Bruiloft vriendin

Discussion in 'De lounge' started by rocketscience, Jan 10, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Ik denk dat meer mensen gewoon meer nadenken over alles wat ts heeft gezegd behalve dan alleen over de bruiloft...

Zoals ik begrijp vind ze het kind van ts sowieso al vervelend en heeft de vriendin liever dat de vriendschap is zoals die was voor ts kinderen had...
    En dan word ze ook nog zonder pardon van de daglijst geschrapt omdat ze 6 maanden van te voren niet kan aangeven hoe het tegen die tijd is en of ze een hele dag kan...

De vriendin accepteert de kinderen van ts gewoon niet... op welke manier dan ook

Nee dat noem ik ook geen beste vriendin...

2. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    4,272
    3,239
    113
    Female
    Zo ziet vriendin het inderdaad, ze wil graag alle aandacht van iedereen en zeker van mij.

Het was trouwens al bekend dat ik zwanger was voordat ze de trouwdatum plande maar daar heb ik echt geen moment een probleem van gemaakt en vind ik ook helemaal niet erg. Zij moet het helemaal zo plannen wanneer haar het beste uitkomt. Heb haar ook op het hart gedrukt dat ze daarin geen rekening met mij moest houden (niet wetende dat baby niet mee mocht).

Iemand vroeg nog: hoe hecht is jullie vriendschap eigenlijk? En die was wat mij betreft altijd zo hecht als beton. We hebben zoveel meegemaakt samen... onze levens en karakters zijn mega verschillend maar dat heeft nooit een probleem gevormd. Nu lijkt dit toch een te groot verschil te zijn...pijnlijk en jammer maar wel de realiteit.

3. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Inderdaad vriendin tussen aanhalingstekens, een beste vriendin zou namelijk in mijn ogen niet zo reageren zoals deze bridezilla nu doet.

Het zou die beste vriendin sieren om niet de bridezilla uit te hangen en gewoon samen met haar vriendin te zoeken naar oplossingen. En TS is met een super oplossing gekomen, het zou die '' vriendin '' dan sieren als ze daar gewoon mee akkoord gaat. ;)

Deze zogenaamde '' vriendin '' geeft zelfs aan dat ze het leuk vond toen TS nog geen kinderen had en dat ze dat mist. Dat kan natuurlijk en dat is heel eerlijk maar het is nu eenmaal niet zo en TS kan niet terug naar die tijd, daar moet die ''vriendin'' zich gewoon bij neerleggen en als ze dat niet kan ( wat nu dus blijkt ) dan kan ze beter de vriendschap stop zetten want dit zal altijd een struikelblok blijven.

Ben benieuwd hoe deze vriendin straks is als ze zelf kinderen heeft.

4. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Nja dit ook.. ik zou nooit trouwen zonder mijn beste vriendin erbij...:)

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Maar JUIST als het zo'n belangrijke dag in je leven is dan wil je toch rechtsom of linksom je beste vriendin erbij hebben?! En ook al heeft ze zelf geen kinderen ze begrijpt toch wel dat zo'n hele kleine baby gevoed moet worden en kind die eerste maanden aan de moeder vastzit bij borstvoeding?!

Ik kan er met mijn verstand gewoon niet bij....en op zich ben ik helemaal pro-kinderloze events.....maar niet ten koste van alles. Niet ten koste van de mensen die ik lief heb. Dan ben je verdorie gewoon volwassen en bedenk je in oplossingen niet in onmogelijkheden! 🙄

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ach kom op, een bruiloft verandert echt 0,0 aan je leven. Het wordt veel te veel opgehemeld, maar aan je relatie verandert het 0 en aan het leven van je 'daggasten' zo mogelijk nog minder.

Ervoor sparen is leuk en wel, je kiest er zelf voor hoe 'gek' je het wil. Prima toch? Maar dat geeft je niet het recht zo invasief te zijn op het leven van een ander (wat die vriendin nu doet bij TS).

Het is leuk en mooi om elkaar trouw te beloven in het bijzijn van je dierbaren.
    Maar doe dat dan met respect en eigenheid. Naar het bruidspaar toe, maar ook naar je gasten (je dierbaren toch?!) toe.

En ja, mijn kinderen zijn belangrijk. Zoals ik ook respecteer dat de kinderen van anderen belangrijk (zo niet het belangrijkst) zijn. En dat zij er gewoon bij horen op mijn 'speciale dag'. Zeker als ze nog maar 6 weken oud zijn.

7. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Geloof niet dat dit voor Bridezilla geldt, maar dan nog! Ik heb wel in die situatie gezeten en kinderen waren hierdoor niet welkom en ook omdat ik niet op gegil tijdens de ceremonie zat te wachten. Maar mijn vriendin mocht natuurlijk wel haar newborn meenemen. Kwestie van inleven in de ander. Baby is zo afhankelijk van mama, vooral met bv. Had mezelf niet recht in de ogen kunnen kijken als ik star geweigerd had. En mijn vriendinnen begrepen me gelukkig wel, wat de oudere kinderen betrof. Ook een kwestie van je in elkaar inleven...

8. Sjaanbanaan

Sjaanbanaan Actief lid

Jan 2, 2017
    423
    26
    28
    Ts, mag je sowieso geen daggast meer zijn? Ook niet als je een paar weken van te voren aangeeft dat het wel gaat lukken zonder kinderen?
    Of heeft de bruid aangedragen om jou avondgast te maken nadat jij met de oplossingen kwam om je kind wel mee te nemen maar dan bepaalde ruimte en mensen te gebruiken?

9. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Helemaal dit dus! :) En wat Biny zegt.

10. Nescio

Nescio Niet meer actief

Juist, dit is precies wat ik bedoel. Ik kan er niet bij hoe iemand zo egoïstisch en kinderachtig kan zijn. En alleen omdat zij 'ervoor gespaard heeft' en een witte jurk om haar kont wil moeten haar wensen te allen tijden gerespecteerd worden.

Belachelijk. Je beste vriendin wil je erbij, en je bent dan juist dankbaar en opgelucht als het haar lukt na een bevalling (je weet ook nooit hoe dat loopt, laat staan dat je NU al duidelijkheid wil).
    Met baby uiteraard. Dat dit nog een punt van discussie is.;)

11. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Nee dat heeft TS al aangegeven, die ''vriendin'' moest meteen een antwoord hebben en toen TS aangaf dat ze daar geen antwoord op kon geven werd ze geschrapt.

Egoïstische kreng is het.

12. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Inderdaad. Misschien TS kun je je 'vriendin' als huwelijkscadeau een workshop 'empathie' cadeau doen?! Heeft ze haar leven iets aan dus prachtig cadeau dacht ik zo. 😁🙄😏

13. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Ik vind het echt onbegrijpelijk dat er serieus nog mensen zijn die Bridezilla begrijpen.

14. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dat kan ik zeker begrijpen, dat je geen kinderen erbij wil. Maar een baby'tje is heel anders. En inderdaad, je beste vriendin WIL je erbij. Mét pasgeborene.

15. Nescio

Nescio Niet meer actief

Je hebt meer dan je best gedaan! Als je zo graag wil trouwen met al je dierbaren om je heen maak je GEEN probleem van een baby. Punt uit.

16. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Halelujah!

17. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Ik heb het echt geprobeerd, heb het sinds gisteren op mij laten inwerken. 😬 Maar ik begrijp er geen bal van inderdaad.

18. Sjaanbanaan

Sjaanbanaan Actief lid

Jan 2, 2017
    423
    26
    28
    Belachelijk weinig inlevingsvermogen heb jij voor mensen die geen kinderen hebben en dus trouwen wel heel speciaal vinden.
    Wie ben jij om te zeggen dat zoiets opgehemeld wordt?
    Jouw leven staat waarschijnlijk in het teken van het verzorgen van je kinderen.
    Maar dit is niet bij iedereen zo.
    Er zijn genoeg bruiden die 1.5 jaar leven in het teken van hun bruiloft, alles organiseren, uitzoeken etc.
    Ze sparen er duizenden euro's voor.
    Wie ben jij dan om te zeggen dat zoiets totaal niet belangrijk is.
    Misschien zijn jouw kinderen voor hun wel totaal geen prioriteit.
    Ieder zijn eigen leven en interesses.

Zij betalen die dag, dus je hebt je te gedragen naar hun wensen, kun je dit niet dan blijf je toch lekker thuis bij je kinderen.

19. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,076
    12,030
    113
    Daarom heb je ook 10 tot 12 weken verlof na je bevalling. Zodat je melk kan kolven indien je BV wilt geven en dat kan nog niet met 6 weken. Indien de bruiloft 10 tot 12 weken na de bruiloft stond gepland was het waarschijnlijk geen enkel probleem voor topicstarter, maar dit is in alle opzichten net te vroeg om een hele dag van een baby van 6 weken weg te zijn. Ik vind het daarom geen goede vergelijking.

Ik vind de bruid in geen enkel opzicht flexibel naar topicstarter toe. Natuurlijk is het haar dag, maar er zullen echt nog wel andere dingen anders lopen dan gepland. Er kunnen mensen ziek zijn, het kan regenen, de locatie kan een electriciteitsprobleem hebben, moet ik nog doorgaan? Dan is meedenken met je beste vriendin toch een futiliteit? Wij hadden met onze bruiloft in de vriendengroep ook een stel met een kind dat flesweigeraar was. Hij mocht van ons gewoon mee en verder hebben zij alles op de achtergrond geregeld en hebben wij er niets van gemerkt.

Ik zou het daarom nog 1 keer bespreekbaar maken, staat ze daarvoor open, dan hoop ik dat ze gaat begrijpen wat het probleem is, zo nee dan is het jammer, maar klaar en zal ze als ze ooit zelf moeder wordt begrijpen waarom je deze keuze moest maken.

20. Sjaanbanaan

Sjaanbanaan Actief lid

Jan 2, 2017
    423
    26
    28
    Nou ja dat vind ik dan ook wel gemeen.

Share This Page