gaat lukken, ts hoeft zich niet meer schuldig te voelen en de bruid heeft zich bij haar wens gehouden. Prima toch.
Ze zet haar ook voor het blok: ze is direct niet meer welkom als daggast, nadat ze haar dilemma uitte bij haar beste vriendin omdat die zat te pushen voor een antwoord (wel niet aanwezig op de bruiloft). TS wordt dus gedwongen te kiezen tussen haar vriendin en haar kind.
Ze wordt toch niet geweerd van de bruiloft. Het lijkt mij duidelijk dat de bruid gewoon graag duidelijkheid wil, ts kan haar dit niet op tijd geven dus schept ze die duidelijkheid zelf. Als ze ruzie had gewild en de vriendschap had willen breken dan had ze ts gewoon helemaal niet meer uitgenodigd.
Waarom geeft het meer rust als je een half jaar van tevoren alles weet? Waarom is dat nodig? Ik snap echt het probleem niet. Twee weken van tevoren even de locatie bellen als ts toch niet gaat, dat is alles. En ten koste van haar vriendin; de vriendin van ts bepaalt nu dat ts helemaal niet meer hoeft te komen, terwijl ts dat wel wil, als het lukt. Oh en haar goed recht om zo te doen is het inderdaad wel, maar ze raakt zo wel een vriendin kwijt.
Waarschijnlijk is de bruid nu teleurgesteld en wil misschien verdere teleurstelling dicht tegen de bruiloft aan voorkomen. Ik weet ook niet wat haar beweegredenen hier precies voor zijn, we kennen nu allemaal maar één kant van het verhaal en dat is de kant van ts. Maar ik geloof niet dat de bruid de vriendschap wil verbreken en ts echt voor het blok wil zetten, anders had ze de hele uitnodiging wel ingetrokken. Ik denk dat de bruid gewoon bepaalde ideeën en wensen heeft bij haar dag, en dit graag van te voren duidelijk wil hebben.